Nieuwste
Radiozenders boycotten muziek van Bilal Wahib
Radiozenders SLAM!, Qmusic, FunX en NPO hebben besloten om de muziek van Bilal Wahib te boycotten. De beslissing komt er na de verwerpelijke video waarin Bilal en collega Oussama Ahammoud een minderjarige jongen vroegen om zijn geslachtsorgaan te tonen.
Een woordvoerder van NPO laat weten: “FunX en 3FM hebben besloten om de muziek van Oussama en Bilal niet meer te draaien totdat er meer duidelijkheid is.”
De woordvoerder geeft mee dat ze weten dat er een video is, maar dat ze het verhaal van Bilal en Oussama nog niet gehoord hebben. “Dat hadden we gisteren verwacht bij Beau. Tot die duidelijkheid er is, halen we Bilal uit de playlist”, klinkt het nog.
Vrijheid van dj’s
Wel hebben dj’s de vrijheid om te kiezen welke muziek ze spelen. “Als er een dj is die hier niet achter staat en zijn muziek wel wil draaien, kan dat gewoon.” De woordvoerder zegt wel dat het besluit er kwam in overleg met de dj’s. Ze verklaart: “En luisteraars spelen ook een grote rol. FunX en 3FM zijn op sociale media zo goed vertegenwoordigd dat er hele directe lijntjes zijn tussen luisteraars en de zender.”
Zender 538 doet niet mee aan de boycot. “We zien op dit moment geen reden om Bilal Wahib uit de muziekprogrammering van Radio 538 te weren.” Wel gaat Talpa de berichtgeving in de gaten houden en op basis daarvan komt er misschien een andere beslissing.
Nieuwste
Eddie schrikt van de hoge rekening na bellen loodgieter voor verstopte gootsteen
Eddy Castro ontdekte afgelopen maandag dat zijn gootsteen verstopt was.
Hij besloot een loodgieter te bellen om het probleem op te
lossen.
De loodgieter was binnen dertig minuten ter plaatse en had het
probleem in twintig minuten verholpen. Echter, toen de factuur
kwam, schrok Eddy van het bedrag.
Het was iets na 10 uur ’s ochtends op een maandag toen Eddy zijn
computer opstartte en via Google op zoek ging naar een loodgieter
om zijn verstopte gootsteen te verhelpen.
Hij had geen zin om uitgebreid onderzoek te doen en belde gewoon
de eerste loodgieter die hij kon vinden, genaamd Loodgieter
Service.
Een dame aan de telefoon beloofde snel hulp te sturen.
Binnen dertig minuten stond er al een persoon voor de deur, die
met een gewone personenauto was aangekomen, wat suggereerde dat hij
in de buurt woonde.
De loodgieter plaatste een pomp op de afvoer en binnen twintig
minuten was het probleem opgelost.
Toen kwam de factuur: maar liefst 598,95 euro, die meteen
betaald moest worden via een draagbaar betaalautomaatje.
Eddy was aanvankelijk opgelucht dat zijn probleem was opgelost,
maar raakte vervolgens volledig verbijsterd door het hoge bedrag
voor slechts twintig minuten werk.
De factuur vermeldde 150 euro voor materiaal, hoewel de
gebruikte pomp slechts 50 euro kostte bij een
doe-het-zelfwinkel.
Daarbovenop kwam een uurloon van 130 euro en nog eens 180 euro
voor de interventie. Eddy vond dit bedrag buitensporig hoog voor de
geleverde diensten.
Het rekeningnummer van Loodgieter Service bleek gekoppeld te
zijn aan een schoonheidsspecialiste in Zwijndrecht, Nederland, en
de onderneming op de factuur bleek zich in Lebbeke te bevinden, op
110 kilometer afstand van Eddy’s huis.
Eddy heeft een melding gedaan bij FOD Economie om anderen te
waarschuwen voor dit soort ondernemingen.
Hij hoopt dat zijn ervaring anderen zal helpen om niet in
dezelfde val te trappen en geen zaken te doen met Loodgieter
Service.