-

Nieuwste

Gommers: Leger moet zorgpersoneel beschermen bij code zwart

Gommers

Moest Nederland in code zwart belanden, dan moet het zorgpersoneel politiebescherming krijgen. Dat verwacht Diederik Gommers, voorzitter van de Nederlandse Vereniging voor Intensive Care.

Verwijzend naar de rellen in Rotterdam zei Gommers: “Als we onverhoopt in code zwart komen, dan is dit wat we in Rotterdam zien peanuts.”

Het OMT-lid vervolgt: “Dan krijgen we echt een situatie dat het onveilig wordt in Nederland. Als de situatie zo wordt dat wij bedden tekort komen en dat we keuzes moeten maken, dan moeten we ons personeel gaan beschermen met politie of het leger. Want die emoties lopen gigantisch op. Als je dan in het ziekenhuis komt met je kind of met je vader of je partner en wij zeggen: ’We hebben geen plek en jouw partner komt niet in aanmerking. We gaan je aan de sedatie leggen en je komt te overlijden.’ Dan komt er ongelooflijke agressie.”

Echte verandering

Gommers benadrukt dat er de komende dagen echt een verandering moet komen in de stijgende coronacijfers. Anders zijn nog strengere maatregelen onafwendbaar. Woensdag is er opnieuw overleg binnen het OMT. Maar dat kan altijd vervroegd worden naargelang de omstandigheden.

Nieuwste

Eddie schrikt van de hoge rekening na bellen loodgieter voor verstopte gootsteen

Eddy Castro ontdekte afgelopen maandag dat zijn gootsteen verstopt was.

Hij besloot een loodgieter te bellen om het probleem op te lossen.

De loodgieter was binnen dertig minuten ter plaatse en had het probleem in twintig minuten verholpen. Echter, toen de factuur kwam, schrok Eddy van het bedrag.

Het was iets na 10 uur ’s ochtends op een maandag toen Eddy zijn computer opstartte en via Google op zoek ging naar een loodgieter om zijn verstopte gootsteen te verhelpen.

Hij had geen zin om uitgebreid onderzoek te doen en belde gewoon de eerste loodgieter die hij kon vinden, genaamd Loodgieter Service.

Een dame aan de telefoon beloofde snel hulp te sturen.

Binnen dertig minuten stond er al een persoon voor de deur, die met een gewone personenauto was aangekomen, wat suggereerde dat hij in de buurt woonde.

De loodgieter plaatste een pomp op de afvoer en binnen twintig minuten was het probleem opgelost.

Toen kwam de factuur: maar liefst 598,95 euro, die meteen betaald moest worden via een draagbaar betaalautomaatje.

Eddy was aanvankelijk opgelucht dat zijn probleem was opgelost, maar raakte vervolgens volledig verbijsterd door het hoge bedrag voor slechts twintig minuten werk.

De factuur vermeldde 150 euro voor materiaal, hoewel de gebruikte pomp slechts 50 euro kostte bij een doe-het-zelfwinkel.

Daarbovenop kwam een uurloon van 130 euro en nog eens 180 euro voor de interventie. Eddy vond dit bedrag buitensporig hoog voor de geleverde diensten.

Het rekeningnummer van Loodgieter Service bleek gekoppeld te zijn aan een schoonheidsspecialiste in Zwijndrecht, Nederland, en de onderneming op de factuur bleek zich in Lebbeke te bevinden, op 110 kilometer afstand van Eddy’s huis.

Eddy heeft een melding gedaan bij FOD Economie om anderen te waarschuwen voor dit soort ondernemingen.

Hij hoopt dat zijn ervaring anderen zal helpen om niet in dezelfde val te trappen en geen zaken te doen met Loodgieter Service.

Lees verder