-

Nieuwste

Baby op albumhoes klaagt Nirvana na 30 jaar aan vanwege kinderporno

Spencer Eden, de baby op de albumhoes Nevermind van Nirvana, klaagt de band na 30 jaar aan wegens seksuele uitbuiting van kinderen.

Spencer is nog altijd niet te spreken over de foto. Hij zegt dat hij helemaal geen toestemming heeft gegeven voor de foto. De man was toen vier maanden oud.

Meer nog: Spencer zegt dat het gaat om kinderporno. Volgens hem was er een afspraak om zijn geslachtsdeel te bedekken, maar dit is niet gebeurd. De advocaat van Spencer zegt dat er blijvende schade is. “Inclusief extreme en permanente emotionele problemen die zich ook fysiek uiten, levenslang verlies van z’n inkomenscapaciteit en het verlies van levensvreugde”, klinkt het.

Spencer eist nu een schadevergoeding van 130.000 euro van alle bandleden, alsook van de platenlabels en fotografen.

Geen vergoeding

De man klaagt dat zijn familie nooit een echte vergoeding heeft gekregen voor de foto. Ook is er nooit een contract voor toestemming ondertekend. Zijn ouders kregen indertijd een bedrag van 170 euro op de dag van de foto zelf.

Vroeger geen probleem

Het bijzondere is dat hij vroeger niet zoveel problemen met de foto leek te hebben. Hij draafde verschillende keren op om de oude foto opnieuw te creëren. Pas in 2016 veranderde hij van mening. Toen zei Spencer: “Recent bedacht ik me: ’Wat als ik het niet oké vond dat mijn penis aan iedereen werd getoond?’ Ik had helemaal geen keuze. Eigenlijk ben ik er best heel boos om.”

Vrouwen knappen af

Ook heeft Spencer naar eigen zeggen minder succes bij de vrouwen vanwege de foto. Daarover onthulde hij: “Iedereen denkt dat je hier veel geld aan verdient. Dan heb je een afspraakje met een mooie vrouw, en dan ontdekken ze dat je er helemaal niets aan verdient en laten ze in de steek. Mensen denken dat je cool bent omdat je de Nirvana-baby bent. Maar het is erg bizar.

Nieuwste

Eddie schrikt van de hoge rekening na bellen loodgieter voor verstopte gootsteen

Eddy Castro ontdekte afgelopen maandag dat zijn gootsteen verstopt was.

Hij besloot een loodgieter te bellen om het probleem op te lossen.

De loodgieter was binnen dertig minuten ter plaatse en had het probleem in twintig minuten verholpen. Echter, toen de factuur kwam, schrok Eddy van het bedrag.

Het was iets na 10 uur ’s ochtends op een maandag toen Eddy zijn computer opstartte en via Google op zoek ging naar een loodgieter om zijn verstopte gootsteen te verhelpen.

Hij had geen zin om uitgebreid onderzoek te doen en belde gewoon de eerste loodgieter die hij kon vinden, genaamd Loodgieter Service.

Een dame aan de telefoon beloofde snel hulp te sturen.

Binnen dertig minuten stond er al een persoon voor de deur, die met een gewone personenauto was aangekomen, wat suggereerde dat hij in de buurt woonde.

De loodgieter plaatste een pomp op de afvoer en binnen twintig minuten was het probleem opgelost.

Toen kwam de factuur: maar liefst 598,95 euro, die meteen betaald moest worden via een draagbaar betaalautomaatje.

Eddy was aanvankelijk opgelucht dat zijn probleem was opgelost, maar raakte vervolgens volledig verbijsterd door het hoge bedrag voor slechts twintig minuten werk.

De factuur vermeldde 150 euro voor materiaal, hoewel de gebruikte pomp slechts 50 euro kostte bij een doe-het-zelfwinkel.

Daarbovenop kwam een uurloon van 130 euro en nog eens 180 euro voor de interventie. Eddy vond dit bedrag buitensporig hoog voor de geleverde diensten.

Het rekeningnummer van Loodgieter Service bleek gekoppeld te zijn aan een schoonheidsspecialiste in Zwijndrecht, Nederland, en de onderneming op de factuur bleek zich in Lebbeke te bevinden, op 110 kilometer afstand van Eddy’s huis.

Eddy heeft een melding gedaan bij FOD Economie om anderen te waarschuwen voor dit soort ondernemingen.

Hij hoopt dat zijn ervaring anderen zal helpen om niet in dezelfde val te trappen en geen zaken te doen met Loodgieter Service.

Lees verder