-

Nieuwste

22 bewoners verpleeghuis Amersfoort overleden na eerste vaccinatieronde

verpleeghuis Amersfoort

22 bewoners van het Sint Elisabeth Verpleeg en Gasthuis in Amersfoort zijn overleden nadat ze positief testten op corona. Voor de uitbraak telde het verpleeghuis voor bejaarden met dementie nog 106 bewoners. Dat meldt De Telegraaf.

Het verpleeghuis informeerde op 15 februari over de corona-uitbraak. 70 bewoners testten positief en twee personen waren toen overleden. Het personeel bleef relatief gespaard. De grote corona-uitbraak vond plaats vlak nadat er een eerste vaccinatieronde was uitgevoerd.

Op de website verklaart het verpleeghuis: “Wij kunnen niet met zekerheid vaststellen in hoeverre de overlijdens een direct gevolg zijn van de coronabesmetting.” Het gaat immers om een kwetsbare groep met onderliggend lijden. Wel is er een groter aantal overlijdens dan normaal vastgesteld.

22 bewoners overleden en 19 bewoners herstelden van het virus. Het aantal besmettingen bedraagt momenteel 37.

Zware tol

De overkoepelende organisatie laat bij monde van Evelien Bongers weten dat de uitbraak een zware tol eiste. De bewoners, hun naasten en de personeelsleden hebben zwaar te lijden onder de situatie. “We leven erg met iedereen mee en doen er alles aan om hen zoveel mogelijk te ondersteunen”, klinkt het.

Nieuwste

Eddie schrikt van de hoge rekening na bellen loodgieter voor verstopte gootsteen

Eddy Castro ontdekte afgelopen maandag dat zijn gootsteen verstopt was.

Hij besloot een loodgieter te bellen om het probleem op te lossen.

De loodgieter was binnen dertig minuten ter plaatse en had het probleem in twintig minuten verholpen. Echter, toen de factuur kwam, schrok Eddy van het bedrag.

Het was iets na 10 uur ’s ochtends op een maandag toen Eddy zijn computer opstartte en via Google op zoek ging naar een loodgieter om zijn verstopte gootsteen te verhelpen.

Hij had geen zin om uitgebreid onderzoek te doen en belde gewoon de eerste loodgieter die hij kon vinden, genaamd Loodgieter Service.

Een dame aan de telefoon beloofde snel hulp te sturen.

Binnen dertig minuten stond er al een persoon voor de deur, die met een gewone personenauto was aangekomen, wat suggereerde dat hij in de buurt woonde.

De loodgieter plaatste een pomp op de afvoer en binnen twintig minuten was het probleem opgelost.

Toen kwam de factuur: maar liefst 598,95 euro, die meteen betaald moest worden via een draagbaar betaalautomaatje.

Eddy was aanvankelijk opgelucht dat zijn probleem was opgelost, maar raakte vervolgens volledig verbijsterd door het hoge bedrag voor slechts twintig minuten werk.

De factuur vermeldde 150 euro voor materiaal, hoewel de gebruikte pomp slechts 50 euro kostte bij een doe-het-zelfwinkel.

Daarbovenop kwam een uurloon van 130 euro en nog eens 180 euro voor de interventie. Eddy vond dit bedrag buitensporig hoog voor de geleverde diensten.

Het rekeningnummer van Loodgieter Service bleek gekoppeld te zijn aan een schoonheidsspecialiste in Zwijndrecht, Nederland, en de onderneming op de factuur bleek zich in Lebbeke te bevinden, op 110 kilometer afstand van Eddy’s huis.

Eddy heeft een melding gedaan bij FOD Economie om anderen te waarschuwen voor dit soort ondernemingen.

Hij hoopt dat zijn ervaring anderen zal helpen om niet in dezelfde val te trappen en geen zaken te doen met Loodgieter Service.

Lees verder