-

Nieuwste

Albert Verlinde had ‘liever zwarte interviewster’ gezien tegenover Máxima

Albert Verlinde

Showbizzexpert Albert Verlinde gaat zwaar door het stof vanwege een uitspraak op NPO Radio 1. Hij zei dat hij liever een zwarte interviewster tegenover Máxima had gezien.

Standpunt.nl op NPO Radio 1 stond stil bij het interview van Matthijs van Nieuwkerk met koningin Máxima. Deskundigen bogen zich over de vraag of Máxima de redder is van het koningshuis. Albert Verlinde was vol lof en zei dat onze vorstin de X-Factor heeft en in staat is om overal de aandacht naar zich toe te zuigen.

Liever zwarte interviewster

Toch had Verlinde ook kritiek op het interview. Hij had liever wat meer verdieping gezien. De showbizzgoeroe zei: “Maar weet je, er zit geen geloof, geen kerkgang meer in. Beatrix omringde zich met filosofen en politici, en dat mis ik een beetje. Het is wel erg zakelijk en economisch.”

Ook over de keuze voor Matthijs van Nieuwkerk had hij zijn mening. “En als ik dan toch even mag zeggen: ik vind het fantastisch dat Matthijs vanavond het interview doet, maar ik had daar toch liever een fantastische zwarte interviewster vanavond willen zien zitten. Het is wel weer wat we al kennen. Daar verwacht ik dan iets meer verdieping.”

Albert legt ook uit waarom hij liever een zwarte interviewster had willen zien. Hij zei: “Nee, het gaat niet om of iemand goed is of niet, maar als je een statement wil maken, en zegt: ‘We leven nu in 2021, en met alle discussies die er al geweest zijn’, dan zou het wel niet zo vreemd zijn geweest.”

De uitspraak wordt hem op de sociale media niet meteen in dank afgenomen. Een bloemlezing uit de reacties:

Nieuwste

Eddie schrikt van de hoge rekening na bellen loodgieter voor verstopte gootsteen

Eddy Castro ontdekte afgelopen maandag dat zijn gootsteen verstopt was.

Hij besloot een loodgieter te bellen om het probleem op te lossen.

De loodgieter was binnen dertig minuten ter plaatse en had het probleem in twintig minuten verholpen. Echter, toen de factuur kwam, schrok Eddy van het bedrag.

Het was iets na 10 uur ’s ochtends op een maandag toen Eddy zijn computer opstartte en via Google op zoek ging naar een loodgieter om zijn verstopte gootsteen te verhelpen.

Hij had geen zin om uitgebreid onderzoek te doen en belde gewoon de eerste loodgieter die hij kon vinden, genaamd Loodgieter Service.

Een dame aan de telefoon beloofde snel hulp te sturen.

Binnen dertig minuten stond er al een persoon voor de deur, die met een gewone personenauto was aangekomen, wat suggereerde dat hij in de buurt woonde.

De loodgieter plaatste een pomp op de afvoer en binnen twintig minuten was het probleem opgelost.

Toen kwam de factuur: maar liefst 598,95 euro, die meteen betaald moest worden via een draagbaar betaalautomaatje.

Eddy was aanvankelijk opgelucht dat zijn probleem was opgelost, maar raakte vervolgens volledig verbijsterd door het hoge bedrag voor slechts twintig minuten werk.

De factuur vermeldde 150 euro voor materiaal, hoewel de gebruikte pomp slechts 50 euro kostte bij een doe-het-zelfwinkel.

Daarbovenop kwam een uurloon van 130 euro en nog eens 180 euro voor de interventie. Eddy vond dit bedrag buitensporig hoog voor de geleverde diensten.

Het rekeningnummer van Loodgieter Service bleek gekoppeld te zijn aan een schoonheidsspecialiste in Zwijndrecht, Nederland, en de onderneming op de factuur bleek zich in Lebbeke te bevinden, op 110 kilometer afstand van Eddy’s huis.

Eddy heeft een melding gedaan bij FOD Economie om anderen te waarschuwen voor dit soort ondernemingen.

Hij hoopt dat zijn ervaring anderen zal helpen om niet in dezelfde val te trappen en geen zaken te doen met Loodgieter Service.

Lees verder