-

Nieuwste

OMT-leden strooien roet in het eten: ‘Terrassen niet open op 21 april’

terrassen niet open

De terrassen al openen op 21 april is onverstandig, omdat de huidige situatie nog heel onstabiel is. Meerdere leden van het Outbreak Management Team (OMT) drukten hun vrees uit dat het dan zo weer de slechte kant uitgaat.

Andreas Voss, arts-microbioloog in het Radboudumc in Nijmegen, zegt: “We zitten op dit moment met hoge getallen en overvolle ziekenhuizen en puur vanuit de medische kant is het nog een maand te vroeg.”

In no time terug bij af

Viroloog Marion Koopmans wil geen datum prikken voor de versoepelingen. Daar is het nog te vroeg voor. “Ik zou niet bij de eerste mogelijke gunstige signalen dat meteen doen, want dan ben je in no time terug bij af”, klinkt het.

Eerder deze week lekte uit dat het kabinet op 21 april de terrassen wil openen. Daarmee gaan ze in op de vraag van burgemeesters. Vrijdag worden de plannen besproken met het OMT.

Nieuwste

Eddie schrikt van de hoge rekening na bellen loodgieter voor verstopte gootsteen

Eddy Castro ontdekte afgelopen maandag dat zijn gootsteen verstopt was.

Hij besloot een loodgieter te bellen om het probleem op te lossen.

De loodgieter was binnen dertig minuten ter plaatse en had het probleem in twintig minuten verholpen. Echter, toen de factuur kwam, schrok Eddy van het bedrag.

Het was iets na 10 uur ’s ochtends op een maandag toen Eddy zijn computer opstartte en via Google op zoek ging naar een loodgieter om zijn verstopte gootsteen te verhelpen.

Hij had geen zin om uitgebreid onderzoek te doen en belde gewoon de eerste loodgieter die hij kon vinden, genaamd Loodgieter Service.

Een dame aan de telefoon beloofde snel hulp te sturen.

Binnen dertig minuten stond er al een persoon voor de deur, die met een gewone personenauto was aangekomen, wat suggereerde dat hij in de buurt woonde.

De loodgieter plaatste een pomp op de afvoer en binnen twintig minuten was het probleem opgelost.

Toen kwam de factuur: maar liefst 598,95 euro, die meteen betaald moest worden via een draagbaar betaalautomaatje.

Eddy was aanvankelijk opgelucht dat zijn probleem was opgelost, maar raakte vervolgens volledig verbijsterd door het hoge bedrag voor slechts twintig minuten werk.

De factuur vermeldde 150 euro voor materiaal, hoewel de gebruikte pomp slechts 50 euro kostte bij een doe-het-zelfwinkel.

Daarbovenop kwam een uurloon van 130 euro en nog eens 180 euro voor de interventie. Eddy vond dit bedrag buitensporig hoog voor de geleverde diensten.

Het rekeningnummer van Loodgieter Service bleek gekoppeld te zijn aan een schoonheidsspecialiste in Zwijndrecht, Nederland, en de onderneming op de factuur bleek zich in Lebbeke te bevinden, op 110 kilometer afstand van Eddy’s huis.

Eddy heeft een melding gedaan bij FOD Economie om anderen te waarschuwen voor dit soort ondernemingen.

Hij hoopt dat zijn ervaring anderen zal helpen om niet in dezelfde val te trappen en geen zaken te doen met Loodgieter Service.

Lees verder