Nieuwste
Mannen van VI balen als een stekker: ‘Het was zo slecht!’
De mannen van VI scheerden met de eerste aflevering van VI Vandaag hoge toppen in de kijkcijfers. Maar liefst 1,1 miljoen kijkers stemden af op het gloednieuwe programma. Zelf balen ze als een stekker: “Het was de slechtste uitzending ooit.”
De talkshow scoorde beter dan alle andere talkshows op televisie. Toch is Johan Derksen teleurgesteld: “Als ik weet dat ik een slechte uitzending heb gemaakt, dan kan ik niet blij zijn met de kijkcijfers.”
Inhoudelijk ontevreden
De snor vertelt aan het AD dat het inhoudelijk gewoon niet goed was. “Het was denk ik de slechtste uitzending die we ooit gemaakt hebben. Het liep niet, dat heb je af en toe. Omdat we nu maar een uurtje hebben, wilden wij veel te veel onderwerpen bespreken. Dat werd proppen.”
Derksen zegt dat ze zich een beetje lieten opjagen door de korte uitzendduur. “Ik heb me er eerlijk gezegd wel over verbaasd, dat we ons met zoveel ervaring hebben laten opjagen. Belachelijk.”
Kijkers zijn niet gek
Derksen beseft dat mensen nu misschien wel gaan afhaken. “De kijkers zijn niet gek. Die hebben heus wel gezien dat het geen goede uitzending was. Als je over een maand een miljoen kijkers hebt, dán doe je het goed.”
Wilfred Genee
Ook Wilfred Genee beseft dat het beter moet. “Zelf heb ik het gevoel dat we nog twee of drie uitzendingen nodig hebben om onze vorm te vinden, want het was opeens zo kort de tijd. Het ging zo snel. We liepen na afloop naar buiten en zeiden: ‘Het is veel te kort man, we hebben heel veel dingen niet besproken. Het ging zo snel’.”
Nieuwste
Eddie schrikt van de hoge rekening na bellen loodgieter voor verstopte gootsteen
Eddy Castro ontdekte afgelopen maandag dat zijn gootsteen verstopt was.
Hij besloot een loodgieter te bellen om het probleem op te
lossen.
De loodgieter was binnen dertig minuten ter plaatse en had het
probleem in twintig minuten verholpen. Echter, toen de factuur
kwam, schrok Eddy van het bedrag.
Het was iets na 10 uur ’s ochtends op een maandag toen Eddy zijn
computer opstartte en via Google op zoek ging naar een loodgieter
om zijn verstopte gootsteen te verhelpen.
Hij had geen zin om uitgebreid onderzoek te doen en belde gewoon
de eerste loodgieter die hij kon vinden, genaamd Loodgieter
Service.
Een dame aan de telefoon beloofde snel hulp te sturen.
Binnen dertig minuten stond er al een persoon voor de deur, die
met een gewone personenauto was aangekomen, wat suggereerde dat hij
in de buurt woonde.
De loodgieter plaatste een pomp op de afvoer en binnen twintig
minuten was het probleem opgelost.
Toen kwam de factuur: maar liefst 598,95 euro, die meteen
betaald moest worden via een draagbaar betaalautomaatje.
Eddy was aanvankelijk opgelucht dat zijn probleem was opgelost,
maar raakte vervolgens volledig verbijsterd door het hoge bedrag
voor slechts twintig minuten werk.
De factuur vermeldde 150 euro voor materiaal, hoewel de
gebruikte pomp slechts 50 euro kostte bij een
doe-het-zelfwinkel.
Daarbovenop kwam een uurloon van 130 euro en nog eens 180 euro
voor de interventie. Eddy vond dit bedrag buitensporig hoog voor de
geleverde diensten.
Het rekeningnummer van Loodgieter Service bleek gekoppeld te
zijn aan een schoonheidsspecialiste in Zwijndrecht, Nederland, en
de onderneming op de factuur bleek zich in Lebbeke te bevinden, op
110 kilometer afstand van Eddy’s huis.
Eddy heeft een melding gedaan bij FOD Economie om anderen te
waarschuwen voor dit soort ondernemingen.
Hij hoopt dat zijn ervaring anderen zal helpen om niet in
dezelfde val te trappen en geen zaken te doen met Loodgieter
Service.