Nieuwste
Goedele Liekens onthult waarom ze terug single is: ‘Geen leuke partner met kanker’
Goedele Liekens probeert haar leven weer te hernemen nu ze kankervrij is verklaard. De ziekte laat echter diepe sporen na.
Goedele onthult dat ze lijdt aan concentratieproblemen en vermoeidheid. Tijdens de behandeling brak ze ook met haar nieuwe partner.
Ze vertelt aan het Nieuwsblad: “Ik zat in een relatie toen ik ziek was. Maar je bent geen leuke partner als je kanker hebt. Je ziet er niet uit, je moet overgeven, ligt uitgeput op de bank. Psychologisch is het zwaar.” De operatie en de chemo hadden een zware impact op haar relatie.
Daarover zegt Liekens: “Dat heeft zeker niet geholpen. Je bent niet meer die vrolijke, energieke vrouw van vroeger. Toen ik ziek was, kon ik niks. Ik was soms echt vervelend, ik lag te huilen, ik bewoog amper en mijn humeur zakte geregeld onder nul. Als je dan even kan ontsnappen, weg van de miserie: ik begrijp dat. Iedereen heeft recht om te kiezen voor zijn eigen geluk.”
Stiekeme relatie
Liekens had haar nieuwe relatie ook verzwegen naar haar omgeving toe. Haar dochters zijn overigens ook single, dus nu zitten ze thuis met drie vrijgezellen. “En dat is heel leuk, samen barbecueën en zo.”
Nieuwste
Eddie schrikt van de hoge rekening na bellen loodgieter voor verstopte gootsteen
Eddy Castro ontdekte afgelopen maandag dat zijn gootsteen verstopt was.
Hij besloot een loodgieter te bellen om het probleem op te
lossen.
De loodgieter was binnen dertig minuten ter plaatse en had het
probleem in twintig minuten verholpen. Echter, toen de factuur
kwam, schrok Eddy van het bedrag.
Het was iets na 10 uur ’s ochtends op een maandag toen Eddy zijn
computer opstartte en via Google op zoek ging naar een loodgieter
om zijn verstopte gootsteen te verhelpen.
Hij had geen zin om uitgebreid onderzoek te doen en belde gewoon
de eerste loodgieter die hij kon vinden, genaamd Loodgieter
Service.
Een dame aan de telefoon beloofde snel hulp te sturen.
Binnen dertig minuten stond er al een persoon voor de deur, die
met een gewone personenauto was aangekomen, wat suggereerde dat hij
in de buurt woonde.
De loodgieter plaatste een pomp op de afvoer en binnen twintig
minuten was het probleem opgelost.
Toen kwam de factuur: maar liefst 598,95 euro, die meteen
betaald moest worden via een draagbaar betaalautomaatje.
Eddy was aanvankelijk opgelucht dat zijn probleem was opgelost,
maar raakte vervolgens volledig verbijsterd door het hoge bedrag
voor slechts twintig minuten werk.
De factuur vermeldde 150 euro voor materiaal, hoewel de
gebruikte pomp slechts 50 euro kostte bij een
doe-het-zelfwinkel.
Daarbovenop kwam een uurloon van 130 euro en nog eens 180 euro
voor de interventie. Eddy vond dit bedrag buitensporig hoog voor de
geleverde diensten.
Het rekeningnummer van Loodgieter Service bleek gekoppeld te
zijn aan een schoonheidsspecialiste in Zwijndrecht, Nederland, en
de onderneming op de factuur bleek zich in Lebbeke te bevinden, op
110 kilometer afstand van Eddy’s huis.
Eddy heeft een melding gedaan bij FOD Economie om anderen te
waarschuwen voor dit soort ondernemingen.
Hij hoopt dat zijn ervaring anderen zal helpen om niet in
dezelfde val te trappen en geen zaken te doen met Loodgieter
Service.