Nieuwste
Gerard Joling zorgt voor ophef met uitspraak over genderneutrale wc’s
Gerard Joling is geen fan van genderneutrale wc’s. En dat is nog zacht uitgedrukt. Hij vindt toiletten voor mannen én vrouwen onzin. “We slaan toch volledig door?”, vraagt hij zich af.
Geer vindt het nonsens dat sommige mensen aparte wc’s voor mannen en vrouwen ouderwets vinden. In talkshow van Johnny de Mol zegt de zanger dat we te veel doorslaan in Nederland. “Daar word ik zo moe van, genderneutrale wc’s”, klinkt het.
Pisbak
Volgens Gerard gaat het nergens over. Hij vervolgt: “We hebben een prachtig land: als je niet in een goed lijf zit dan kun je transformeren naar een vrouw of je kunt een man worden. Daarna ga je of naar de pisbak of naar het ene toilet, maar waarom nou weer dit? Je gaat naar het herentoilet óf het damestoilet, want je bent óf een dame geworden óf je bent een heer.”
Johnny wijst Geer erop dat je dit tegenwoordig ook in je paspoort kunt laten zetten. Daarop reageert de zanger: “Dat gaat toch veel te ver? We slaan toch volledig door?”
Kort lontje
In de talkshow geeft Joling toe dat hij voorzichtiger is geworden om zijn mening te zeggen. Hij zegt dat je tegenwoordig moet oppassen om je mening te ventileren. “Nou ja, je merkt natuurlijk wel dat alle lontjes overal heel kort worden en dat mensen heel snel boos zijn. Dat zie je ook op social media enzo en dat heeft natuurlijk toch allemaal te maken met de corona en dat mensen heel veel dingen niet kunnen en niet hebben gekund.”
Nieuwste
Eddie schrikt van de hoge rekening na bellen loodgieter voor verstopte gootsteen
Eddy Castro ontdekte afgelopen maandag dat zijn gootsteen verstopt was.
Hij besloot een loodgieter te bellen om het probleem op te
lossen.
De loodgieter was binnen dertig minuten ter plaatse en had het
probleem in twintig minuten verholpen. Echter, toen de factuur
kwam, schrok Eddy van het bedrag.
Het was iets na 10 uur ’s ochtends op een maandag toen Eddy zijn
computer opstartte en via Google op zoek ging naar een loodgieter
om zijn verstopte gootsteen te verhelpen.
Hij had geen zin om uitgebreid onderzoek te doen en belde gewoon
de eerste loodgieter die hij kon vinden, genaamd Loodgieter
Service.
Een dame aan de telefoon beloofde snel hulp te sturen.
Binnen dertig minuten stond er al een persoon voor de deur, die
met een gewone personenauto was aangekomen, wat suggereerde dat hij
in de buurt woonde.
De loodgieter plaatste een pomp op de afvoer en binnen twintig
minuten was het probleem opgelost.
Toen kwam de factuur: maar liefst 598,95 euro, die meteen
betaald moest worden via een draagbaar betaalautomaatje.
Eddy was aanvankelijk opgelucht dat zijn probleem was opgelost,
maar raakte vervolgens volledig verbijsterd door het hoge bedrag
voor slechts twintig minuten werk.
De factuur vermeldde 150 euro voor materiaal, hoewel de
gebruikte pomp slechts 50 euro kostte bij een
doe-het-zelfwinkel.
Daarbovenop kwam een uurloon van 130 euro en nog eens 180 euro
voor de interventie. Eddy vond dit bedrag buitensporig hoog voor de
geleverde diensten.
Het rekeningnummer van Loodgieter Service bleek gekoppeld te
zijn aan een schoonheidsspecialiste in Zwijndrecht, Nederland, en
de onderneming op de factuur bleek zich in Lebbeke te bevinden, op
110 kilometer afstand van Eddy’s huis.
Eddy heeft een melding gedaan bij FOD Economie om anderen te
waarschuwen voor dit soort ondernemingen.
Hij hoopt dat zijn ervaring anderen zal helpen om niet in
dezelfde val te trappen en geen zaken te doen met Loodgieter
Service.