Nieuwste
Inspectie grijpt in bij Meilandjes: Claire nog maar vijf keer per jaar op televisie
Het ministerie van Sociale Zaken en Werkgelegenheid heeft beslist dat Claire, het dochtertje van Maxime Meiland, nog maximaal vijf keer per jaar op televisie te zien mag zijn.
Erica Meiland doet haar beklag in Veronica Magazine. Ze geeft aan dat dit tijdens de opnames van Chateau Meiland voor een onwerkbare situatie zorgt.
De Meilandjes kregen inspectie over de vloer en die oordeelde dat de driejarige Claire nog maximaal vijf keer per jaar op televisie mag komen. Oma Erica vindt dat jammer.
Erica legt uit: “Claire hobbelde altijd gewoon mee, maar de inspectie doet net alsof ze hard aan het werk is. Als wij nu aan het draaien zijn en Claire ergens zit waar wij moeten zijn, dan moet zij uit beeld. Kom maar meid, ga hier maar even achter de iPad – wat ze helemaal niet wil.”
Advocaat
De producenten schakelden een advocaat in om de mogelijkheden te bekijken. Erica geeft mee dat de situatie compleet onwerkbaar is. “De eerste drie afleveringen is ze waarschijnlijk nog wel te zien. Maar ja, daarna kwamen er twee dames van de inspectie”, vertelt Erica.
Nieuwste
Eddie schrikt van de hoge rekening na bellen loodgieter voor verstopte gootsteen
Eddy Castro ontdekte afgelopen maandag dat zijn gootsteen verstopt was.
Hij besloot een loodgieter te bellen om het probleem op te
lossen.
De loodgieter was binnen dertig minuten ter plaatse en had het
probleem in twintig minuten verholpen. Echter, toen de factuur
kwam, schrok Eddy van het bedrag.
Het was iets na 10 uur ’s ochtends op een maandag toen Eddy zijn
computer opstartte en via Google op zoek ging naar een loodgieter
om zijn verstopte gootsteen te verhelpen.
Hij had geen zin om uitgebreid onderzoek te doen en belde gewoon
de eerste loodgieter die hij kon vinden, genaamd Loodgieter
Service.
Een dame aan de telefoon beloofde snel hulp te sturen.
Binnen dertig minuten stond er al een persoon voor de deur, die
met een gewone personenauto was aangekomen, wat suggereerde dat hij
in de buurt woonde.
De loodgieter plaatste een pomp op de afvoer en binnen twintig
minuten was het probleem opgelost.
Toen kwam de factuur: maar liefst 598,95 euro, die meteen
betaald moest worden via een draagbaar betaalautomaatje.
Eddy was aanvankelijk opgelucht dat zijn probleem was opgelost,
maar raakte vervolgens volledig verbijsterd door het hoge bedrag
voor slechts twintig minuten werk.
De factuur vermeldde 150 euro voor materiaal, hoewel de
gebruikte pomp slechts 50 euro kostte bij een
doe-het-zelfwinkel.
Daarbovenop kwam een uurloon van 130 euro en nog eens 180 euro
voor de interventie. Eddy vond dit bedrag buitensporig hoog voor de
geleverde diensten.
Het rekeningnummer van Loodgieter Service bleek gekoppeld te
zijn aan een schoonheidsspecialiste in Zwijndrecht, Nederland, en
de onderneming op de factuur bleek zich in Lebbeke te bevinden, op
110 kilometer afstand van Eddy’s huis.
Eddy heeft een melding gedaan bij FOD Economie om anderen te
waarschuwen voor dit soort ondernemingen.
Hij hoopt dat zijn ervaring anderen zal helpen om niet in
dezelfde val te trappen en geen zaken te doen met Loodgieter
Service.