-

Nieuwste

Bas Smit en Nicolette van Dam in diepe rouw na overlijden van hun held

Bas Smit

Bas Smit en Nicolette van Dam kregen verschrikkelijk nieuws te verwerken. Hun grote held is overleden.

De oprichter van stichting Ambulancewens is overleden aan een harstilstand. Kees Veldboer werd 62 jaar. Nicolette schrijft op haar sociale media: “Wat een verdrietig nieuws… Ben er stil van. Als er iemand in ons land was die ALLES voor anderen deed, dan was het Kees.”

Ze vervolgt: “Niets is hem teveel. ALLES om iemand nog een laatste keer een goed gevoel te geven… Deze lieverd is overleden aan een hartstilstand. Wat een gemis… Voor velen. Maar vooral voor z’n lieve Ineke, kids en kleinkinderen.”

Ook Bas in rouw

Bas kan het nieuws niet vatten. Hij laat weten: “Kees is letterlijk en figuurlijk de grootste held die ik in m’n leven ontmoet heb. Deze man die niks te gek vond, liet met zijn team duizenden wensen per jaar uitkomen van mensen die niet lang meer hadden. Al wilde je voor je dood nog dat ene biefstukje eten in Noorwegen of die ontmoeting met die ene artiest, Kees regelde het. Altijd!”

Iets doen voor Kees

Nicolette roept mensen op om een bijdrage te leveren. “Ken je deze stichting nog niet… Check dan alsjeblieft @ambulancewens en support. Weet zeker dat hij dan heel trots van boven mee zal kijken.”

 

Dit bericht bekijken op Instagram

 

Een bericht gedeeld door Bas Smit (@bassmit)


 

Nieuwste

Eddie schrikt van de hoge rekening na bellen loodgieter voor verstopte gootsteen

Eddy Castro ontdekte afgelopen maandag dat zijn gootsteen verstopt was.

Hij besloot een loodgieter te bellen om het probleem op te lossen.

De loodgieter was binnen dertig minuten ter plaatse en had het probleem in twintig minuten verholpen. Echter, toen de factuur kwam, schrok Eddy van het bedrag.

Het was iets na 10 uur ’s ochtends op een maandag toen Eddy zijn computer opstartte en via Google op zoek ging naar een loodgieter om zijn verstopte gootsteen te verhelpen.

Hij had geen zin om uitgebreid onderzoek te doen en belde gewoon de eerste loodgieter die hij kon vinden, genaamd Loodgieter Service.

Een dame aan de telefoon beloofde snel hulp te sturen.

Binnen dertig minuten stond er al een persoon voor de deur, die met een gewone personenauto was aangekomen, wat suggereerde dat hij in de buurt woonde.

De loodgieter plaatste een pomp op de afvoer en binnen twintig minuten was het probleem opgelost.

Toen kwam de factuur: maar liefst 598,95 euro, die meteen betaald moest worden via een draagbaar betaalautomaatje.

Eddy was aanvankelijk opgelucht dat zijn probleem was opgelost, maar raakte vervolgens volledig verbijsterd door het hoge bedrag voor slechts twintig minuten werk.

De factuur vermeldde 150 euro voor materiaal, hoewel de gebruikte pomp slechts 50 euro kostte bij een doe-het-zelfwinkel.

Daarbovenop kwam een uurloon van 130 euro en nog eens 180 euro voor de interventie. Eddy vond dit bedrag buitensporig hoog voor de geleverde diensten.

Het rekeningnummer van Loodgieter Service bleek gekoppeld te zijn aan een schoonheidsspecialiste in Zwijndrecht, Nederland, en de onderneming op de factuur bleek zich in Lebbeke te bevinden, op 110 kilometer afstand van Eddy’s huis.

Eddy heeft een melding gedaan bij FOD Economie om anderen te waarschuwen voor dit soort ondernemingen.

Hij hoopt dat zijn ervaring anderen zal helpen om niet in dezelfde val te trappen en geen zaken te doen met Loodgieter Service.

Lees verder