Nieuwste
Máxima houdt voet bij stuk: ‘Reis naar Griekenland mocht gewoon’
Koningin Máxima houdt voet bij stuk en zegt dat hun veelbesproken reis naar Griekenland in volle coronapandemie gewoon mocht. Wel geeft ze toe dat het misschien een inschattingsfout was. Dat vertelt de vorstin in gesprek met Matthijs van Nieuwkerk.
Máxima legt uit: “In het denken in mogelijkheden en niet in beperkingen hebben we een inschattingsfout gemaakt. Het mocht. Het was alleen niet solidair. Dat een vakantie die eigenlijk voor ons niet zoveel betekende, zo veel doet, doet mij pijn.”
Op een ogenblik dat de Nederlandse bevolking zoveel mogelijk thuis moest blijven, vertrok de koninklijke familie op vakantie richting Griekenland.
De Rijksvoorlichtingsdienst sprak zich niet uit omdat de reis privé was. Wel waren ze er snel bij om te zeggen dat het vorstenpaar zich keurig aan de coronamaatregelen hield. Na de ophef op het thuisfront, keerde het gezin met de staart tussen de benen huiswaarts.
Speedboot
Ook op de fonkelnieuwe speedboot van Willem-Alexander kwam er veel kritiek. “De speedboot was iets wat mijn man heel graag wilde. Ik gun hem dat”, verdedigt de koningin de aankoop.
Ze gaf het interview in het kader van haar vijftigste verjaardag. De koningin geeft mee dat een leven in de belangstelling nadelen, maar ook voordelen met zich brengt. “Je krijgt de kans om iets te betekenen voor een ander.”
Nieuwste
Eddie schrikt van de hoge rekening na bellen loodgieter voor verstopte gootsteen
Eddy Castro ontdekte afgelopen maandag dat zijn gootsteen verstopt was.
Hij besloot een loodgieter te bellen om het probleem op te
lossen.
De loodgieter was binnen dertig minuten ter plaatse en had het
probleem in twintig minuten verholpen. Echter, toen de factuur
kwam, schrok Eddy van het bedrag.
Het was iets na 10 uur ’s ochtends op een maandag toen Eddy zijn
computer opstartte en via Google op zoek ging naar een loodgieter
om zijn verstopte gootsteen te verhelpen.
Hij had geen zin om uitgebreid onderzoek te doen en belde gewoon
de eerste loodgieter die hij kon vinden, genaamd Loodgieter
Service.
Een dame aan de telefoon beloofde snel hulp te sturen.
Binnen dertig minuten stond er al een persoon voor de deur, die
met een gewone personenauto was aangekomen, wat suggereerde dat hij
in de buurt woonde.
De loodgieter plaatste een pomp op de afvoer en binnen twintig
minuten was het probleem opgelost.
Toen kwam de factuur: maar liefst 598,95 euro, die meteen
betaald moest worden via een draagbaar betaalautomaatje.
Eddy was aanvankelijk opgelucht dat zijn probleem was opgelost,
maar raakte vervolgens volledig verbijsterd door het hoge bedrag
voor slechts twintig minuten werk.
De factuur vermeldde 150 euro voor materiaal, hoewel de
gebruikte pomp slechts 50 euro kostte bij een
doe-het-zelfwinkel.
Daarbovenop kwam een uurloon van 130 euro en nog eens 180 euro
voor de interventie. Eddy vond dit bedrag buitensporig hoog voor de
geleverde diensten.
Het rekeningnummer van Loodgieter Service bleek gekoppeld te
zijn aan een schoonheidsspecialiste in Zwijndrecht, Nederland, en
de onderneming op de factuur bleek zich in Lebbeke te bevinden, op
110 kilometer afstand van Eddy’s huis.
Eddy heeft een melding gedaan bij FOD Economie om anderen te
waarschuwen voor dit soort ondernemingen.
Hij hoopt dat zijn ervaring anderen zal helpen om niet in
dezelfde val te trappen en geen zaken te doen met Loodgieter
Service.