Nieuwste
Coronacriticus Katja Schuurman nu zelf zwaar getroffen door het virus
Katja Schuurman heeft het coronavirus opgelopen. De presentatrice had eerder kritiek op het coronabeleid van het kabinet.
Bij een kiekje van zichzelf schrijft Katja: “Oké. Ik zal het maar eerlijk zeggen. Ik vind het nogal een K*TVIRUS! Dag 723 nu. (Zo voelt het.) En het valt niet mee.”
(Lees verder onder de post)
Dit bericht bekijken op Instagram
Vraagtekens
Katja stelde zich eind vorig jaar nog grote vragen bij het beleid van het kabinet en de maatregelen. Ze vond dat de maatregelen tot meer zieke gevoelens leiden dan het virus zelf. Katja trok toen fel van leer: “Ziek van de stress omdat je werkloos bent, ziek van eenzaamheid, ziek omdat de spanning thuis om te snijden is, ziek omdat je bedrijf naar de klote gaat, ziek omdat je depressief bent. Maar niet ziek door corona, en dat is (het enige, red.) wat telt.”
De brunette vervolgde: “Wie bepaalt wat een mensenleven waard is? Mogen we die ethisch lastige vraag op z’n minst serieuzer stellen? Want hoe ethisch verantwoord is het om zoveel mensen in de meest uiteenlopende vormen van ellende te storten? Gezondheid is meer dan de afwezigheid van ziekte. Wat jammer en onterecht dat je kwetsbaar moet zijn om beschermd te worden.” Ze sloot haar bericht indertijd af met de veelbetekenende hashtag coronahysterie.
Nieuwste
Eddie schrikt van de hoge rekening na bellen loodgieter voor verstopte gootsteen
Eddy Castro ontdekte afgelopen maandag dat zijn gootsteen verstopt was.
Hij besloot een loodgieter te bellen om het probleem op te
lossen.
De loodgieter was binnen dertig minuten ter plaatse en had het
probleem in twintig minuten verholpen. Echter, toen de factuur
kwam, schrok Eddy van het bedrag.
Het was iets na 10 uur ’s ochtends op een maandag toen Eddy zijn
computer opstartte en via Google op zoek ging naar een loodgieter
om zijn verstopte gootsteen te verhelpen.
Hij had geen zin om uitgebreid onderzoek te doen en belde gewoon
de eerste loodgieter die hij kon vinden, genaamd Loodgieter
Service.
Een dame aan de telefoon beloofde snel hulp te sturen.
Binnen dertig minuten stond er al een persoon voor de deur, die
met een gewone personenauto was aangekomen, wat suggereerde dat hij
in de buurt woonde.
De loodgieter plaatste een pomp op de afvoer en binnen twintig
minuten was het probleem opgelost.
Toen kwam de factuur: maar liefst 598,95 euro, die meteen
betaald moest worden via een draagbaar betaalautomaatje.
Eddy was aanvankelijk opgelucht dat zijn probleem was opgelost,
maar raakte vervolgens volledig verbijsterd door het hoge bedrag
voor slechts twintig minuten werk.
De factuur vermeldde 150 euro voor materiaal, hoewel de
gebruikte pomp slechts 50 euro kostte bij een
doe-het-zelfwinkel.
Daarbovenop kwam een uurloon van 130 euro en nog eens 180 euro
voor de interventie. Eddy vond dit bedrag buitensporig hoog voor de
geleverde diensten.
Het rekeningnummer van Loodgieter Service bleek gekoppeld te
zijn aan een schoonheidsspecialiste in Zwijndrecht, Nederland, en
de onderneming op de factuur bleek zich in Lebbeke te bevinden, op
110 kilometer afstand van Eddy’s huis.
Eddy heeft een melding gedaan bij FOD Economie om anderen te
waarschuwen voor dit soort ondernemingen.
Hij hoopt dat zijn ervaring anderen zal helpen om niet in
dezelfde val te trappen en geen zaken te doen met Loodgieter
Service.