Nieuwste
Johan Derksen schoffeert NOS-vrouwen: ‘Vroeger zaten ze te breien’
René van der Gijp en Johan Derksen zijn geen fan van vrouwelijke voetbalanalytici op televisie. Het mag best wat minder, menen ze. Ditmaal waren Mandy van den Berg en Suse van Kleef het kind van de rekening. Derksen zegt: “Het is trendy gelul over tactieken en hoog druk zetten.”
Voetbalster Mandy van den Berg en Suse van Kleef gaven vrijdagavond in NOS Studio Europa hun analyse van de wedstrijd Engeland – Schotland.
In De Oranjezomer geeft René van der Gijp zijn ongezouten mening. “We hebben weer twee kanjers, hè, op het moment? Bij de NOS. Ik heb er net twee zien zitten. Eentje met een paardenstaart en één met krulhaar. Maar die vrouwtjes lullen alleen maar tactisch, hè?”
Derksen haalt uit
Derksen zegt dat hij die vrouwen niet kent. De Snor laat optekenen: “Die ene is Engeland-correspondent. Maar, het probleem is natuurlijk: we moeten al die vreselijke wedstrijden van dat damesvoetbal zien – waarbij je echt in slaap valt, dat heeft niks met voetbal te maken, maar laat ze lekker hun gang gaan. Maar dan moet je ook nog gaan luisteren naar dat geneuzel. Vroeger lazen ze de Libelle en gingen ze zitten breien.”
Nieuwste
Eddie schrikt van de hoge rekening na bellen loodgieter voor verstopte gootsteen
Eddy Castro ontdekte afgelopen maandag dat zijn gootsteen verstopt was.
Hij besloot een loodgieter te bellen om het probleem op te
lossen.
De loodgieter was binnen dertig minuten ter plaatse en had het
probleem in twintig minuten verholpen. Echter, toen de factuur
kwam, schrok Eddy van het bedrag.
Het was iets na 10 uur ’s ochtends op een maandag toen Eddy zijn
computer opstartte en via Google op zoek ging naar een loodgieter
om zijn verstopte gootsteen te verhelpen.
Hij had geen zin om uitgebreid onderzoek te doen en belde gewoon
de eerste loodgieter die hij kon vinden, genaamd Loodgieter
Service.
Een dame aan de telefoon beloofde snel hulp te sturen.
Binnen dertig minuten stond er al een persoon voor de deur, die
met een gewone personenauto was aangekomen, wat suggereerde dat hij
in de buurt woonde.
De loodgieter plaatste een pomp op de afvoer en binnen twintig
minuten was het probleem opgelost.
Toen kwam de factuur: maar liefst 598,95 euro, die meteen
betaald moest worden via een draagbaar betaalautomaatje.
Eddy was aanvankelijk opgelucht dat zijn probleem was opgelost,
maar raakte vervolgens volledig verbijsterd door het hoge bedrag
voor slechts twintig minuten werk.
De factuur vermeldde 150 euro voor materiaal, hoewel de
gebruikte pomp slechts 50 euro kostte bij een
doe-het-zelfwinkel.
Daarbovenop kwam een uurloon van 130 euro en nog eens 180 euro
voor de interventie. Eddy vond dit bedrag buitensporig hoog voor de
geleverde diensten.
Het rekeningnummer van Loodgieter Service bleek gekoppeld te
zijn aan een schoonheidsspecialiste in Zwijndrecht, Nederland, en
de onderneming op de factuur bleek zich in Lebbeke te bevinden, op
110 kilometer afstand van Eddy’s huis.
Eddy heeft een melding gedaan bij FOD Economie om anderen te
waarschuwen voor dit soort ondernemingen.
Hij hoopt dat zijn ervaring anderen zal helpen om niet in
dezelfde val te trappen en geen zaken te doen met Loodgieter
Service.