-

Nieuwste

Sylvana Simons niet welkom bij Zomergasten wegens totaal niet interessant

Sylvana Simons

Sylvana Simons is nogal pijnlijk afgewimpeld door Zomergasten. De makers van het prestigieuze programma hadden een voorgesprek haar, maar ze werd niet interessant genoeg bevonden.

Een twitteraar vond dat Sylvana Simons door Zomergasten uitgenodigd zou moeten worden. Daarop bekent de BIJ1-leidster dat ze weleens gepolst is. Ze reageerde: “Ben (eerlijk is eerlijk) een paar jaar geleden ‘gepolst’. Het bleef bij een voorgesprek. ??‍♀️”

Oninteressant

De makers van het prestigieuze programma vonden het verhaal van Sylvana echter niet sterk genoeg. Zeker niet om er drie uur televisie aan te besteden. “No hard feelings en bovendien: dat jaar een andere hele gave ‘gast van kleur’. En na 25 jaar in media, entertainment etc, weet ik dat ‘eentje’ per seizoen/shoot/etc meestal ‘genoeg’ is.”

Racisme?

Trekt Sylvana de kaart van racisme? Daarover zegt ze: “Niemand riep racisme. Ik deel mijn persoonlijke ervaring na 50 levensjaren waarvan de helft in media, entertainment en fashion etc. De ‘conclusie’ racisme mag en is verdedigbaar maar als het gesprek daar eindigt zou jammer zijn. Hoe dan ook: ik was niet interessant genoeg en dat is geen enkel probleem.”

De politica geeft aan dat ze niet boos is. “Deelname is geen recht dat me ontzegd wordt ofzo”, zegt ze met een knipoog. “No hard feelings!”

Nieuwste

Eddie schrikt van de hoge rekening na bellen loodgieter voor verstopte gootsteen

Eddy Castro ontdekte afgelopen maandag dat zijn gootsteen verstopt was.

Hij besloot een loodgieter te bellen om het probleem op te lossen.

De loodgieter was binnen dertig minuten ter plaatse en had het probleem in twintig minuten verholpen. Echter, toen de factuur kwam, schrok Eddy van het bedrag.

Het was iets na 10 uur ’s ochtends op een maandag toen Eddy zijn computer opstartte en via Google op zoek ging naar een loodgieter om zijn verstopte gootsteen te verhelpen.

Hij had geen zin om uitgebreid onderzoek te doen en belde gewoon de eerste loodgieter die hij kon vinden, genaamd Loodgieter Service.

Een dame aan de telefoon beloofde snel hulp te sturen.

Binnen dertig minuten stond er al een persoon voor de deur, die met een gewone personenauto was aangekomen, wat suggereerde dat hij in de buurt woonde.

De loodgieter plaatste een pomp op de afvoer en binnen twintig minuten was het probleem opgelost.

Toen kwam de factuur: maar liefst 598,95 euro, die meteen betaald moest worden via een draagbaar betaalautomaatje.

Eddy was aanvankelijk opgelucht dat zijn probleem was opgelost, maar raakte vervolgens volledig verbijsterd door het hoge bedrag voor slechts twintig minuten werk.

De factuur vermeldde 150 euro voor materiaal, hoewel de gebruikte pomp slechts 50 euro kostte bij een doe-het-zelfwinkel.

Daarbovenop kwam een uurloon van 130 euro en nog eens 180 euro voor de interventie. Eddy vond dit bedrag buitensporig hoog voor de geleverde diensten.

Het rekeningnummer van Loodgieter Service bleek gekoppeld te zijn aan een schoonheidsspecialiste in Zwijndrecht, Nederland, en de onderneming op de factuur bleek zich in Lebbeke te bevinden, op 110 kilometer afstand van Eddy’s huis.

Eddy heeft een melding gedaan bij FOD Economie om anderen te waarschuwen voor dit soort ondernemingen.

Hij hoopt dat zijn ervaring anderen zal helpen om niet in dezelfde val te trappen en geen zaken te doen met Loodgieter Service.

Lees verder