Nieuwste
Hugo de Jonge doodsbang dat mensen boel laten versloffen na versoepelingen
Hugo de Jonge vreest dat de eerste versoepelingen tot gevolg hebben dat mensen lakser omgaan met de coronaregels. Op die manier gaat het langer duren alvorens het aantal coronapatiënten in de ziekenhuizen omlaag gaat.
Tijdens een bezoek aan het ziekenhuis Zuyderland in Sittard zei de minister: “We moeten eerst een daling zien en als we die willen bewerkstelligen, zullen we ervoor moeten zorgen dat ons gedrag niet gaat versloffen.”
Harstikke volle ziekenhuizen
De Jonge geeft aan dat het helemaal niet goed gaat. De minister zegt: “We raken wel over de piek in de ziekenhuizen heen, maar ze liggen nu hartstikke vol.” In Nederland zijn er nog meer dan 170.000 besmettelijke personen. De kans om in ons een land een besmette persoon tegen het lijf te lopen is volgens hem fors aanwezig.
De minister vraagt om voorzichtig te zijn. Hugo de Jonge was niet blij met de taferelen van Koningsdag en de bommetjesvolle winkelstraten. Hij zegt: “Versoepelen is versloffen aan het worden en het risico daarvan is dat het langer duurt voordat we terug kunnen gaan naar het oude normaal.”
Nieuwste
Eddie schrikt van de hoge rekening na bellen loodgieter voor verstopte gootsteen
Eddy Castro ontdekte afgelopen maandag dat zijn gootsteen verstopt was.
Hij besloot een loodgieter te bellen om het probleem op te
lossen.
De loodgieter was binnen dertig minuten ter plaatse en had het
probleem in twintig minuten verholpen. Echter, toen de factuur
kwam, schrok Eddy van het bedrag.
Het was iets na 10 uur ’s ochtends op een maandag toen Eddy zijn
computer opstartte en via Google op zoek ging naar een loodgieter
om zijn verstopte gootsteen te verhelpen.
Hij had geen zin om uitgebreid onderzoek te doen en belde gewoon
de eerste loodgieter die hij kon vinden, genaamd Loodgieter
Service.
Een dame aan de telefoon beloofde snel hulp te sturen.
Binnen dertig minuten stond er al een persoon voor de deur, die
met een gewone personenauto was aangekomen, wat suggereerde dat hij
in de buurt woonde.
De loodgieter plaatste een pomp op de afvoer en binnen twintig
minuten was het probleem opgelost.
Toen kwam de factuur: maar liefst 598,95 euro, die meteen
betaald moest worden via een draagbaar betaalautomaatje.
Eddy was aanvankelijk opgelucht dat zijn probleem was opgelost,
maar raakte vervolgens volledig verbijsterd door het hoge bedrag
voor slechts twintig minuten werk.
De factuur vermeldde 150 euro voor materiaal, hoewel de
gebruikte pomp slechts 50 euro kostte bij een
doe-het-zelfwinkel.
Daarbovenop kwam een uurloon van 130 euro en nog eens 180 euro
voor de interventie. Eddy vond dit bedrag buitensporig hoog voor de
geleverde diensten.
Het rekeningnummer van Loodgieter Service bleek gekoppeld te
zijn aan een schoonheidsspecialiste in Zwijndrecht, Nederland, en
de onderneming op de factuur bleek zich in Lebbeke te bevinden, op
110 kilometer afstand van Eddy’s huis.
Eddy heeft een melding gedaan bij FOD Economie om anderen te
waarschuwen voor dit soort ondernemingen.
Hij hoopt dat zijn ervaring anderen zal helpen om niet in
dezelfde val te trappen en geen zaken te doen met Loodgieter
Service.