Nieuwste
Hugo de Jonge hint op harde lockdown: ‘Doet pijn’
Strengere maatregelen zijn onhoudbaar met de zevenhonderd ziekenhuisopnames in de afgelopen twee dagen. Het coronavirus woedt op volle kracht en de zorg dreigt te bezwijken onder de druk. Opnieuw heeft het kabinet het moeilijk met het nemen van de correcte maatregelen op het juiste ogenblik.
De zorg is de wanhoop nabij en eist nu strengere maatregelen. Leden van het Outbreak Management Team maken zich eveneens grote zorgen. Diederik Gommers roept op tot een harde lockdown, als enige manier om de nakende code zwart af te wenden.
Nu reageert ook Hugo de Jonge op de verklaringen in die zin: “Aan de talkshowtafels wordt al weken een lockdown besteld. Onderschat de pijn die dat met zich meebrengt niet.” De minister van Volksgezondheid was zichtbaar gespannen na het overleg met minister Ferd Grapperhaus, premier Mark Rutte en RIVM-baas Jaap van Dissel.
Alle opties op tafel
Hugo de Jonge wilde nog niet vooruitlopen op de nieuwe maatregelen van vrijdag, maar de situatie is ernstig. Alle opties liggen weer op tafel. Ook de sluiting van scholen lijkt een mogelijke piste.
“De rek is er totaal uit in de zorg, maar de rek is er ook totaal uit in de samenleving. Daarom moet je ook nooit gemakkelijk denken over het nemen van nieuwe maatregelen, want alle maatregelen die je treft zullen ook weer pijn doen in de samenleving”, verklaarde de minister. De Jonge benadrukt dat de zorg voor iedereen toegankelijk moet blijven.
Nieuwste
Eddie schrikt van de hoge rekening na bellen loodgieter voor verstopte gootsteen
Eddy Castro ontdekte afgelopen maandag dat zijn gootsteen verstopt was.
Hij besloot een loodgieter te bellen om het probleem op te
lossen.
De loodgieter was binnen dertig minuten ter plaatse en had het
probleem in twintig minuten verholpen. Echter, toen de factuur
kwam, schrok Eddy van het bedrag.
Het was iets na 10 uur ’s ochtends op een maandag toen Eddy zijn
computer opstartte en via Google op zoek ging naar een loodgieter
om zijn verstopte gootsteen te verhelpen.
Hij had geen zin om uitgebreid onderzoek te doen en belde gewoon
de eerste loodgieter die hij kon vinden, genaamd Loodgieter
Service.
Een dame aan de telefoon beloofde snel hulp te sturen.
Binnen dertig minuten stond er al een persoon voor de deur, die
met een gewone personenauto was aangekomen, wat suggereerde dat hij
in de buurt woonde.
De loodgieter plaatste een pomp op de afvoer en binnen twintig
minuten was het probleem opgelost.
Toen kwam de factuur: maar liefst 598,95 euro, die meteen
betaald moest worden via een draagbaar betaalautomaatje.
Eddy was aanvankelijk opgelucht dat zijn probleem was opgelost,
maar raakte vervolgens volledig verbijsterd door het hoge bedrag
voor slechts twintig minuten werk.
De factuur vermeldde 150 euro voor materiaal, hoewel de
gebruikte pomp slechts 50 euro kostte bij een
doe-het-zelfwinkel.
Daarbovenop kwam een uurloon van 130 euro en nog eens 180 euro
voor de interventie. Eddy vond dit bedrag buitensporig hoog voor de
geleverde diensten.
Het rekeningnummer van Loodgieter Service bleek gekoppeld te
zijn aan een schoonheidsspecialiste in Zwijndrecht, Nederland, en
de onderneming op de factuur bleek zich in Lebbeke te bevinden, op
110 kilometer afstand van Eddy’s huis.
Eddy heeft een melding gedaan bij FOD Economie om anderen te
waarschuwen voor dit soort ondernemingen.
Hij hoopt dat zijn ervaring anderen zal helpen om niet in
dezelfde val te trappen en geen zaken te doen met Loodgieter
Service.