Nieuwste
Opnieuw ophef om kwetsende attractie de Efteling
Twitter staat nog eens in rep en roer vanwege een attractie van de Efteling. Ditmaal ligt de duurste attractie ooit, Symbolica, onder vuur.
Aanleiding is een lezersbrief aan de Volkskrant. Een lezer vindt dat het themapark de nieuwe attractie moet aanpassen. Een lakei in een jurk is ditmaal het kind van de rekening.
De schrijfster van de brief bezocht het park met haar zoontje van zeven en een vriendinnetje. Allemaal lollig tot ze de norse lakei in de jurk zien. Volgens de briefschrijfster is het de bedoeling dat mensen de lakei uitlachen. Haar kind is echter een genderkind. Het kind kreeg volgens de vrouw dan de boodschap: “Je bent bespottelijk.”
Genderkinderen
Genderkinderen zijn kinderen die het moeilijk hebben met hun genderidentiteit. Ze weten niet meteen of ze nu meisje of jongen zijn of iets ertussenin. Ze hebben geen korte vlaag van verstandsverbijstering. De kinderen vertonen gedrag dat opvallend en van lange duur is. Op die manier stellen experts dan vast dat hun gevoelens niet zomaar tijdelijk zijn.
Twitter woest
Een deel van de Nederlanders reageren met afkeer op de brief. Ook de hoofdredacteur van De Dagelijkse Standaard heeft een boodschap voor de directie van de Efteling. “Houd je rug recht”, klinkt het. Twitteraars bewegen hemel en aarde om de Efteling te overtuigen niet te zwichten voor de kritiek.
Een video over de gestoorde vader die wil dat de Efteling de Symbolica attractie aanpast omdat zijn genderkind-zoon zich beledigd kan voelen door een lakei in een jurk: Efteling houd je rug recht! pic.twitter.com/uV3521iVfI
— Michael van der Galien (@MichaelvdGalien) June 28, 2021
Nieuwste
Eddie schrikt van de hoge rekening na bellen loodgieter voor verstopte gootsteen
Eddy Castro ontdekte afgelopen maandag dat zijn gootsteen verstopt was.
Hij besloot een loodgieter te bellen om het probleem op te
lossen.
De loodgieter was binnen dertig minuten ter plaatse en had het
probleem in twintig minuten verholpen. Echter, toen de factuur
kwam, schrok Eddy van het bedrag.
Het was iets na 10 uur ’s ochtends op een maandag toen Eddy zijn
computer opstartte en via Google op zoek ging naar een loodgieter
om zijn verstopte gootsteen te verhelpen.
Hij had geen zin om uitgebreid onderzoek te doen en belde gewoon
de eerste loodgieter die hij kon vinden, genaamd Loodgieter
Service.
Een dame aan de telefoon beloofde snel hulp te sturen.
Binnen dertig minuten stond er al een persoon voor de deur, die
met een gewone personenauto was aangekomen, wat suggereerde dat hij
in de buurt woonde.
De loodgieter plaatste een pomp op de afvoer en binnen twintig
minuten was het probleem opgelost.
Toen kwam de factuur: maar liefst 598,95 euro, die meteen
betaald moest worden via een draagbaar betaalautomaatje.
Eddy was aanvankelijk opgelucht dat zijn probleem was opgelost,
maar raakte vervolgens volledig verbijsterd door het hoge bedrag
voor slechts twintig minuten werk.
De factuur vermeldde 150 euro voor materiaal, hoewel de
gebruikte pomp slechts 50 euro kostte bij een
doe-het-zelfwinkel.
Daarbovenop kwam een uurloon van 130 euro en nog eens 180 euro
voor de interventie. Eddy vond dit bedrag buitensporig hoog voor de
geleverde diensten.
Het rekeningnummer van Loodgieter Service bleek gekoppeld te
zijn aan een schoonheidsspecialiste in Zwijndrecht, Nederland, en
de onderneming op de factuur bleek zich in Lebbeke te bevinden, op
110 kilometer afstand van Eddy’s huis.
Eddy heeft een melding gedaan bij FOD Economie om anderen te
waarschuwen voor dit soort ondernemingen.
Hij hoopt dat zijn ervaring anderen zal helpen om niet in
dezelfde val te trappen en geen zaken te doen met Loodgieter
Service.