-

Nieuwste

Moeder van mishandelde Frédérique (14) niet blij met media-aandacht vader

Frédérique

De vader van de mishandelde Frédérique bracht het incident onder de aandacht van de media. Paul zat onder andere bij Humberto. De moeder van het minderjarige slachtoffer laat weten dat zij het hier niet mee eens is.

Frédérique is deze week mishandeld vanwege een opmerking over haar geslacht. Een groepje jongens vroeg haar of ze een meisje of een jongen is. Ze antwoordde: “Ik ben wie ik ben en jij mag zijn wie jij wil zijn.”

Vader Paul koos er bewust voor om de media op te zoeken om over de toestand van zijn dochter te vertellen. Hij schoof onder meer aan bij Humberto.

Reactie van moeder

De mama van Frédérique is hier niet blij mee. Zij schrijft op Facebook: “Frederiques mishandeling staat niet op zich en legt een pijnpunt in de samenleving bloot. Mijn focus ligt echter uitsluitend bij Frederique. De keus van Frederiques vader om dit dermate breed toe te lichten in de media is niet de mijne.”

(Lees verder onder de post)

post moeder Frédérique

De moeder hoopt wel dat haar dochter zich nu meer gesteund voelt. “Ze is een kanjer en ik ben onvoorstelbaar trots op haar.”

Nieuwste

Eddie schrikt van de hoge rekening na bellen loodgieter voor verstopte gootsteen

Eddy Castro ontdekte afgelopen maandag dat zijn gootsteen verstopt was.

Hij besloot een loodgieter te bellen om het probleem op te lossen.

De loodgieter was binnen dertig minuten ter plaatse en had het probleem in twintig minuten verholpen. Echter, toen de factuur kwam, schrok Eddy van het bedrag.

Het was iets na 10 uur ’s ochtends op een maandag toen Eddy zijn computer opstartte en via Google op zoek ging naar een loodgieter om zijn verstopte gootsteen te verhelpen.

Hij had geen zin om uitgebreid onderzoek te doen en belde gewoon de eerste loodgieter die hij kon vinden, genaamd Loodgieter Service.

Een dame aan de telefoon beloofde snel hulp te sturen.

Binnen dertig minuten stond er al een persoon voor de deur, die met een gewone personenauto was aangekomen, wat suggereerde dat hij in de buurt woonde.

De loodgieter plaatste een pomp op de afvoer en binnen twintig minuten was het probleem opgelost.

Toen kwam de factuur: maar liefst 598,95 euro, die meteen betaald moest worden via een draagbaar betaalautomaatje.

Eddy was aanvankelijk opgelucht dat zijn probleem was opgelost, maar raakte vervolgens volledig verbijsterd door het hoge bedrag voor slechts twintig minuten werk.

De factuur vermeldde 150 euro voor materiaal, hoewel de gebruikte pomp slechts 50 euro kostte bij een doe-het-zelfwinkel.

Daarbovenop kwam een uurloon van 130 euro en nog eens 180 euro voor de interventie. Eddy vond dit bedrag buitensporig hoog voor de geleverde diensten.

Het rekeningnummer van Loodgieter Service bleek gekoppeld te zijn aan een schoonheidsspecialiste in Zwijndrecht, Nederland, en de onderneming op de factuur bleek zich in Lebbeke te bevinden, op 110 kilometer afstand van Eddy’s huis.

Eddy heeft een melding gedaan bij FOD Economie om anderen te waarschuwen voor dit soort ondernemingen.

Hij hoopt dat zijn ervaring anderen zal helpen om niet in dezelfde val te trappen en geen zaken te doen met Loodgieter Service.

Lees verder