Nieuwste
Koningin Máxima is helemaal klaar met mondkapjes
Tijdens een werkbezoek aan het UMC Utrecht liet koningin Máxima verstaan dat ze zo snel mogelijk van dat mondkapje af wil.
Het bezoek kaderde in het teken van de inhaalzorg. Toch kwam het mondkapje ook ter sprake. Doet moest op tijdens de wandeling, maar mocht af tijdens de gesprekken. Bestuursvoorzitter Margriet Schneider vertelt: “Het zal even wennen zijn als ze niet meer overal gedragen hoeven worden.”
Máxima bezocht een flink aantal zorginstellingen en ziekenhuizen. De koningin doet dit met heel veel passie en bereidt zich altijd uitstekend voor.
Als gevolg van de coronapandemie verschoof de reguliere zorg naar het achterplan. Ziekenhuizen hadden gewoon geen ruimte voor de behandelingen van andere patiënten. Op zeker ogenblik lagen er zestig coronapatiënten op de ic van het UMC. Nu zijn er dat nog amper vier.
UMC-baas Scheider verklaart: “Het is een bijzonder moment. We kunnen weer vooruit kijken. Er is nu ruimte om de uitgestelde zorg in te halen en om wachtlijsten terug te dringen, maar we moeten wel kijken hoe we dat aanpakken.”
Máxima had het zo naar haar zin tijdens het werkbezoek dat ze nog twintig minuten bleef plakken. Ze maakte nog een extra wandeling op de hart- en longafdeling. Daar sprak ze met een longarts en keek mee tijdens een videochat met een patiënt.
Dit bericht bekijken op Instagram
Nieuwste
Eddie schrikt van de hoge rekening na bellen loodgieter voor verstopte gootsteen
Eddy Castro ontdekte afgelopen maandag dat zijn gootsteen verstopt was.
Hij besloot een loodgieter te bellen om het probleem op te
lossen.
De loodgieter was binnen dertig minuten ter plaatse en had het
probleem in twintig minuten verholpen. Echter, toen de factuur
kwam, schrok Eddy van het bedrag.
Het was iets na 10 uur ’s ochtends op een maandag toen Eddy zijn
computer opstartte en via Google op zoek ging naar een loodgieter
om zijn verstopte gootsteen te verhelpen.
Hij had geen zin om uitgebreid onderzoek te doen en belde gewoon
de eerste loodgieter die hij kon vinden, genaamd Loodgieter
Service.
Een dame aan de telefoon beloofde snel hulp te sturen.
Binnen dertig minuten stond er al een persoon voor de deur, die
met een gewone personenauto was aangekomen, wat suggereerde dat hij
in de buurt woonde.
De loodgieter plaatste een pomp op de afvoer en binnen twintig
minuten was het probleem opgelost.
Toen kwam de factuur: maar liefst 598,95 euro, die meteen
betaald moest worden via een draagbaar betaalautomaatje.
Eddy was aanvankelijk opgelucht dat zijn probleem was opgelost,
maar raakte vervolgens volledig verbijsterd door het hoge bedrag
voor slechts twintig minuten werk.
De factuur vermeldde 150 euro voor materiaal, hoewel de
gebruikte pomp slechts 50 euro kostte bij een
doe-het-zelfwinkel.
Daarbovenop kwam een uurloon van 130 euro en nog eens 180 euro
voor de interventie. Eddy vond dit bedrag buitensporig hoog voor de
geleverde diensten.
Het rekeningnummer van Loodgieter Service bleek gekoppeld te
zijn aan een schoonheidsspecialiste in Zwijndrecht, Nederland, en
de onderneming op de factuur bleek zich in Lebbeke te bevinden, op
110 kilometer afstand van Eddy’s huis.
Eddy heeft een melding gedaan bij FOD Economie om anderen te
waarschuwen voor dit soort ondernemingen.
Hij hoopt dat zijn ervaring anderen zal helpen om niet in
dezelfde val te trappen en geen zaken te doen met Loodgieter
Service.