Nieuwste
Bezorger laat gevallen oma gewoon op de grond liggen
Patricia Stewart (72) was uitgegleden op de sneeuw voor haar woning en kwam ten val. Dan zag de oma uit Bainsford in Schotland de postbode. Ze dacht dat ze eindelijk gered was. Maar niets was minder waar. De bezorger weigerde haar recht te helpen.
Patricia schreeuwde al 20 minuten om hulp. De bezorger passeerde haar en zei: “Ik kan je niet helpen, maat. Ik ben kapot.” Ondanks haar smeekbeden liep de postbode gewoon door.
Patricia vertelt aan de media: “Twintig minuten lang schreeuwde ik om hulp en ik huilde. Ik lag deels in de sneeuw en had mijn hoofd gestoten.”
De oma hield een grote bult over aan haar ongelukkige val. De familie van Patricia is razend op de bezorger en ze omschrijven zijn gedrag als walgelijk. Haar nichtje Sheryl Harkins getuigt: “Het is niet te geloven. Toen ik dat hoorde, dacht ik dat het een vergissing was.”
Sheryl verzorgt haar tante en gaat iedere dag vier keer langs. Maar ze had daar uren kunnen liggen. “Het was de koudste nacht in het Verenigd Koninkrijk sinds 26 jaar en hij liet mijn tante gewoon op de grond liggen”, zegt ze.
Niemand van de buren hoorde Patricia om hulp roepen. Toen Sheryl de camerabeelden van de buren onder ogen kreeg, kon ze het niet geloven. Uiteindelijk was er een andere postbode in de buurt die haar overeind hielp.
De manager van de post kwam langs bij de familie om verontschuldigingen aan te bieden. Er is een onderzoek ingesteld naar het wangedrag van de bezorger.
Nieuwste
Eddie schrikt van de hoge rekening na bellen loodgieter voor verstopte gootsteen
Eddy Castro ontdekte afgelopen maandag dat zijn gootsteen verstopt was.
Hij besloot een loodgieter te bellen om het probleem op te
lossen.
De loodgieter was binnen dertig minuten ter plaatse en had het
probleem in twintig minuten verholpen. Echter, toen de factuur
kwam, schrok Eddy van het bedrag.
Het was iets na 10 uur ’s ochtends op een maandag toen Eddy zijn
computer opstartte en via Google op zoek ging naar een loodgieter
om zijn verstopte gootsteen te verhelpen.
Hij had geen zin om uitgebreid onderzoek te doen en belde gewoon
de eerste loodgieter die hij kon vinden, genaamd Loodgieter
Service.
Een dame aan de telefoon beloofde snel hulp te sturen.
Binnen dertig minuten stond er al een persoon voor de deur, die
met een gewone personenauto was aangekomen, wat suggereerde dat hij
in de buurt woonde.
De loodgieter plaatste een pomp op de afvoer en binnen twintig
minuten was het probleem opgelost.
Toen kwam de factuur: maar liefst 598,95 euro, die meteen
betaald moest worden via een draagbaar betaalautomaatje.
Eddy was aanvankelijk opgelucht dat zijn probleem was opgelost,
maar raakte vervolgens volledig verbijsterd door het hoge bedrag
voor slechts twintig minuten werk.
De factuur vermeldde 150 euro voor materiaal, hoewel de
gebruikte pomp slechts 50 euro kostte bij een
doe-het-zelfwinkel.
Daarbovenop kwam een uurloon van 130 euro en nog eens 180 euro
voor de interventie. Eddy vond dit bedrag buitensporig hoog voor de
geleverde diensten.
Het rekeningnummer van Loodgieter Service bleek gekoppeld te
zijn aan een schoonheidsspecialiste in Zwijndrecht, Nederland, en
de onderneming op de factuur bleek zich in Lebbeke te bevinden, op
110 kilometer afstand van Eddy’s huis.
Eddy heeft een melding gedaan bij FOD Economie om anderen te
waarschuwen voor dit soort ondernemingen.
Hij hoopt dat zijn ervaring anderen zal helpen om niet in
dezelfde val te trappen en geen zaken te doen met Loodgieter
Service.