Nieuwste
Bioscopen nog langer gesloten: sneltest is doodsteek
Bioscopen blijven liever nog wat langer gesloten dan te openen met een sneltest aan de deur. Dan zijn ze volgens hen nog sneller failliet.
De brancheorganisatie voor bioscopen en filmtheaters (NVBF) doen niet meer mee aan het voorgestelde sneltest-proefproject. Heel wat leden zien het gewoon niet zitten om sneltesten aan de deur uit te voeren.
De organisatie laat in een algemene verklaring weten: “Sneltesten in de bioscoop zijn praktisch en economisch onhaalbaar.” Hun argument is dat de bioscopen zo al volkomen veilig zijn ingericht. Een sneltest heeft dus geen toegevoegde waarde. Betaalde testen zouden dan ook de doodsteek kunnen betekenen voor de sector, die het al een jaar lang ontzettend zwaar heeft.
Andere oplossingen
De beslissing om nog langer gesloten te blijven, is opmerkelijk. De filmaanbieders willen mee nadenken over andere oplossingen. Ook hun branche wil natuurlijk zo snel mogelijk openen.
De branchevereniging verwijst naar het Protocol Verantwoord Bioscoop- en Filmtheaterbezoek van vorig jaar. Onder dit protocol kregen de bioscopen in Nederland miljoenen bezoekers over de vloer. “En er is geen enkele besmetting te herleiden geweest naar de bioscoop”, klinkt het fijntjes.
Nieuwste
Eddie schrikt van de hoge rekening na bellen loodgieter voor verstopte gootsteen
Eddy Castro ontdekte afgelopen maandag dat zijn gootsteen verstopt was.
Hij besloot een loodgieter te bellen om het probleem op te
lossen.
De loodgieter was binnen dertig minuten ter plaatse en had het
probleem in twintig minuten verholpen. Echter, toen de factuur
kwam, schrok Eddy van het bedrag.
Het was iets na 10 uur ’s ochtends op een maandag toen Eddy zijn
computer opstartte en via Google op zoek ging naar een loodgieter
om zijn verstopte gootsteen te verhelpen.
Hij had geen zin om uitgebreid onderzoek te doen en belde gewoon
de eerste loodgieter die hij kon vinden, genaamd Loodgieter
Service.
Een dame aan de telefoon beloofde snel hulp te sturen.
Binnen dertig minuten stond er al een persoon voor de deur, die
met een gewone personenauto was aangekomen, wat suggereerde dat hij
in de buurt woonde.
De loodgieter plaatste een pomp op de afvoer en binnen twintig
minuten was het probleem opgelost.
Toen kwam de factuur: maar liefst 598,95 euro, die meteen
betaald moest worden via een draagbaar betaalautomaatje.
Eddy was aanvankelijk opgelucht dat zijn probleem was opgelost,
maar raakte vervolgens volledig verbijsterd door het hoge bedrag
voor slechts twintig minuten werk.
De factuur vermeldde 150 euro voor materiaal, hoewel de
gebruikte pomp slechts 50 euro kostte bij een
doe-het-zelfwinkel.
Daarbovenop kwam een uurloon van 130 euro en nog eens 180 euro
voor de interventie. Eddy vond dit bedrag buitensporig hoog voor de
geleverde diensten.
Het rekeningnummer van Loodgieter Service bleek gekoppeld te
zijn aan een schoonheidsspecialiste in Zwijndrecht, Nederland, en
de onderneming op de factuur bleek zich in Lebbeke te bevinden, op
110 kilometer afstand van Eddy’s huis.
Eddy heeft een melding gedaan bij FOD Economie om anderen te
waarschuwen voor dit soort ondernemingen.
Hij hoopt dat zijn ervaring anderen zal helpen om niet in
dezelfde val te trappen en geen zaken te doen met Loodgieter
Service.