Nieuwste
Willem Engel dient officieel klacht in tegen viroloog Marc van Ranst
De aanhoudende oorlog tussen de Belgische viroloog Marc van Ranst en coronascepticus Willem Engel ontspoort compleet. Engel dient nu klacht in tegen de viroloog wegens smaad en laster. Hij vindt het niet kunnen dat van Ranst hem in de media vergelijkt met een terrorist en hem een virusontkenner noemt.
De viroloog maakte zich in een interview met het Financiële Dagblad volgens Engel schuldig aan strafbare uitingen. Van Ranst zegt in het interview dat hij niet met extreemrechtse mensen en virusontkenners in debat wil gaan. Hij liet optekenen: “Dat heeft geen enkele zin. Ik vind dat zo’n Willem Engel in Nederland veel te veel de ruimte krijgt, terwijl zijn kennis over het virus nihil is.”
De Belgische viroloog legt in een verklaring uit dat hij met extreemrechts niet doelt op Engel. Dat begrijpt de voorman van Viruswaanzin niet. Willem Engel reageert: “Er wordt gepoogd een beeld te scheppen waarmee ik als persoon en de beweging in het algemeen in een kwaad daglicht wordt gezet.”
Engel beklemtoont dat hij geen virusontkenner is, maar eerder een scepticus. “Hij beschuldigt mij indirect dat ik extremistisch ben en een wapen zou trekken. Dit vat ik als een persoonlijke belediging op.”
Nieuwste
Eddie schrikt van de hoge rekening na bellen loodgieter voor verstopte gootsteen
Eddy Castro ontdekte afgelopen maandag dat zijn gootsteen verstopt was.
Hij besloot een loodgieter te bellen om het probleem op te
lossen.
De loodgieter was binnen dertig minuten ter plaatse en had het
probleem in twintig minuten verholpen. Echter, toen de factuur
kwam, schrok Eddy van het bedrag.
Het was iets na 10 uur ’s ochtends op een maandag toen Eddy zijn
computer opstartte en via Google op zoek ging naar een loodgieter
om zijn verstopte gootsteen te verhelpen.
Hij had geen zin om uitgebreid onderzoek te doen en belde gewoon
de eerste loodgieter die hij kon vinden, genaamd Loodgieter
Service.
Een dame aan de telefoon beloofde snel hulp te sturen.
Binnen dertig minuten stond er al een persoon voor de deur, die
met een gewone personenauto was aangekomen, wat suggereerde dat hij
in de buurt woonde.
De loodgieter plaatste een pomp op de afvoer en binnen twintig
minuten was het probleem opgelost.
Toen kwam de factuur: maar liefst 598,95 euro, die meteen
betaald moest worden via een draagbaar betaalautomaatje.
Eddy was aanvankelijk opgelucht dat zijn probleem was opgelost,
maar raakte vervolgens volledig verbijsterd door het hoge bedrag
voor slechts twintig minuten werk.
De factuur vermeldde 150 euro voor materiaal, hoewel de
gebruikte pomp slechts 50 euro kostte bij een
doe-het-zelfwinkel.
Daarbovenop kwam een uurloon van 130 euro en nog eens 180 euro
voor de interventie. Eddy vond dit bedrag buitensporig hoog voor de
geleverde diensten.
Het rekeningnummer van Loodgieter Service bleek gekoppeld te
zijn aan een schoonheidsspecialiste in Zwijndrecht, Nederland, en
de onderneming op de factuur bleek zich in Lebbeke te bevinden, op
110 kilometer afstand van Eddy’s huis.
Eddy heeft een melding gedaan bij FOD Economie om anderen te
waarschuwen voor dit soort ondernemingen.
Hij hoopt dat zijn ervaring anderen zal helpen om niet in
dezelfde val te trappen en geen zaken te doen met Loodgieter
Service.