Nieuwste
Joran van der Sloot terug naar ‘middeleeuwse kerker’ gestuurd
Joran van der Sloot is teruggebracht naar de zwaarbeveiligde Challapalca-gevangenis in Peru. Daar ging hij vroeger nog in hongerstaking. Hij zou er in middeleeuwse omstandigheden moeten leven en er was sprake van mishandeling. Joran zit een straf uit voor de moord op Stephany Flores.
Van der Sloot is onder zware beveiliging overgebracht naar de beruchte gevangenis, die omschreven wordt als de hel op aarde. De gevangenis ligt op 4.500 meter hoogte in de Andes.
Mensenrechtenorganisaties eisten eerder al de sluiting van de gevangenis. Ook al omwille van de extreme weeromstandigheden. Er is geen verwarming en ’s nachts kan de temperatuur er zakken tot 20 graden onder nul.’
De advocaat van Joran diende bezwaar in tegen de overplaatsing. Hij zegt dat Joran er vroeger zwaar mishandeld is. Zijn vrouw Leidy Figueroa beweerde: “Ze pakten hem vast, trokken zijn kleding uit, lieten om over de grond kruipen en bewerkten hem met staven. Vooral in zijn testikels.”
Joran vreest voor zijn leven. De vader van Flores zou een beloning van 10.000 dollar op zijn hoofd gezet hebben. Het is niet meteen bekend waarom Joran plotseling terug is overgebracht naar de zwaarbeveiligde gevangenis.
Nieuwste
Eddie schrikt van de hoge rekening na bellen loodgieter voor verstopte gootsteen
Eddy Castro ontdekte afgelopen maandag dat zijn gootsteen verstopt was.
Hij besloot een loodgieter te bellen om het probleem op te
lossen.
De loodgieter was binnen dertig minuten ter plaatse en had het
probleem in twintig minuten verholpen. Echter, toen de factuur
kwam, schrok Eddy van het bedrag.
Het was iets na 10 uur ’s ochtends op een maandag toen Eddy zijn
computer opstartte en via Google op zoek ging naar een loodgieter
om zijn verstopte gootsteen te verhelpen.
Hij had geen zin om uitgebreid onderzoek te doen en belde gewoon
de eerste loodgieter die hij kon vinden, genaamd Loodgieter
Service.
Een dame aan de telefoon beloofde snel hulp te sturen.
Binnen dertig minuten stond er al een persoon voor de deur, die
met een gewone personenauto was aangekomen, wat suggereerde dat hij
in de buurt woonde.
De loodgieter plaatste een pomp op de afvoer en binnen twintig
minuten was het probleem opgelost.
Toen kwam de factuur: maar liefst 598,95 euro, die meteen
betaald moest worden via een draagbaar betaalautomaatje.
Eddy was aanvankelijk opgelucht dat zijn probleem was opgelost,
maar raakte vervolgens volledig verbijsterd door het hoge bedrag
voor slechts twintig minuten werk.
De factuur vermeldde 150 euro voor materiaal, hoewel de
gebruikte pomp slechts 50 euro kostte bij een
doe-het-zelfwinkel.
Daarbovenop kwam een uurloon van 130 euro en nog eens 180 euro
voor de interventie. Eddy vond dit bedrag buitensporig hoog voor de
geleverde diensten.
Het rekeningnummer van Loodgieter Service bleek gekoppeld te
zijn aan een schoonheidsspecialiste in Zwijndrecht, Nederland, en
de onderneming op de factuur bleek zich in Lebbeke te bevinden, op
110 kilometer afstand van Eddy’s huis.
Eddy heeft een melding gedaan bij FOD Economie om anderen te
waarschuwen voor dit soort ondernemingen.
Hij hoopt dat zijn ervaring anderen zal helpen om niet in
dezelfde val te trappen en geen zaken te doen met Loodgieter
Service.