Nieuwste
Kabinet: ‘Sinterklaas vieren met maximaal 4 personen en zelftest’
Het kabinet heeft een dringend advies voor mensen die Sinterklaas gaan vieren. Ze moeten vooral voorzichtig zijn met ouderen. Zorgminister Hugo de Jonge zei: “Sinterklaas is echt een feest dat je viert met opa en oma en met de kleinkinderen. Maar als je dat doet, doe dan ook even een zelftest zodat Sinterklaas een feest blijft en geen feest voor het virus wordt.”
Ferd Grapperhaus van Justitie wijst dan weer op het dringend advies om maximaal vier bezoekers te ontvangen. Desnoods moeten mensen Sinterklaas maar via videochat vieren. De minister vindt het niet nodig om het kinderfeest helemaal af te schaffen. “Maak nog steeds een gedicht”, zegt hij.
Traditie
Grapperhaus hecht veel waarde aan het sinterklaasfeest. Het is een oude Nederlandse traditie “met gedichten, met surprises, met pepernoten en leuke cadeaus. Zeer te onderscheiden van de Kerstman, bijvoorbeeld. Daar heb ik nou eigenlijk helemaal niets mee.”
De minister prees ook dat mensen zich opnieuw op het noodzakelijke richten, en dat is de druk op de zorg verlagen. Voor de horeca en theaters is het volgens hem ‘een waardeloze tijd’. “We moeten met elkaar een beetje behelpen, ik kan het niet mooier maken dan het is”, besluit Grapperhaus.
Nieuwste
Eddie schrikt van de hoge rekening na bellen loodgieter voor verstopte gootsteen
Eddy Castro ontdekte afgelopen maandag dat zijn gootsteen verstopt was.
Hij besloot een loodgieter te bellen om het probleem op te
lossen.
De loodgieter was binnen dertig minuten ter plaatse en had het
probleem in twintig minuten verholpen. Echter, toen de factuur
kwam, schrok Eddy van het bedrag.
Het was iets na 10 uur ’s ochtends op een maandag toen Eddy zijn
computer opstartte en via Google op zoek ging naar een loodgieter
om zijn verstopte gootsteen te verhelpen.
Hij had geen zin om uitgebreid onderzoek te doen en belde gewoon
de eerste loodgieter die hij kon vinden, genaamd Loodgieter
Service.
Een dame aan de telefoon beloofde snel hulp te sturen.
Binnen dertig minuten stond er al een persoon voor de deur, die
met een gewone personenauto was aangekomen, wat suggereerde dat hij
in de buurt woonde.
De loodgieter plaatste een pomp op de afvoer en binnen twintig
minuten was het probleem opgelost.
Toen kwam de factuur: maar liefst 598,95 euro, die meteen
betaald moest worden via een draagbaar betaalautomaatje.
Eddy was aanvankelijk opgelucht dat zijn probleem was opgelost,
maar raakte vervolgens volledig verbijsterd door het hoge bedrag
voor slechts twintig minuten werk.
De factuur vermeldde 150 euro voor materiaal, hoewel de
gebruikte pomp slechts 50 euro kostte bij een
doe-het-zelfwinkel.
Daarbovenop kwam een uurloon van 130 euro en nog eens 180 euro
voor de interventie. Eddy vond dit bedrag buitensporig hoog voor de
geleverde diensten.
Het rekeningnummer van Loodgieter Service bleek gekoppeld te
zijn aan een schoonheidsspecialiste in Zwijndrecht, Nederland, en
de onderneming op de factuur bleek zich in Lebbeke te bevinden, op
110 kilometer afstand van Eddy’s huis.
Eddy heeft een melding gedaan bij FOD Economie om anderen te
waarschuwen voor dit soort ondernemingen.
Hij hoopt dat zijn ervaring anderen zal helpen om niet in
dezelfde val te trappen en geen zaken te doen met Loodgieter
Service.