Nieuwste
Angela de Jong niet te spreken over Hazes-lijn van Lidl
De Lidl pakte naar aanleiding van de 70e geboortedag van André Hazes uit met een heuse kledinglijn. Er zijn shirts, badjassen, slippers en zelfs een vlieger. Angela de Jong is niet te spreken over het initiatief. Ze maakt nog maar eens brandhout van Rachel en André junior.
De columniste schrijft in het AD over dingen die haar in het oog springen op televisie. Ditmaal had ze het over de Hazes-kleding bij Lidl. Rachel en André junior moeten er opnieuw aan geloven.
Angela meent dat we te maken hebben met een Hazes-overkill. En dat heeft alles te maken met het exhibitionistische en egocentrische gedrag van de weduwe en haar zoon.
Wijlen André Hazes onder vuur
Angela de Jong stelt zich ook vragen bij de heldenstatus van wijlen André Hazes. In de docureeks Kleine Jongen ontdekte Nederland dat Rachel en hij naar bed gingen toen zij vijftien jaar oud was. “Dat betekent niet dat van mij nu alle Hazes-liedjes in de ban moeten”, merkt ze op. “Maar net doen alsof we in 2004 de Zanger des Vaderlands zijn verloren, zoals Rachel en nu ook Trijntje, Xander en hun geldbeluste collega’s ons willen doen geloven in de Lidl-reclame, is het andere uiterste.”
Nieuwste
Eddie schrikt van de hoge rekening na bellen loodgieter voor verstopte gootsteen
Eddy Castro ontdekte afgelopen maandag dat zijn gootsteen verstopt was.
Hij besloot een loodgieter te bellen om het probleem op te
lossen.
De loodgieter was binnen dertig minuten ter plaatse en had het
probleem in twintig minuten verholpen. Echter, toen de factuur
kwam, schrok Eddy van het bedrag.
Het was iets na 10 uur ’s ochtends op een maandag toen Eddy zijn
computer opstartte en via Google op zoek ging naar een loodgieter
om zijn verstopte gootsteen te verhelpen.
Hij had geen zin om uitgebreid onderzoek te doen en belde gewoon
de eerste loodgieter die hij kon vinden, genaamd Loodgieter
Service.
Een dame aan de telefoon beloofde snel hulp te sturen.
Binnen dertig minuten stond er al een persoon voor de deur, die
met een gewone personenauto was aangekomen, wat suggereerde dat hij
in de buurt woonde.
De loodgieter plaatste een pomp op de afvoer en binnen twintig
minuten was het probleem opgelost.
Toen kwam de factuur: maar liefst 598,95 euro, die meteen
betaald moest worden via een draagbaar betaalautomaatje.
Eddy was aanvankelijk opgelucht dat zijn probleem was opgelost,
maar raakte vervolgens volledig verbijsterd door het hoge bedrag
voor slechts twintig minuten werk.
De factuur vermeldde 150 euro voor materiaal, hoewel de
gebruikte pomp slechts 50 euro kostte bij een
doe-het-zelfwinkel.
Daarbovenop kwam een uurloon van 130 euro en nog eens 180 euro
voor de interventie. Eddy vond dit bedrag buitensporig hoog voor de
geleverde diensten.
Het rekeningnummer van Loodgieter Service bleek gekoppeld te
zijn aan een schoonheidsspecialiste in Zwijndrecht, Nederland, en
de onderneming op de factuur bleek zich in Lebbeke te bevinden, op
110 kilometer afstand van Eddy’s huis.
Eddy heeft een melding gedaan bij FOD Economie om anderen te
waarschuwen voor dit soort ondernemingen.
Hij hoopt dat zijn ervaring anderen zal helpen om niet in
dezelfde val te trappen en geen zaken te doen met Loodgieter
Service.