Nieuwste
Jan Dulles brengt ode aan overleden dochtertje: ‘Waarom wij?’
Zondag was een gitzwarte dag voor zanger Jan Dulles en zijn vriendin Caroline. Precies een jaar geleden verloren ze hun dochtertje. Het overlijden was onverwacht. Nu deelt Jan een aangrijpend bericht voor het kleintje.
Bij een foto van Donna steekt de zanger van wal: “Er is een jaar voorbij. Zonder een enkele aanleiding blies je ineens je laatste adem uit in mijn armen. De tijd kwam stil te staan. Jij vertrok naar een andere wereld en die van ons veranderde ook voorgoed.”
Waarom wij?
Dulles kan het nog altijd niet vatten. “Waarom moest ons dit overkomen? Heeft de dood betekenis? Of is het gewoon een ongeluk… het absolute ‘niks’? Dat is wat ik me al een jaar lang afvraag. Is er een hemel waar vanuit jij volgt wat wij doen? Heb jij het daar goed? Kun jij daar lachen met je mooie ogen als je ziet dat hier een zusje van jou is geboren? Of moeten wij dat allemaal zelf zo op een positieve manier leren bekijken”, vervolgt de zanger.
Heel dubbel
“Dat gaat nog wel een tijd duren maar we doen ons best”, besluit hij. “Lina is geboren omdat jij er niet meer bent. Dat is een dubbel gevoel dat niet zomaar went. De tijd draait weer… maar anders. Langzamer. We denken aan jou. Elk uur van de dag.”
Dit bericht op Instagram bekijken
Nieuwste
Eddie schrikt van de hoge rekening na bellen loodgieter voor verstopte gootsteen
Eddy Castro ontdekte afgelopen maandag dat zijn gootsteen verstopt was.
Hij besloot een loodgieter te bellen om het probleem op te
lossen.
De loodgieter was binnen dertig minuten ter plaatse en had het
probleem in twintig minuten verholpen. Echter, toen de factuur
kwam, schrok Eddy van het bedrag.
Het was iets na 10 uur ’s ochtends op een maandag toen Eddy zijn
computer opstartte en via Google op zoek ging naar een loodgieter
om zijn verstopte gootsteen te verhelpen.
Hij had geen zin om uitgebreid onderzoek te doen en belde gewoon
de eerste loodgieter die hij kon vinden, genaamd Loodgieter
Service.
Een dame aan de telefoon beloofde snel hulp te sturen.
Binnen dertig minuten stond er al een persoon voor de deur, die
met een gewone personenauto was aangekomen, wat suggereerde dat hij
in de buurt woonde.
De loodgieter plaatste een pomp op de afvoer en binnen twintig
minuten was het probleem opgelost.
Toen kwam de factuur: maar liefst 598,95 euro, die meteen
betaald moest worden via een draagbaar betaalautomaatje.
Eddy was aanvankelijk opgelucht dat zijn probleem was opgelost,
maar raakte vervolgens volledig verbijsterd door het hoge bedrag
voor slechts twintig minuten werk.
De factuur vermeldde 150 euro voor materiaal, hoewel de
gebruikte pomp slechts 50 euro kostte bij een
doe-het-zelfwinkel.
Daarbovenop kwam een uurloon van 130 euro en nog eens 180 euro
voor de interventie. Eddy vond dit bedrag buitensporig hoog voor de
geleverde diensten.
Het rekeningnummer van Loodgieter Service bleek gekoppeld te
zijn aan een schoonheidsspecialiste in Zwijndrecht, Nederland, en
de onderneming op de factuur bleek zich in Lebbeke te bevinden, op
110 kilometer afstand van Eddy’s huis.
Eddy heeft een melding gedaan bij FOD Economie om anderen te
waarschuwen voor dit soort ondernemingen.
Hij hoopt dat zijn ervaring anderen zal helpen om niet in
dezelfde val te trappen en geen zaken te doen met Loodgieter
Service.