Nieuwste
Collega moet kotsen van André Hazes: ‘Misselijke mens’
Racoon-zanger Bart van der Weide haalt ongenadig zwaar uit naar de geteisterde André Hazes. Bart vindt het misselijk wat Hazes in zijn nummer Leef zingt.
Leef gaat over een ontmoeting met een persoon die terminaal ziek is. Hij heeft spijt dat hij zijn hele leven zo hard werkte en daardoor in de miserie belandde. De patiënt geeft André advies in het nummer: “Leef, alsof het je laatste dag is. Leef, alsof de morgen niet bestaat, leef, alsof het nooit echt af is. Leef, pak alles wat je kan. En ga, a, a, a.”
Misselijkmakend
Bart van der Weide vindt dit misselijkmakend. Hij snapt niet dat André dit durft te zingen. De Racoon-artiest vindt dit heel egoïstisch. Volgens Bart geeft hij hiermee een slecht voorbeeld. “Als ik de radio aanzet en iemand hoor zingen: ‘Leef, alsof het je laatste dag is. Leef, alsof de morgen niet bestaat’, irriteert mij dat. Ik sta niet achter die boodschap.”
Bart legt uit: “Je moet pakken wat je moet pakken, en niet pakken wat je kan. Als je dat wel doet, ben je een misselijk mens. Van sommige dingen moet je lekker met je poten afblijven. Ik leer dat ook aan mijn kinderen.”
Respect
Zelf heeft Bart een heel andere kijk op de dingen. Hij adviseert zijn eigen kinderen iets heel anders. “Respecteer jezelf en een ander te allen tijde. Als iemand het tegendeel bewijst en niet te respecteren valt, dan kun je losgaan. En geniet ten volle, zonder een ander pijn te doen.”
Nieuwste
Eddie schrikt van de hoge rekening na bellen loodgieter voor verstopte gootsteen
Eddy Castro ontdekte afgelopen maandag dat zijn gootsteen verstopt was.
Hij besloot een loodgieter te bellen om het probleem op te
lossen.
De loodgieter was binnen dertig minuten ter plaatse en had het
probleem in twintig minuten verholpen. Echter, toen de factuur
kwam, schrok Eddy van het bedrag.
Het was iets na 10 uur ’s ochtends op een maandag toen Eddy zijn
computer opstartte en via Google op zoek ging naar een loodgieter
om zijn verstopte gootsteen te verhelpen.
Hij had geen zin om uitgebreid onderzoek te doen en belde gewoon
de eerste loodgieter die hij kon vinden, genaamd Loodgieter
Service.
Een dame aan de telefoon beloofde snel hulp te sturen.
Binnen dertig minuten stond er al een persoon voor de deur, die
met een gewone personenauto was aangekomen, wat suggereerde dat hij
in de buurt woonde.
De loodgieter plaatste een pomp op de afvoer en binnen twintig
minuten was het probleem opgelost.
Toen kwam de factuur: maar liefst 598,95 euro, die meteen
betaald moest worden via een draagbaar betaalautomaatje.
Eddy was aanvankelijk opgelucht dat zijn probleem was opgelost,
maar raakte vervolgens volledig verbijsterd door het hoge bedrag
voor slechts twintig minuten werk.
De factuur vermeldde 150 euro voor materiaal, hoewel de
gebruikte pomp slechts 50 euro kostte bij een
doe-het-zelfwinkel.
Daarbovenop kwam een uurloon van 130 euro en nog eens 180 euro
voor de interventie. Eddy vond dit bedrag buitensporig hoog voor de
geleverde diensten.
Het rekeningnummer van Loodgieter Service bleek gekoppeld te
zijn aan een schoonheidsspecialiste in Zwijndrecht, Nederland, en
de onderneming op de factuur bleek zich in Lebbeke te bevinden, op
110 kilometer afstand van Eddy’s huis.
Eddy heeft een melding gedaan bij FOD Economie om anderen te
waarschuwen voor dit soort ondernemingen.
Hij hoopt dat zijn ervaring anderen zal helpen om niet in
dezelfde val te trappen en geen zaken te doen met Loodgieter
Service.