-

Nieuwste

Zware domper: maatregelen verlengd tot 20 april

Rutte over maatregelen

Tijdens de persconferentie van deze avond kondigde premier Rutte aan dat de huidige maatregelen verlengd zijn tot en met 20 april.

De cijfers zijn zo slecht dat er geen ruimte is voor versoepelingen. “Dat is de zorgelijke realiteit van vandaag”, klinkt het bij Rutte.

De avondklok gaat vanaf 31 maart een uurtje later in. Dat heeft te maken met het zomeruur. Vanaf volgende week gaat de avondklok dan in vanaf 22 uur en geldt tot 4:30 uur. Rutte willigt daarmee het verzoek van de burgemeesters in.

Rutte zei in januari nog dat de avondklok minder effectief is als het vroeger ingaat van 21 uur. Dinsdagavond zei de premier: “Hoe eerder hoe beter, maar de avondklok is ook effectief als die om 22:00 uur ingaat.”

Sombere situatie

Het RIVM heeft het over een verslechterende situatie. Al een paar weken gaat het aantal positieve tests fors de hoogte in. Vorige week was het aantal positieve coronatests maar liefst 16 procent hoger dan de week voordien.

Tegenover vorige week steeg het reproductiegetal van het virus van 1,06 naar 1,11. Ook in de ziekenhuizen stijgt het aantal patiënten met corona. Vorige week zijn meer dan honderd patiënten meer gehospitaliseerd dan de week ervoor.

Nieuwste

Eddie schrikt van de hoge rekening na bellen loodgieter voor verstopte gootsteen

Eddy Castro ontdekte afgelopen maandag dat zijn gootsteen verstopt was.

Hij besloot een loodgieter te bellen om het probleem op te lossen.

De loodgieter was binnen dertig minuten ter plaatse en had het probleem in twintig minuten verholpen. Echter, toen de factuur kwam, schrok Eddy van het bedrag.

Het was iets na 10 uur ’s ochtends op een maandag toen Eddy zijn computer opstartte en via Google op zoek ging naar een loodgieter om zijn verstopte gootsteen te verhelpen.

Hij had geen zin om uitgebreid onderzoek te doen en belde gewoon de eerste loodgieter die hij kon vinden, genaamd Loodgieter Service.

Een dame aan de telefoon beloofde snel hulp te sturen.

Binnen dertig minuten stond er al een persoon voor de deur, die met een gewone personenauto was aangekomen, wat suggereerde dat hij in de buurt woonde.

De loodgieter plaatste een pomp op de afvoer en binnen twintig minuten was het probleem opgelost.

Toen kwam de factuur: maar liefst 598,95 euro, die meteen betaald moest worden via een draagbaar betaalautomaatje.

Eddy was aanvankelijk opgelucht dat zijn probleem was opgelost, maar raakte vervolgens volledig verbijsterd door het hoge bedrag voor slechts twintig minuten werk.

De factuur vermeldde 150 euro voor materiaal, hoewel de gebruikte pomp slechts 50 euro kostte bij een doe-het-zelfwinkel.

Daarbovenop kwam een uurloon van 130 euro en nog eens 180 euro voor de interventie. Eddy vond dit bedrag buitensporig hoog voor de geleverde diensten.

Het rekeningnummer van Loodgieter Service bleek gekoppeld te zijn aan een schoonheidsspecialiste in Zwijndrecht, Nederland, en de onderneming op de factuur bleek zich in Lebbeke te bevinden, op 110 kilometer afstand van Eddy’s huis.

Eddy heeft een melding gedaan bij FOD Economie om anderen te waarschuwen voor dit soort ondernemingen.

Hij hoopt dat zijn ervaring anderen zal helpen om niet in dezelfde val te trappen en geen zaken te doen met Loodgieter Service.

Lees verder