-

Nieuwste

Opnieuw ophef om kwetsende attractie de Efteling

de Efteling

Twitter staat nog eens in rep en roer vanwege een attractie van de Efteling. Ditmaal ligt de duurste attractie ooit, Symbolica, onder vuur.

Aanleiding is een lezersbrief aan de Volkskrant. Een lezer vindt dat het themapark de nieuwe attractie moet aanpassen. Een lakei in een jurk is ditmaal het kind van de rekening.

De schrijfster van de brief bezocht het park met haar zoontje van zeven en een vriendinnetje. Allemaal lollig tot ze de norse lakei in de jurk zien. Volgens de briefschrijfster is het de bedoeling dat mensen de lakei uitlachen. Haar kind is echter een genderkind. Het kind kreeg volgens de vrouw dan de boodschap: “Je bent bespottelijk.”

Genderkinderen

Genderkinderen zijn kinderen die het moeilijk hebben met hun genderidentiteit. Ze weten niet meteen of ze nu meisje of jongen zijn of iets ertussenin. Ze hebben geen korte vlaag van verstandsverbijstering. De kinderen vertonen gedrag dat opvallend en van lange duur is. Op die manier stellen experts dan vast dat hun gevoelens niet zomaar tijdelijk zijn.

Twitter woest

Een deel van de Nederlanders reageren met afkeer op de brief. Ook de hoofdredacteur van De Dagelijkse Standaard heeft een boodschap voor de directie van de Efteling. “Houd je rug recht”, klinkt het. Twitteraars bewegen hemel en aarde om de Efteling te overtuigen niet te zwichten voor de kritiek.

Nieuwste

Eddie schrikt van de hoge rekening na bellen loodgieter voor verstopte gootsteen

Eddy Castro ontdekte afgelopen maandag dat zijn gootsteen verstopt was.

Hij besloot een loodgieter te bellen om het probleem op te lossen.

De loodgieter was binnen dertig minuten ter plaatse en had het probleem in twintig minuten verholpen. Echter, toen de factuur kwam, schrok Eddy van het bedrag.

Het was iets na 10 uur ’s ochtends op een maandag toen Eddy zijn computer opstartte en via Google op zoek ging naar een loodgieter om zijn verstopte gootsteen te verhelpen.

Hij had geen zin om uitgebreid onderzoek te doen en belde gewoon de eerste loodgieter die hij kon vinden, genaamd Loodgieter Service.

Een dame aan de telefoon beloofde snel hulp te sturen.

Binnen dertig minuten stond er al een persoon voor de deur, die met een gewone personenauto was aangekomen, wat suggereerde dat hij in de buurt woonde.

De loodgieter plaatste een pomp op de afvoer en binnen twintig minuten was het probleem opgelost.

Toen kwam de factuur: maar liefst 598,95 euro, die meteen betaald moest worden via een draagbaar betaalautomaatje.

Eddy was aanvankelijk opgelucht dat zijn probleem was opgelost, maar raakte vervolgens volledig verbijsterd door het hoge bedrag voor slechts twintig minuten werk.

De factuur vermeldde 150 euro voor materiaal, hoewel de gebruikte pomp slechts 50 euro kostte bij een doe-het-zelfwinkel.

Daarbovenop kwam een uurloon van 130 euro en nog eens 180 euro voor de interventie. Eddy vond dit bedrag buitensporig hoog voor de geleverde diensten.

Het rekeningnummer van Loodgieter Service bleek gekoppeld te zijn aan een schoonheidsspecialiste in Zwijndrecht, Nederland, en de onderneming op de factuur bleek zich in Lebbeke te bevinden, op 110 kilometer afstand van Eddy’s huis.

Eddy heeft een melding gedaan bij FOD Economie om anderen te waarschuwen voor dit soort ondernemingen.

Hij hoopt dat zijn ervaring anderen zal helpen om niet in dezelfde val te trappen en geen zaken te doen met Loodgieter Service.

Lees verder