-

Nieuwste

Oostenrijk voert quarantaine in voor Nederlanders zonder boosterprik

Oostenrijk

Wie een skivakantie naar Oostenrijk in het vooruitzicht heeft, bereid zich maar beter goed voor. Vanaf vrijdag moeten Nederlanders die naar het land reizen verplicht een boosterprik hebben gehad. Zij die dat niet hebben gehad, moeten verplicht in quarantaine.

Maar zelfs mensen die een boosterprik hebben gehad, moeten nog altijd een negatieve PCR-test voorleggen. Oostenrijk zet ons land, samen met Groot-Brittannië, Noorwegen en Denemarken op de lijst van landen met virusvariantgebieden. Dat heeft natuurlijk alles te maken met omnicron.

Quarantaine

Niet geboosterde Nederlanders moeten bij aankomst in Oostenrijk tien dagen in quarantaine. Bij een negatieve test na vijf dagen mogen ze weer buiten. Deze nieuwe regel betekent een streep door de vakantie van heel wat Nederlanders.

2G-maatregel

Oostenrijk hanteert nog altijd de 2G-regel. Om het land binnen te mogen moet je gevaccineerd of genezen zijn.

Nieuwste

Eddie schrikt van de hoge rekening na bellen loodgieter voor verstopte gootsteen

Eddy Castro ontdekte afgelopen maandag dat zijn gootsteen verstopt was.

Hij besloot een loodgieter te bellen om het probleem op te lossen.

De loodgieter was binnen dertig minuten ter plaatse en had het probleem in twintig minuten verholpen. Echter, toen de factuur kwam, schrok Eddy van het bedrag.

Het was iets na 10 uur ’s ochtends op een maandag toen Eddy zijn computer opstartte en via Google op zoek ging naar een loodgieter om zijn verstopte gootsteen te verhelpen.

Hij had geen zin om uitgebreid onderzoek te doen en belde gewoon de eerste loodgieter die hij kon vinden, genaamd Loodgieter Service.

Een dame aan de telefoon beloofde snel hulp te sturen.

Binnen dertig minuten stond er al een persoon voor de deur, die met een gewone personenauto was aangekomen, wat suggereerde dat hij in de buurt woonde.

De loodgieter plaatste een pomp op de afvoer en binnen twintig minuten was het probleem opgelost.

Toen kwam de factuur: maar liefst 598,95 euro, die meteen betaald moest worden via een draagbaar betaalautomaatje.

Eddy was aanvankelijk opgelucht dat zijn probleem was opgelost, maar raakte vervolgens volledig verbijsterd door het hoge bedrag voor slechts twintig minuten werk.

De factuur vermeldde 150 euro voor materiaal, hoewel de gebruikte pomp slechts 50 euro kostte bij een doe-het-zelfwinkel.

Daarbovenop kwam een uurloon van 130 euro en nog eens 180 euro voor de interventie. Eddy vond dit bedrag buitensporig hoog voor de geleverde diensten.

Het rekeningnummer van Loodgieter Service bleek gekoppeld te zijn aan een schoonheidsspecialiste in Zwijndrecht, Nederland, en de onderneming op de factuur bleek zich in Lebbeke te bevinden, op 110 kilometer afstand van Eddy’s huis.

Eddy heeft een melding gedaan bij FOD Economie om anderen te waarschuwen voor dit soort ondernemingen.

Hij hoopt dat zijn ervaring anderen zal helpen om niet in dezelfde val te trappen en geen zaken te doen met Loodgieter Service.

Lees verder