Nieuwste
Horeca Schiermonnikoog is het beu: restaurants open op 16 maart
Hoewel in strijd met de coronamaatregelen opent een groep hotels op Schiermonnikoog op 16 maart de restaurants. Daarmee verzetten ze zich tegen het compleet gebrek aan perspectief voor de horeca.
De lokale horeca koos niet zomaar voor 16 maart. Het is een symbolische datum, omdat Nederland een jaar geleden voor het eerst op slot moest.
Initiatiefnemers zijn de eigenaars van Hotel Café Restaurant Duinzicht en Hotel Graaf Bernstorff. Ze hameren erop dat ze maximum 30 mensen in binnenruimtes toelaten en dat de 1,5 meterregel gerespecteerd zal worden.
Remko de Bruijne van Hotel Graaf Bernstorff legt uit dat de onvrede en frustratie zich opbouwt. Hij legt uit aan De Telegraaf: “We willen een punt maken en hopen dat dit kleine veenbrandje op Schiermonnikoog uitbreidt naar het vasteland, en dat andere horecazaken volgen.”
De Bruijne voegt er nog aan toe: “De horeca heeft weinig invloed op het aantal besmettingen, blijkt uit onderzoek.” Hij vindt dat ze daarom veilig open kunnen, mits respect voor de maatregelen die ook vorig jaar van kracht waren tussen de lockdowns in.
Nieuwste
Eddie schrikt van de hoge rekening na bellen loodgieter voor verstopte gootsteen
Eddy Castro ontdekte afgelopen maandag dat zijn gootsteen verstopt was.
Hij besloot een loodgieter te bellen om het probleem op te
lossen.
De loodgieter was binnen dertig minuten ter plaatse en had het
probleem in twintig minuten verholpen. Echter, toen de factuur
kwam, schrok Eddy van het bedrag.
Het was iets na 10 uur ’s ochtends op een maandag toen Eddy zijn
computer opstartte en via Google op zoek ging naar een loodgieter
om zijn verstopte gootsteen te verhelpen.
Hij had geen zin om uitgebreid onderzoek te doen en belde gewoon
de eerste loodgieter die hij kon vinden, genaamd Loodgieter
Service.
Een dame aan de telefoon beloofde snel hulp te sturen.
Binnen dertig minuten stond er al een persoon voor de deur, die
met een gewone personenauto was aangekomen, wat suggereerde dat hij
in de buurt woonde.
De loodgieter plaatste een pomp op de afvoer en binnen twintig
minuten was het probleem opgelost.
Toen kwam de factuur: maar liefst 598,95 euro, die meteen
betaald moest worden via een draagbaar betaalautomaatje.
Eddy was aanvankelijk opgelucht dat zijn probleem was opgelost,
maar raakte vervolgens volledig verbijsterd door het hoge bedrag
voor slechts twintig minuten werk.
De factuur vermeldde 150 euro voor materiaal, hoewel de
gebruikte pomp slechts 50 euro kostte bij een
doe-het-zelfwinkel.
Daarbovenop kwam een uurloon van 130 euro en nog eens 180 euro
voor de interventie. Eddy vond dit bedrag buitensporig hoog voor de
geleverde diensten.
Het rekeningnummer van Loodgieter Service bleek gekoppeld te
zijn aan een schoonheidsspecialiste in Zwijndrecht, Nederland, en
de onderneming op de factuur bleek zich in Lebbeke te bevinden, op
110 kilometer afstand van Eddy’s huis.
Eddy heeft een melding gedaan bij FOD Economie om anderen te
waarschuwen voor dit soort ondernemingen.
Hij hoopt dat zijn ervaring anderen zal helpen om niet in
dezelfde val te trappen en geen zaken te doen met Loodgieter
Service.