Nieuwste
Jim Bakkum en Jamai Loman bezoeken door Parkinson getroffen Jerney Kaagman
Jim Bakkum en Jamai Loman besloten om naar aanleiding van het Parkinsonlied ‘De Muziek Gaat Altijd Door’ Idols-jurylid Jerney Kaagman te bezoeken.
De zangeres is getroffen door de ziekte. Daardoor werd er in het verleden soms onbewust de spot met haar gedreven.
Omwille van het gebrek aan mimiek in haar gezicht en haar koele manier van praten, waren er veel roddels. Kwatongen zeiden dat ze onder de botox zat. De realiteit is dat ze toen al symptomen van Parkinson had.
Emotioneel weerzien
Jim en Jamai waren indertijd de eerste finalisten van Idols. De verpleegster van Kaagman contacteerde hen. Jim zingt namelijk ook het Parkinson-lied mee. Bakkum doet het aangrijpende verhaal op zijn Instagram.
Dit bericht bekijken op Instagram
Hij steekt van wal: “Ik was altijd gek op Jerney. Gekke, droge, lieve Jerney. Ik werd altijd boos als mensen haar belachelijk maakten om haar doen en laten. Er is zoveel over haar gezegd toen, maar wat niemand wist was dat ze destijds al leed aan een beginnend stadium van Parkinson.”
Bakkum was uiteraard heel blij om haar terug te zien. Toch had hij het moeilijk om de diepe sporen van de ziekte te zien. “Maar bovenal geweldig om met Jamai de vrouw te bezoeken met wie we op 15- en 16-jarige leeftijd begonnen zijn. We love Jerney!”
Nieuwste
Eddie schrikt van de hoge rekening na bellen loodgieter voor verstopte gootsteen
Eddy Castro ontdekte afgelopen maandag dat zijn gootsteen verstopt was.
Hij besloot een loodgieter te bellen om het probleem op te
lossen.
De loodgieter was binnen dertig minuten ter plaatse en had het
probleem in twintig minuten verholpen. Echter, toen de factuur
kwam, schrok Eddy van het bedrag.
Het was iets na 10 uur ’s ochtends op een maandag toen Eddy zijn
computer opstartte en via Google op zoek ging naar een loodgieter
om zijn verstopte gootsteen te verhelpen.
Hij had geen zin om uitgebreid onderzoek te doen en belde gewoon
de eerste loodgieter die hij kon vinden, genaamd Loodgieter
Service.
Een dame aan de telefoon beloofde snel hulp te sturen.
Binnen dertig minuten stond er al een persoon voor de deur, die
met een gewone personenauto was aangekomen, wat suggereerde dat hij
in de buurt woonde.
De loodgieter plaatste een pomp op de afvoer en binnen twintig
minuten was het probleem opgelost.
Toen kwam de factuur: maar liefst 598,95 euro, die meteen
betaald moest worden via een draagbaar betaalautomaatje.
Eddy was aanvankelijk opgelucht dat zijn probleem was opgelost,
maar raakte vervolgens volledig verbijsterd door het hoge bedrag
voor slechts twintig minuten werk.
De factuur vermeldde 150 euro voor materiaal, hoewel de
gebruikte pomp slechts 50 euro kostte bij een
doe-het-zelfwinkel.
Daarbovenop kwam een uurloon van 130 euro en nog eens 180 euro
voor de interventie. Eddy vond dit bedrag buitensporig hoog voor de
geleverde diensten.
Het rekeningnummer van Loodgieter Service bleek gekoppeld te
zijn aan een schoonheidsspecialiste in Zwijndrecht, Nederland, en
de onderneming op de factuur bleek zich in Lebbeke te bevinden, op
110 kilometer afstand van Eddy’s huis.
Eddy heeft een melding gedaan bij FOD Economie om anderen te
waarschuwen voor dit soort ondernemingen.
Hij hoopt dat zijn ervaring anderen zal helpen om niet in
dezelfde val te trappen en geen zaken te doen met Loodgieter
Service.