Nieuwste
Zware ruzie tussen René le Blanc en Ik Geloof In Mij-zanger
Nog voor de eerste aflevering van het derde seizoen van Ik Geloof In Mij is er al zware ruzie. Rutger van Barneveld haalt uit naar René le Blanc. “Alsof wij niet veel voorstellen en hij een flinke carrière heeft.”
Reden voor de onvrede is de wens van René om een eigen realitysoap te hebben. Die droom zit voorlopig nog even in de koelkast. Dat vond de zanger niet erg, want: “Ik Geloof In Mij werd al de René le Blanc-show genoemd.”
Die uitspraak schoot bij de andere deelnemers in het verkeerde keelgat. Rutger van Barneveld kan zich niet van de indruk ontdoen dat René zich beter voelt dan de rest. “Dat is jammer, want je bent dit avontuur als vriendengroep begonnen. We zijn allemaal evenveel waard.”
Afgeschreven
Rutger voelde zich afgeschreven door de uitspraken van zijn collega. Hij vertelt in Story: “Alsof we niet zo veel voorstelden en hij een flinke carrière heeft. Zo kwam het over.” Ook vindt hij dat het derde seizoen zo met een valse noot begint. “Het is een domper voor seizoen drie. Ik ben er geen voorstander van om zoiets voor de camera uit te spreken.”
Niet alleen
Rutger staat niet alleen met zijn uitspraken. Ook Gio Swikkers vindt René niet bijzonder sympathiek. “Van sommige dingen denk ik: nou René… In Ziggo Dome liep ik bijvoorbeeld naar hem toe en zei ik: ‘Hoi, hoe is het?’ En hij zei alleen ‘Hoi’ en liep weer weg”, zegt hij.
Nieuwste
Eddie schrikt van de hoge rekening na bellen loodgieter voor verstopte gootsteen
Eddy Castro ontdekte afgelopen maandag dat zijn gootsteen verstopt was.
Hij besloot een loodgieter te bellen om het probleem op te
lossen.
De loodgieter was binnen dertig minuten ter plaatse en had het
probleem in twintig minuten verholpen. Echter, toen de factuur
kwam, schrok Eddy van het bedrag.
Het was iets na 10 uur ’s ochtends op een maandag toen Eddy zijn
computer opstartte en via Google op zoek ging naar een loodgieter
om zijn verstopte gootsteen te verhelpen.
Hij had geen zin om uitgebreid onderzoek te doen en belde gewoon
de eerste loodgieter die hij kon vinden, genaamd Loodgieter
Service.
Een dame aan de telefoon beloofde snel hulp te sturen.
Binnen dertig minuten stond er al een persoon voor de deur, die
met een gewone personenauto was aangekomen, wat suggereerde dat hij
in de buurt woonde.
De loodgieter plaatste een pomp op de afvoer en binnen twintig
minuten was het probleem opgelost.
Toen kwam de factuur: maar liefst 598,95 euro, die meteen
betaald moest worden via een draagbaar betaalautomaatje.
Eddy was aanvankelijk opgelucht dat zijn probleem was opgelost,
maar raakte vervolgens volledig verbijsterd door het hoge bedrag
voor slechts twintig minuten werk.
De factuur vermeldde 150 euro voor materiaal, hoewel de
gebruikte pomp slechts 50 euro kostte bij een
doe-het-zelfwinkel.
Daarbovenop kwam een uurloon van 130 euro en nog eens 180 euro
voor de interventie. Eddy vond dit bedrag buitensporig hoog voor de
geleverde diensten.
Het rekeningnummer van Loodgieter Service bleek gekoppeld te
zijn aan een schoonheidsspecialiste in Zwijndrecht, Nederland, en
de onderneming op de factuur bleek zich in Lebbeke te bevinden, op
110 kilometer afstand van Eddy’s huis.
Eddy heeft een melding gedaan bij FOD Economie om anderen te
waarschuwen voor dit soort ondernemingen.
Hij hoopt dat zijn ervaring anderen zal helpen om niet in
dezelfde val te trappen en geen zaken te doen met Loodgieter
Service.