Nieuwste
UEFA-arts onthult eerste woorden van Eriksen na reanimatie
De UEFA-arts Jens Kleinfeld die Christian Eriksen reanimeerde op het veld onthulde de eerste woorden van de voetballer toen hij terug bij kennis kwam.
Kleinfeld zegt dat hij meteen wist dat hij het goed stelde. Toen Eriksen bij bewustzijn kwam en hoorde wat hem overkomen was, zei hij. “Verdomme, ik ben pas 29 jaar.”
Dertig seconden nadat de dokter met de reanimatie begon, opende Eriksen zijn ogen. De dokter vertelt: “Dat was een heel emotioneel moment. Bij dergelijke voorvallen in het dagelijks leven is de kans op succes veel kleiner.”
Toen de voetballer begon te praten, kon de arts zijn geluk niet op. Daarover zegt hij: “Toen wist ik direct dat hij geen hersenschade had opgelopen en dat hij weer helemaal terug bij kennis was.”
Interne defibrillator
Eriksen krijgt een interne defibrillator om dergelijke dingen in de toekomst te vermijden. Dit toestel grijpt bij hartritmestoornissen meteen in. De voetballer nam de beslissing in samenspraak met specialisten. Ook Daley Blind heeft zo’n ICD nadat hij te maken kreeg met hartproblemen.
? Jens Kleinefeld on the moment he resuscitated Eriksen:
“He opened his eyes and spoke to me. I asked him, in English: ‘Are you back?’
“He said: ‘Yes, I am here. Oh sh*t, I’m only 29 years old’.
“I told him that everything was fine now and there was no more danger.”
??? pic.twitter.com/LyC2j2wmzH
— MansionBet (@MansionBet) June 17, 2021
Nieuwste
Eddie schrikt van de hoge rekening na bellen loodgieter voor verstopte gootsteen
Eddy Castro ontdekte afgelopen maandag dat zijn gootsteen verstopt was.
Hij besloot een loodgieter te bellen om het probleem op te
lossen.
De loodgieter was binnen dertig minuten ter plaatse en had het
probleem in twintig minuten verholpen. Echter, toen de factuur
kwam, schrok Eddy van het bedrag.
Het was iets na 10 uur ’s ochtends op een maandag toen Eddy zijn
computer opstartte en via Google op zoek ging naar een loodgieter
om zijn verstopte gootsteen te verhelpen.
Hij had geen zin om uitgebreid onderzoek te doen en belde gewoon
de eerste loodgieter die hij kon vinden, genaamd Loodgieter
Service.
Een dame aan de telefoon beloofde snel hulp te sturen.
Binnen dertig minuten stond er al een persoon voor de deur, die
met een gewone personenauto was aangekomen, wat suggereerde dat hij
in de buurt woonde.
De loodgieter plaatste een pomp op de afvoer en binnen twintig
minuten was het probleem opgelost.
Toen kwam de factuur: maar liefst 598,95 euro, die meteen
betaald moest worden via een draagbaar betaalautomaatje.
Eddy was aanvankelijk opgelucht dat zijn probleem was opgelost,
maar raakte vervolgens volledig verbijsterd door het hoge bedrag
voor slechts twintig minuten werk.
De factuur vermeldde 150 euro voor materiaal, hoewel de
gebruikte pomp slechts 50 euro kostte bij een
doe-het-zelfwinkel.
Daarbovenop kwam een uurloon van 130 euro en nog eens 180 euro
voor de interventie. Eddy vond dit bedrag buitensporig hoog voor de
geleverde diensten.
Het rekeningnummer van Loodgieter Service bleek gekoppeld te
zijn aan een schoonheidsspecialiste in Zwijndrecht, Nederland, en
de onderneming op de factuur bleek zich in Lebbeke te bevinden, op
110 kilometer afstand van Eddy’s huis.
Eddy heeft een melding gedaan bij FOD Economie om anderen te
waarschuwen voor dit soort ondernemingen.
Hij hoopt dat zijn ervaring anderen zal helpen om niet in
dezelfde val te trappen en geen zaken te doen met Loodgieter
Service.