Nieuwste
Advocaten kroongetuige Nabil B. nemen beslissing over verdere verdediging
Ondanks de aanslag op Peter R. de Vries gaan de advocaten van de kroongetuige Nabil B. gewoon verder met de verdediging. Onno de Jong en Peter Schouten zeggen dat de aanval op de misdaadjournalist hen hoegenaamd niet afschrikt.
Schouten bij RTL Nieuws: “Nabil heeft duidelijk gezegd dat hij wil dat wij doorgaan. Dat hadden Onno en ik al besloten, en we wisten ook van onze cliënt dat hij strijdbaar was.”
Scenario van aanslag besproken
De misdaadjournalist was tevens vertrouwenspersoon van kroongetuige Nabil B. De Vries ligt nog in kritieke toestand in het ziekenhuis. De broer van Nabil B. én zijn advocaat zijn eerder doodgeschoten.
De advocaten hadden de hypothese van een aanslag al besproken met De Vries. “Toen hebben we gezegd: ‘Als een van ons dit overkomt, dan wil de ander juist dat we doorgaan’. We willen niet wijken. Dat is ook altijd het standpunt geweest van Peter R. de Vries in zijn hele leven”, zegt Schouten vastbesloten.
Geen denken aan stoppen
Ook De Jong heeft nooit aan stoppen gedacht. “Want we zitten nou eenmaal in deze situatie en er is geen weg terug”. Dit is waar we mee moeten dealen en dat doen we. Bovendien: als ik morgen zou stoppen, is de beveiliging ook niet helemaal weg. Dus dat verandert niks aan de situatie.”
Nieuwste
Eddie schrikt van de hoge rekening na bellen loodgieter voor verstopte gootsteen
Eddy Castro ontdekte afgelopen maandag dat zijn gootsteen verstopt was.
Hij besloot een loodgieter te bellen om het probleem op te
lossen.
De loodgieter was binnen dertig minuten ter plaatse en had het
probleem in twintig minuten verholpen. Echter, toen de factuur
kwam, schrok Eddy van het bedrag.
Het was iets na 10 uur ’s ochtends op een maandag toen Eddy zijn
computer opstartte en via Google op zoek ging naar een loodgieter
om zijn verstopte gootsteen te verhelpen.
Hij had geen zin om uitgebreid onderzoek te doen en belde gewoon
de eerste loodgieter die hij kon vinden, genaamd Loodgieter
Service.
Een dame aan de telefoon beloofde snel hulp te sturen.
Binnen dertig minuten stond er al een persoon voor de deur, die
met een gewone personenauto was aangekomen, wat suggereerde dat hij
in de buurt woonde.
De loodgieter plaatste een pomp op de afvoer en binnen twintig
minuten was het probleem opgelost.
Toen kwam de factuur: maar liefst 598,95 euro, die meteen
betaald moest worden via een draagbaar betaalautomaatje.
Eddy was aanvankelijk opgelucht dat zijn probleem was opgelost,
maar raakte vervolgens volledig verbijsterd door het hoge bedrag
voor slechts twintig minuten werk.
De factuur vermeldde 150 euro voor materiaal, hoewel de
gebruikte pomp slechts 50 euro kostte bij een
doe-het-zelfwinkel.
Daarbovenop kwam een uurloon van 130 euro en nog eens 180 euro
voor de interventie. Eddy vond dit bedrag buitensporig hoog voor de
geleverde diensten.
Het rekeningnummer van Loodgieter Service bleek gekoppeld te
zijn aan een schoonheidsspecialiste in Zwijndrecht, Nederland, en
de onderneming op de factuur bleek zich in Lebbeke te bevinden, op
110 kilometer afstand van Eddy’s huis.
Eddy heeft een melding gedaan bij FOD Economie om anderen te
waarschuwen voor dit soort ondernemingen.
Hij hoopt dat zijn ervaring anderen zal helpen om niet in
dezelfde val te trappen en geen zaken te doen met Loodgieter
Service.