-

Nieuwste

Op1 nodigt aartsvijand Peter R. de Vries uit: mensen reageren woedend

Gerald Roethof

Marc van der Linden en Ronald Molendijk vinden het een schande dat Op1 advocaat Gerald Roethof uitnodigde. En dat uitgerekend op de sterfdag van Peter R. de Vries. “Ik vind het echt zo enorm schaamteloos”, klinkt het.

Op de sterfdag van de misdaadjournalist maakte Jeroen Pauw een extra uitzending. Daarin sprak hij met enkele gasten over de nalatenschap van Peter. Eveneens van de partij was advocaat Gerald Roethof. Die stond in de zaak van Nicky Verstappen als advocaat van de vermeende moordenaar lijnrecht tegenover de journalist.

Schandalig

Ronald Molendijk, die jarenlang samenwerkte met Peter, vindt het een grote schande. “Ik heb geprobeerd om ’s avonds toch een beetje mee te krijgen wat er in het land gebeurt. Dat is ook een wezenlijk onderdeel van je rouwverwerking. Als ik dan Gerald Roethof, een advocaat, bij Op1 zie zitten… Schaamteloos!”

Molendijk vindt dat ze hem nooit hadden mogen uitnodigen. “Ik vind het zo schaamteloos. Waarom ga je daar zitten? Op welk moment denkt de redactie van Op1: ‘Het lijkt me echt een briljant idee om die man uit te nodigen!’ Ik vind het ook niet echt een warme persoonlijkheid”, reageert hij scherp.

Peter onwaardig

Marc van der Linden treedt Molendijk bij. Ook hij vond het ongepast dat Roethof een uitnodiging kreeg om over Peter te komen praten. “Toevallig in de laatste uitzending die ik met Peter deed, hadden we meneer Roethof voor de camera hier en toen keken we elkaar aan… Dat vond ik nou echt niet Peter-waardig om die als een van de mensen aan tafel te zetten.”

Nieuwste

Eddie schrikt van de hoge rekening na bellen loodgieter voor verstopte gootsteen

Eddy Castro ontdekte afgelopen maandag dat zijn gootsteen verstopt was.

Hij besloot een loodgieter te bellen om het probleem op te lossen.

De loodgieter was binnen dertig minuten ter plaatse en had het probleem in twintig minuten verholpen. Echter, toen de factuur kwam, schrok Eddy van het bedrag.

Het was iets na 10 uur ’s ochtends op een maandag toen Eddy zijn computer opstartte en via Google op zoek ging naar een loodgieter om zijn verstopte gootsteen te verhelpen.

Hij had geen zin om uitgebreid onderzoek te doen en belde gewoon de eerste loodgieter die hij kon vinden, genaamd Loodgieter Service.

Een dame aan de telefoon beloofde snel hulp te sturen.

Binnen dertig minuten stond er al een persoon voor de deur, die met een gewone personenauto was aangekomen, wat suggereerde dat hij in de buurt woonde.

De loodgieter plaatste een pomp op de afvoer en binnen twintig minuten was het probleem opgelost.

Toen kwam de factuur: maar liefst 598,95 euro, die meteen betaald moest worden via een draagbaar betaalautomaatje.

Eddy was aanvankelijk opgelucht dat zijn probleem was opgelost, maar raakte vervolgens volledig verbijsterd door het hoge bedrag voor slechts twintig minuten werk.

De factuur vermeldde 150 euro voor materiaal, hoewel de gebruikte pomp slechts 50 euro kostte bij een doe-het-zelfwinkel.

Daarbovenop kwam een uurloon van 130 euro en nog eens 180 euro voor de interventie. Eddy vond dit bedrag buitensporig hoog voor de geleverde diensten.

Het rekeningnummer van Loodgieter Service bleek gekoppeld te zijn aan een schoonheidsspecialiste in Zwijndrecht, Nederland, en de onderneming op de factuur bleek zich in Lebbeke te bevinden, op 110 kilometer afstand van Eddy’s huis.

Eddy heeft een melding gedaan bij FOD Economie om anderen te waarschuwen voor dit soort ondernemingen.

Hij hoopt dat zijn ervaring anderen zal helpen om niet in dezelfde val te trappen en geen zaken te doen met Loodgieter Service.

Lees verder