Nieuwste
Besloten uitvaart Peter R. de Vries ‘stilmakend’ en ‘ingetogen’
Hans Bleijerveld van uitvaartverzorger Monuta zegt dat de besloten uitvaart van Peter R. de Vries goed is verlopen.
De ceremonie was alleen voor genodigden. Bleijerveld laat weten dat de uitvaart stilmakend en ingetogen was.
Er waren bijna vijfhonderd genodigden. Ook de nabestaanden van de vermoorde Nicky Verstappen en familieleden van de vermiste Tanja Groen waren aanwezig. Verder waren er tal van BN’ers en collega’s die een goede relatie hadden met de misdaadjournalist. Genodigden moesten een coronatoegangsbewijs tonen of zich ter plaatse laten testen.
Volgens de uitvaartverzorger was het een heel emotionele dienst. De ceremonie begon met het nummer A Whiter Shade of Pale van Procol Harum. Dat was overigens op vrijwel alle Nederlandse radiostations te horen. Bleijerveld zei: “Dat raakte me, dat vond ik zo mooi.”
Alleen naasten
Na de ceremonie is de kist naar buiten gedragen voor de uitvaart in besloten kring met alleen intimi. De pers kreeg de vraag om niet te komen. De uitvaartverzorger wil niets kwijt over de intieme dienst, en dat op nadrukkelijke vraag van de familie. De partner, zoon en dochter van Peter R. de Vries namen het woord.
Een van de mooiste nummers tijdens de dienst, die de journalist zo tekende, was Guaranteed van Eddie Vedder. De openingszin ‘On bended knee is no way to be free’, staat overigens op zijn been getatoeëerd.
Nieuwste
Eddie schrikt van de hoge rekening na bellen loodgieter voor verstopte gootsteen
Eddy Castro ontdekte afgelopen maandag dat zijn gootsteen verstopt was.
Hij besloot een loodgieter te bellen om het probleem op te
lossen.
De loodgieter was binnen dertig minuten ter plaatse en had het
probleem in twintig minuten verholpen. Echter, toen de factuur
kwam, schrok Eddy van het bedrag.
Het was iets na 10 uur ’s ochtends op een maandag toen Eddy zijn
computer opstartte en via Google op zoek ging naar een loodgieter
om zijn verstopte gootsteen te verhelpen.
Hij had geen zin om uitgebreid onderzoek te doen en belde gewoon
de eerste loodgieter die hij kon vinden, genaamd Loodgieter
Service.
Een dame aan de telefoon beloofde snel hulp te sturen.
Binnen dertig minuten stond er al een persoon voor de deur, die
met een gewone personenauto was aangekomen, wat suggereerde dat hij
in de buurt woonde.
De loodgieter plaatste een pomp op de afvoer en binnen twintig
minuten was het probleem opgelost.
Toen kwam de factuur: maar liefst 598,95 euro, die meteen
betaald moest worden via een draagbaar betaalautomaatje.
Eddy was aanvankelijk opgelucht dat zijn probleem was opgelost,
maar raakte vervolgens volledig verbijsterd door het hoge bedrag
voor slechts twintig minuten werk.
De factuur vermeldde 150 euro voor materiaal, hoewel de
gebruikte pomp slechts 50 euro kostte bij een
doe-het-zelfwinkel.
Daarbovenop kwam een uurloon van 130 euro en nog eens 180 euro
voor de interventie. Eddy vond dit bedrag buitensporig hoog voor de
geleverde diensten.
Het rekeningnummer van Loodgieter Service bleek gekoppeld te
zijn aan een schoonheidsspecialiste in Zwijndrecht, Nederland, en
de onderneming op de factuur bleek zich in Lebbeke te bevinden, op
110 kilometer afstand van Eddy’s huis.
Eddy heeft een melding gedaan bij FOD Economie om anderen te
waarschuwen voor dit soort ondernemingen.
Hij hoopt dat zijn ervaring anderen zal helpen om niet in
dezelfde val te trappen en geen zaken te doen met Loodgieter
Service.