Nieuwste
Frédérique (14) zwaar mishandeld: ‘Ben je jongen of meisje?’
De 14-jarige Frédérique uit Amstelveen is maandag zwaar mishandeld door een groepje jongens. De belagers waren niet tevreden met haar antwoord op de vraag of ze een jongen of meisje was.
De vader van het meisje, Paul Brink, doet het verhaal op zijn Linkedin-profiel. Frédérique moest voor verzorging worden opgenomen in het ziekenhuis.
Lezers reageren verontwaardigd op het relaas van de vader. “Maandagmiddag liep Frédérique door haar wijk Westwijk in Amstelveen. Daar werd ze aangesproken door een jongen van omstreeks 14 jaar. „Ben je een jongen of een meisje?”, riep hij naar haar. „Dat maakt toch niet uit”, antwoordde mijn dochter vriendelijk. „Ben je een jongen of een meisje?”, schreeuwde hij opnieuw naar haar. „Ik ben wie ik ben en jij mag zijn wie je wil zijn”, reageerde ze opnieuw netjes.”
Zware verwondingen
Paul vervolgt: “Dat zinde de jongen niet. Met diverse slagen in haar gezicht brak hij haar neus, diverse tanden, sloeg haar een kaakfractuur en liep ze meerdere ernstige verwondingen op in het gezicht.”
De politie tilt zwaar aan de zaak. De daders zijn vier of vijf jongens tussen de 11 en 15 jaar. Ze laten weten dat de kleding wordt onderzocht op DNA-sporen en dat de camerabeelden geanalyseerd worden.
Overladen met steun
Paul is ontzettend trots op zijn prachtige dochter. Hij geeft mee: “Omdat zij wil zijn wie ze is. Jongen of meisje. Hetero, gay of biseksueel, het maakt haar (en ons allemaal) niet uit.”
Gelukkig is er ook een lichtpuntje. De familie is namelijk overspoeld met liefdevolle berichten en steunbetuigingen. “Op het moment is Frédérique thuis in rust aan het herstellen in gezelschap van haar lieve zusje en broertjes”, stelt Paul de mensen gerust.
Nieuwste
Eddie schrikt van de hoge rekening na bellen loodgieter voor verstopte gootsteen
Eddy Castro ontdekte afgelopen maandag dat zijn gootsteen verstopt was.
Hij besloot een loodgieter te bellen om het probleem op te
lossen.
De loodgieter was binnen dertig minuten ter plaatse en had het
probleem in twintig minuten verholpen. Echter, toen de factuur
kwam, schrok Eddy van het bedrag.
Het was iets na 10 uur ’s ochtends op een maandag toen Eddy zijn
computer opstartte en via Google op zoek ging naar een loodgieter
om zijn verstopte gootsteen te verhelpen.
Hij had geen zin om uitgebreid onderzoek te doen en belde gewoon
de eerste loodgieter die hij kon vinden, genaamd Loodgieter
Service.
Een dame aan de telefoon beloofde snel hulp te sturen.
Binnen dertig minuten stond er al een persoon voor de deur, die
met een gewone personenauto was aangekomen, wat suggereerde dat hij
in de buurt woonde.
De loodgieter plaatste een pomp op de afvoer en binnen twintig
minuten was het probleem opgelost.
Toen kwam de factuur: maar liefst 598,95 euro, die meteen
betaald moest worden via een draagbaar betaalautomaatje.
Eddy was aanvankelijk opgelucht dat zijn probleem was opgelost,
maar raakte vervolgens volledig verbijsterd door het hoge bedrag
voor slechts twintig minuten werk.
De factuur vermeldde 150 euro voor materiaal, hoewel de
gebruikte pomp slechts 50 euro kostte bij een
doe-het-zelfwinkel.
Daarbovenop kwam een uurloon van 130 euro en nog eens 180 euro
voor de interventie. Eddy vond dit bedrag buitensporig hoog voor de
geleverde diensten.
Het rekeningnummer van Loodgieter Service bleek gekoppeld te
zijn aan een schoonheidsspecialiste in Zwijndrecht, Nederland, en
de onderneming op de factuur bleek zich in Lebbeke te bevinden, op
110 kilometer afstand van Eddy’s huis.
Eddy heeft een melding gedaan bij FOD Economie om anderen te
waarschuwen voor dit soort ondernemingen.
Hij hoopt dat zijn ervaring anderen zal helpen om niet in
dezelfde val te trappen en geen zaken te doen met Loodgieter
Service.