Nieuwste
Gerard Joling neemt afscheid van zijn moeder: ‘Mijn tranen vallen er zo op’
Gerard Joling beleefde vandaag een diepdroevige dag. Hij moest afscheid nemen van zijn geliefde moeder Janny. Ze is begraven in Schagen.
Op de social media bedankt Gerard Joling zijn fans voor de vele steunbetuigingen en kaartjes. Goor vertelt aan De Telegraaf: “Mijn broer en schoonzus, mijn zus en zwager, we hebben elkaar erdoorheen geholpen. En dat hebben alle reacties en blijken van medeleven ook gedaan.”
Tranen vallen er zo op
De zanger gaat verder: “Hier liggen nu wel vijftienhonderd à zestienhonderd prachtige kaarten met de liefste teksten. Wanneer ik er willekeurig eentje lees, vallen mijn tranen er zo op. Ik zou niet weten waar ik moest beginnen met ze allemaal te beantwoorden. Dat gaat ook niet lukken.”
Zelf niet zingen
Gerard Joling zong zelf niet op de uitvaart. Dan zou het hem allemaal te machtig worden. Eerder zei hij over de begrafenis: “Het wordt heel mooi, toch zie ik er wel tegenop. Ik ga zelf ook niet zingen. Er wordt wel muziek van me gespeeld. Mamma, de Bolero, Stay in my life en Climb every mountain. Maar dat live zingen? Ik heb Karin Bloemen gevraagd dat te doen. Zij zingt het prachtige Geen kind meer, over het sterven van je moeder. Dat is zo mooi. Maar zelf zou ik dat nu niet kunnen.”
Dit bericht op Instagram bekijken
Nieuwste
Eddie schrikt van de hoge rekening na bellen loodgieter voor verstopte gootsteen
Eddy Castro ontdekte afgelopen maandag dat zijn gootsteen verstopt was.
Hij besloot een loodgieter te bellen om het probleem op te
lossen.
De loodgieter was binnen dertig minuten ter plaatse en had het
probleem in twintig minuten verholpen. Echter, toen de factuur
kwam, schrok Eddy van het bedrag.
Het was iets na 10 uur ’s ochtends op een maandag toen Eddy zijn
computer opstartte en via Google op zoek ging naar een loodgieter
om zijn verstopte gootsteen te verhelpen.
Hij had geen zin om uitgebreid onderzoek te doen en belde gewoon
de eerste loodgieter die hij kon vinden, genaamd Loodgieter
Service.
Een dame aan de telefoon beloofde snel hulp te sturen.
Binnen dertig minuten stond er al een persoon voor de deur, die
met een gewone personenauto was aangekomen, wat suggereerde dat hij
in de buurt woonde.
De loodgieter plaatste een pomp op de afvoer en binnen twintig
minuten was het probleem opgelost.
Toen kwam de factuur: maar liefst 598,95 euro, die meteen
betaald moest worden via een draagbaar betaalautomaatje.
Eddy was aanvankelijk opgelucht dat zijn probleem was opgelost,
maar raakte vervolgens volledig verbijsterd door het hoge bedrag
voor slechts twintig minuten werk.
De factuur vermeldde 150 euro voor materiaal, hoewel de
gebruikte pomp slechts 50 euro kostte bij een
doe-het-zelfwinkel.
Daarbovenop kwam een uurloon van 130 euro en nog eens 180 euro
voor de interventie. Eddy vond dit bedrag buitensporig hoog voor de
geleverde diensten.
Het rekeningnummer van Loodgieter Service bleek gekoppeld te
zijn aan een schoonheidsspecialiste in Zwijndrecht, Nederland, en
de onderneming op de factuur bleek zich in Lebbeke te bevinden, op
110 kilometer afstand van Eddy’s huis.
Eddy heeft een melding gedaan bij FOD Economie om anderen te
waarschuwen voor dit soort ondernemingen.
Hij hoopt dat zijn ervaring anderen zal helpen om niet in
dezelfde val te trappen en geen zaken te doen met Loodgieter
Service.