Nieuwste
John van den Heuvel nog altijd helemaal kapot van dood Peter R. de Vries
John van den Heuvel heeft het nog altijd ontzettend moeilijk met het overlijden van zijn collega Peter R. de Vries.
Daarom nam hij de voorbije tijd bewust wat afstand van de media. Hij vertelt bij de 538 Ochtendshow: “Ik heb bewust even een tijdje de luwte opgezocht, omdat ik helemaal kapot was van wat er was gebeurd. En nog eigenlijk.”
John krijgt al jaren bedreigingen en heeft daarom zelf strenge beveiliging nodig. Hij vond zijn werk daarom minder leuk en sinds de dood van Peter is dat nog erger geworden. “Wat afschuwelijk is en ontzettend verdrietig en het heeft me diep geraakt. Ik heb geprobeerd me te herpakken en ik ga nu de draad weer oppakken, maar het was een gitzwarte zomer.”
Twijfel over doorgaan
Meteen na de aanslag op Peter twijfelde John of hij nog wel zou doorgaan. Toch gaat hij niet stoppen. Van den Heuvel vertelt: “Daarna realiseer je je toch wel – en dat bespreek je dan met mensen die dicht om je heen staan ook natuurlijk – als je nu het bijltje erbij neergooit dan is eigenlijk alles voor niets geweest, en hebben ze ook nog eens hun zin. Die lol gun ik ze niet. We gaan, ik wil niet zeggen vrolijk door, we gaan wel door.”
Nieuwste
Eddie schrikt van de hoge rekening na bellen loodgieter voor verstopte gootsteen
Eddy Castro ontdekte afgelopen maandag dat zijn gootsteen verstopt was.
Hij besloot een loodgieter te bellen om het probleem op te
lossen.
De loodgieter was binnen dertig minuten ter plaatse en had het
probleem in twintig minuten verholpen. Echter, toen de factuur
kwam, schrok Eddy van het bedrag.
Het was iets na 10 uur ’s ochtends op een maandag toen Eddy zijn
computer opstartte en via Google op zoek ging naar een loodgieter
om zijn verstopte gootsteen te verhelpen.
Hij had geen zin om uitgebreid onderzoek te doen en belde gewoon
de eerste loodgieter die hij kon vinden, genaamd Loodgieter
Service.
Een dame aan de telefoon beloofde snel hulp te sturen.
Binnen dertig minuten stond er al een persoon voor de deur, die
met een gewone personenauto was aangekomen, wat suggereerde dat hij
in de buurt woonde.
De loodgieter plaatste een pomp op de afvoer en binnen twintig
minuten was het probleem opgelost.
Toen kwam de factuur: maar liefst 598,95 euro, die meteen
betaald moest worden via een draagbaar betaalautomaatje.
Eddy was aanvankelijk opgelucht dat zijn probleem was opgelost,
maar raakte vervolgens volledig verbijsterd door het hoge bedrag
voor slechts twintig minuten werk.
De factuur vermeldde 150 euro voor materiaal, hoewel de
gebruikte pomp slechts 50 euro kostte bij een
doe-het-zelfwinkel.
Daarbovenop kwam een uurloon van 130 euro en nog eens 180 euro
voor de interventie. Eddy vond dit bedrag buitensporig hoog voor de
geleverde diensten.
Het rekeningnummer van Loodgieter Service bleek gekoppeld te
zijn aan een schoonheidsspecialiste in Zwijndrecht, Nederland, en
de onderneming op de factuur bleek zich in Lebbeke te bevinden, op
110 kilometer afstand van Eddy’s huis.
Eddy heeft een melding gedaan bij FOD Economie om anderen te
waarschuwen voor dit soort ondernemingen.
Hij hoopt dat zijn ervaring anderen zal helpen om niet in
dezelfde val te trappen en geen zaken te doen met Loodgieter
Service.