-

Nieuwste

René le Blanc woedend op Angela de Jong: ‘Nepnieuws!’

René le Blanc

René le Blanc ergert zich dood aan hoe Angela de Jong in haar columns over hem schrijft. De zanger klaagt dat zij hem helemaal niet kent.

Angela de Jong geeft toe dat ze René en de andere personages van Ik Geloof In Mij aanvankelijk best grappig vond. Nu is de lol er voor haar wel af. De columniste zegt dat ze de zanger maar een rare, arrogante kwast vindt. Zo liet ze weten: “Hij heeft een ego waar Gordon nog een puntje aan kan zuigen.”

Niet leuk om te lezen

René geeft in de Nieuwe Revu toe dat hij dit helemaal niet leuk vindt om te lezen. De zanger beschuldigt de columniste ook van nepnieuws. “Ze schreef dat ik de man ben die het hemd ver open heeft staan met een groot kruis aan een ketting, maar ik heb een klein kruisje om mijn nek. Zo zie je maar weer hoe dingen uit z’n verband worden getrokken.”

Uitnodiging

Om alle misverstanden over hem uit de wereld te helpen, nodigt de zanger Angela bij hem thuis uit. “Zij kent me niet als persoon, dus ik denk dan: als je iets over me wilt schrijven, bel me dan en kom langs, dan weet je wie je voor je hebt. Ze zuigen hele verhalen uit hun duim, dat ik een egotripper zou zijn of arrogant. Nou, ik stond net gewoon nog de tuin te vegen.”

Geen kwal

Volgens René is het beeld dat hij een kwal zou zijn compleet fout. De zanger zegt: “Iedereen wil iets van me, dat is wel zo. Maar weet je, ik heb geen air of praatjes. Dat weten mijn fans ook, want die gemeenschap groeit elke dag. Dat zou niet het geval zijn als ik een kwal was, toch?”

Al bij al is René wel blij met zijn status van beroemdheid. “k ben dankbaar dat dit mij mag overkomen. Het laatste wat ik had zien aankomen, was dat ik op mijn 52ste nog BN’er zou worden.”

Nieuwste

Eddie schrikt van de hoge rekening na bellen loodgieter voor verstopte gootsteen

Eddy Castro ontdekte afgelopen maandag dat zijn gootsteen verstopt was.

Hij besloot een loodgieter te bellen om het probleem op te lossen.

De loodgieter was binnen dertig minuten ter plaatse en had het probleem in twintig minuten verholpen. Echter, toen de factuur kwam, schrok Eddy van het bedrag.

Het was iets na 10 uur ’s ochtends op een maandag toen Eddy zijn computer opstartte en via Google op zoek ging naar een loodgieter om zijn verstopte gootsteen te verhelpen.

Hij had geen zin om uitgebreid onderzoek te doen en belde gewoon de eerste loodgieter die hij kon vinden, genaamd Loodgieter Service.

Een dame aan de telefoon beloofde snel hulp te sturen.

Binnen dertig minuten stond er al een persoon voor de deur, die met een gewone personenauto was aangekomen, wat suggereerde dat hij in de buurt woonde.

De loodgieter plaatste een pomp op de afvoer en binnen twintig minuten was het probleem opgelost.

Toen kwam de factuur: maar liefst 598,95 euro, die meteen betaald moest worden via een draagbaar betaalautomaatje.

Eddy was aanvankelijk opgelucht dat zijn probleem was opgelost, maar raakte vervolgens volledig verbijsterd door het hoge bedrag voor slechts twintig minuten werk.

De factuur vermeldde 150 euro voor materiaal, hoewel de gebruikte pomp slechts 50 euro kostte bij een doe-het-zelfwinkel.

Daarbovenop kwam een uurloon van 130 euro en nog eens 180 euro voor de interventie. Eddy vond dit bedrag buitensporig hoog voor de geleverde diensten.

Het rekeningnummer van Loodgieter Service bleek gekoppeld te zijn aan een schoonheidsspecialiste in Zwijndrecht, Nederland, en de onderneming op de factuur bleek zich in Lebbeke te bevinden, op 110 kilometer afstand van Eddy’s huis.

Eddy heeft een melding gedaan bij FOD Economie om anderen te waarschuwen voor dit soort ondernemingen.

Hij hoopt dat zijn ervaring anderen zal helpen om niet in dezelfde val te trappen en geen zaken te doen met Loodgieter Service.

Lees verder