Nieuwste
Vrouw heeft schijt aan coronaregels en poept naast ingang restaurant
Een vrouw uit Wijk bij Duurstede was razend toen ze zondag niet naar het toilet van restaurant De Waag mocht. Ze poepte dan maar naast de ingang van de Doesburgse horecazaak.
Vanwege de coronamaatregelen is alleen uithalen toegestaan. Ze hadden al verschillende klanten geholpen die dag. “En toen kwam deze mevrouw binnen en vroeg of ze gebruik mocht maken van ons toilet. Helaas mag dit niet, dus hebben we haar doorverwezen naar het openbare toilet in Doesburg”, vertelt eigenaar Roy Kappert.
Roepen en tieren
Toen bleek dat het openbare toilet gesloten was, kwam ze roepend en tierend de zaak binnengestormd. “Zij was razend en eiste dat ze gebruik mocht maken van het toilet. Toen wij dit weigerden, dreigde ze het tegen ons pand aan te doen. Maar dat bleek geen loos dreigement. Ze poepte echt tegen ons pand.”
Mondkapje
Nadat ze haar behoefte had gedaan gebruikte ze een mondkapje om een en ander schoon te vegen. “Deze mevrouw had letterlijk schijt aan de coronamaatregels. Maar wij zitten nu met de shit”, grapt de uitbater. “Dit gaat toch gewoon alle fatsoensnormen voorbij. We zijn letterlijk en figuurlijk te kakken gezet. Wij houden ons netjes aan de coronaregels. Maar dit is tekenend voor de huidige situatie in Nederland. Mensen hebben een kort lontje en reageren vreemd. Om dit onder de aandacht te brengen heb ik het ook op onze Facebookpagina gezet.”
Nieuwste
Eddie schrikt van de hoge rekening na bellen loodgieter voor verstopte gootsteen
Eddy Castro ontdekte afgelopen maandag dat zijn gootsteen verstopt was.
Hij besloot een loodgieter te bellen om het probleem op te
lossen.
De loodgieter was binnen dertig minuten ter plaatse en had het
probleem in twintig minuten verholpen. Echter, toen de factuur
kwam, schrok Eddy van het bedrag.
Het was iets na 10 uur ’s ochtends op een maandag toen Eddy zijn
computer opstartte en via Google op zoek ging naar een loodgieter
om zijn verstopte gootsteen te verhelpen.
Hij had geen zin om uitgebreid onderzoek te doen en belde gewoon
de eerste loodgieter die hij kon vinden, genaamd Loodgieter
Service.
Een dame aan de telefoon beloofde snel hulp te sturen.
Binnen dertig minuten stond er al een persoon voor de deur, die
met een gewone personenauto was aangekomen, wat suggereerde dat hij
in de buurt woonde.
De loodgieter plaatste een pomp op de afvoer en binnen twintig
minuten was het probleem opgelost.
Toen kwam de factuur: maar liefst 598,95 euro, die meteen
betaald moest worden via een draagbaar betaalautomaatje.
Eddy was aanvankelijk opgelucht dat zijn probleem was opgelost,
maar raakte vervolgens volledig verbijsterd door het hoge bedrag
voor slechts twintig minuten werk.
De factuur vermeldde 150 euro voor materiaal, hoewel de
gebruikte pomp slechts 50 euro kostte bij een
doe-het-zelfwinkel.
Daarbovenop kwam een uurloon van 130 euro en nog eens 180 euro
voor de interventie. Eddy vond dit bedrag buitensporig hoog voor de
geleverde diensten.
Het rekeningnummer van Loodgieter Service bleek gekoppeld te
zijn aan een schoonheidsspecialiste in Zwijndrecht, Nederland, en
de onderneming op de factuur bleek zich in Lebbeke te bevinden, op
110 kilometer afstand van Eddy’s huis.
Eddy heeft een melding gedaan bij FOD Economie om anderen te
waarschuwen voor dit soort ondernemingen.
Hij hoopt dat zijn ervaring anderen zal helpen om niet in
dezelfde val te trappen en geen zaken te doen met Loodgieter
Service.