Nieuwste
Laatste keer dat ‘leugenaar’ Mark Rutte gesproken heeft?
De oppositie reageerde ziedend na de verklaring van Mark Rutte vandaag in de Tweede Kamer. Zo vindt Geert Wilders dat de premier moet opstappen. De PVV-leider stuurt aan op nieuwe verkiezingen. Later legde de premier uit dat hij het zich allemaal verkeerd herinnerd had, wat alleen nog maar voor mee woede zorgde.
Wilders zei tijdens het openingsdebat over de chaos tijdens de formatiegesprekken: “Rutte was het dus. Hij heeft keihard gelogen.” De PVV-leider vraagt de premier om de hand aan zichzelf te houden en op te stappen. Ook vindt hij dat er een motie van wantrouwen moet komen.
Wilders argumenteert dat Rutte heel Nederland heeft voorgelogen. Rutte ontkende tijdens de verkenningsgesprekken ook maar iets gezegd te hebben over de houding van CDA-Kamerlid Pieter Omtzigt.
Maar uit de vandaag vrijgegeven notities bleek het tegendeel. Het verslag leest: “Je moet wat met Omtzigt: minister maken.” Eerder lekte al uit dat er over een functie voor het kritische Kamerlid is gesproken.
Ook D66-leider Sigrid Kaag is geschokt door de uitspraken van Rutte over Pieter Omtzigt. “Dit is niet goed en niet goed is een understatement”, vertelde ze. Ze wil niet kwijt of ze nu nog vertrouwen heeft in de premier.
Nieuwste
Eddie schrikt van de hoge rekening na bellen loodgieter voor verstopte gootsteen
Eddy Castro ontdekte afgelopen maandag dat zijn gootsteen verstopt was.
Hij besloot een loodgieter te bellen om het probleem op te
lossen.
De loodgieter was binnen dertig minuten ter plaatse en had het
probleem in twintig minuten verholpen. Echter, toen de factuur
kwam, schrok Eddy van het bedrag.
Het was iets na 10 uur ’s ochtends op een maandag toen Eddy zijn
computer opstartte en via Google op zoek ging naar een loodgieter
om zijn verstopte gootsteen te verhelpen.
Hij had geen zin om uitgebreid onderzoek te doen en belde gewoon
de eerste loodgieter die hij kon vinden, genaamd Loodgieter
Service.
Een dame aan de telefoon beloofde snel hulp te sturen.
Binnen dertig minuten stond er al een persoon voor de deur, die
met een gewone personenauto was aangekomen, wat suggereerde dat hij
in de buurt woonde.
De loodgieter plaatste een pomp op de afvoer en binnen twintig
minuten was het probleem opgelost.
Toen kwam de factuur: maar liefst 598,95 euro, die meteen
betaald moest worden via een draagbaar betaalautomaatje.
Eddy was aanvankelijk opgelucht dat zijn probleem was opgelost,
maar raakte vervolgens volledig verbijsterd door het hoge bedrag
voor slechts twintig minuten werk.
De factuur vermeldde 150 euro voor materiaal, hoewel de
gebruikte pomp slechts 50 euro kostte bij een
doe-het-zelfwinkel.
Daarbovenop kwam een uurloon van 130 euro en nog eens 180 euro
voor de interventie. Eddy vond dit bedrag buitensporig hoog voor de
geleverde diensten.
Het rekeningnummer van Loodgieter Service bleek gekoppeld te
zijn aan een schoonheidsspecialiste in Zwijndrecht, Nederland, en
de onderneming op de factuur bleek zich in Lebbeke te bevinden, op
110 kilometer afstand van Eddy’s huis.
Eddy heeft een melding gedaan bij FOD Economie om anderen te
waarschuwen voor dit soort ondernemingen.
Hij hoopt dat zijn ervaring anderen zal helpen om niet in
dezelfde val te trappen en geen zaken te doen met Loodgieter
Service.