Nieuwste
Minister Ollongren vertelde chauffeur pas in dienstauto dat ze besmet was
Minister Kajsa Ollongren van Buitenlandse Zaken vertelde pas tijdens de rit naar huis aan haar chauffeur dat ze besmet was met corona.
Daarna moest de chauffeur zich als ‘overig contact’ eveneens laten testen op het coronavirus. Het is niet bekend of de chauffeur daadwerkelijk besmet werd door de minister. Om privacyredenen is die informatie confidentieel.
Een en ander blijkt uit enkele kritische vragen van Kamerlid Bart van Kent. Mensen op de sociale media reageren verbolgen op het feit dat de minister het nieuws pas meedeelde aan haar chauffeur toen ze al in de dienstauto zat.
Ollongren had eerder de formatiekamer van Mark Rutte verlaten omdat ze positief had getest op het virus. Toen ze onderweg was naar haar dienstauto ging ze nog eens zwaar de mist in door de befaamde Omtzigt-notitie te delen.
Van Kent vindt het schandalig dat de minister zich daarna vrolijk naar huis liet rijden, wetende dat ze haar chauffeur mogelijk kon besmetten. Het Kamerlid is van mening dat Ollongren gewoon zelf achter het stuur had moeten kruipen.
Protocol
Het kabinet ziet geen graten in de handelswijze van de minister en verwijst naar het protocol Veilig en verantwoord personenvervoer politieke en ambtelijke top. In dit protocol komt enkel de verplichting van een mondkapje voor de inzittenden aan bod. Er staat dus niets in over de situatie waarin er een positieve coronatest is.
Ook blijkt dat niet alle dienstauto’s een scherm hebben tussen de chauffeur en de passagiers achterin. Van Kent eist alleszins een verklaring waarom er geen scherm zit in de auto van Ollongren. Ook wil hij weten of de werknemersvertegenwoordiging hun zeg had bij het opmaken van het protocol.
Nieuwste
Eddie schrikt van de hoge rekening na bellen loodgieter voor verstopte gootsteen
Eddy Castro ontdekte afgelopen maandag dat zijn gootsteen verstopt was.
Hij besloot een loodgieter te bellen om het probleem op te
lossen.
De loodgieter was binnen dertig minuten ter plaatse en had het
probleem in twintig minuten verholpen. Echter, toen de factuur
kwam, schrok Eddy van het bedrag.
Het was iets na 10 uur ’s ochtends op een maandag toen Eddy zijn
computer opstartte en via Google op zoek ging naar een loodgieter
om zijn verstopte gootsteen te verhelpen.
Hij had geen zin om uitgebreid onderzoek te doen en belde gewoon
de eerste loodgieter die hij kon vinden, genaamd Loodgieter
Service.
Een dame aan de telefoon beloofde snel hulp te sturen.
Binnen dertig minuten stond er al een persoon voor de deur, die
met een gewone personenauto was aangekomen, wat suggereerde dat hij
in de buurt woonde.
De loodgieter plaatste een pomp op de afvoer en binnen twintig
minuten was het probleem opgelost.
Toen kwam de factuur: maar liefst 598,95 euro, die meteen
betaald moest worden via een draagbaar betaalautomaatje.
Eddy was aanvankelijk opgelucht dat zijn probleem was opgelost,
maar raakte vervolgens volledig verbijsterd door het hoge bedrag
voor slechts twintig minuten werk.
De factuur vermeldde 150 euro voor materiaal, hoewel de
gebruikte pomp slechts 50 euro kostte bij een
doe-het-zelfwinkel.
Daarbovenop kwam een uurloon van 130 euro en nog eens 180 euro
voor de interventie. Eddy vond dit bedrag buitensporig hoog voor de
geleverde diensten.
Het rekeningnummer van Loodgieter Service bleek gekoppeld te
zijn aan een schoonheidsspecialiste in Zwijndrecht, Nederland, en
de onderneming op de factuur bleek zich in Lebbeke te bevinden, op
110 kilometer afstand van Eddy’s huis.
Eddy heeft een melding gedaan bij FOD Economie om anderen te
waarschuwen voor dit soort ondernemingen.
Hij hoopt dat zijn ervaring anderen zal helpen om niet in
dezelfde val te trappen en geen zaken te doen met Loodgieter
Service.