-

Algemeen

Weekblad Privé komt met onthulling: DIT verzwijgt B&B Vol Liefde-Ingrid voor kijkers

Avatar foto

Gepubliceerd

op

Verzwijgt B&B Vol Liefde-deelneemster Ingrid iets? Kijkers zetten vraagtekens bij haar verhaal

De tweede week van het nieuwe seizoen van B&B Vol Liefde zit er alweer op, en één deelnemer staat daarbij flink in de schijnwerpers: de 61-jarige Ingrid, die haar bed and breakfast runt op het zonnige Griekse eiland Lesbos. Kijkers zijn niet alleen onder de indruk van haar uitstraling en vastberadenheid, maar stellen zich ook steeds meer vragen over haar achtergrond. Wat speelt er echt achter de schermen?

De zoektocht naar liefde op Lesbos

Ingrid is in het programma op zoek naar een nieuwe liefde in haar leven. Ze woont samen met haar ex-man Ronald op het terrein van de B&B, wat volgens haar zorgt voor een bijzondere dynamiek. “We delen het terrein, de zorg én de inkomsten,” vertelde ze eerder openhartig voor de camera. Toch gaf ze ook aan dat het financieel niet altijd makkelijk is: “Je komt niet uit met alleen de opbrengsten van de bed and breakfast, zeker niet buiten het toeristenseizoen.”

Om de eindjes aan elkaar te knopen, werkt Ingrid in Nederland als kapster zodra het toerisme op Lesbos stilvalt. Een eerlijk verhaal, zo leek het. Maar volgens het weekblad Privé is dat misschien niet het hele plaatje.

Een verborgen kapsalon op Lesbos?

In een recent artikel onthult Privé namelijk dat Ingrid in Lesbos ook een eigen kapsalon heeft gehad, iets wat ze tot nu toe niet heeft benoemd in de afleveringen van B&B Vol Liefde. De naam van de onderneming is volgens het blad zelfs teruggevonden: Dutch Hair-Design. Een klinkende naam, die doet vermoeden dat Ingrid meer zakelijke activiteiten op het eiland had dan ze aan de kijkers heeft verteld.

Waarom Ingrid hierover niets heeft gezegd, is vooralsnog onduidelijk. Het is mogelijk dat de kapsalon inmiddels gesloten is, of dat ze ervoor gekozen heeft zich in het programma enkel te presenteren als B&B-eigenaresse. Toch laat deze onthulling veel kijkers niet los. Op sociale media gonst het van de reacties.

Kijkers speculeren: “Wat houdt ze nog meer achter?”

Op X (voorheen Twitter) en Facebook delen fans van het programma hun verwondering. Eén kijker schrijft: “Waarom zou je zoiets weglaten? Dat verandert toch het hele beeld dat je van haar hebt.” Een ander reageert: “Ze zegt dat ze het financieel moeilijk heeft, maar dan blijkt ze een tweede zaak gehad te hebben? Dat voelt een beetje vreemd.”

Er zijn ook kijkers die begripvol reageren: “Misschien wilde ze zich gewoon focussen op haar zoektocht naar de liefde en niet overkomen als iemand met een zakelijke agenda. Kan ik ergens ook wel begrijpen.” Toch blijft de vraag in de lucht hangen: was dit een bewuste keuze of simpelweg een vergeten detail?

Tegenvallers in de liefde

Ondertussen verloopt Ingrids zoektocht naar romantisch geluk niet bepaald soepel. In de eerste week maakte ze al korte metten met deelnemer Piet. Hij wist haar hart niet te raken, en werd vriendelijk, maar resoluut naar huis gestuurd. Daarna leek Frank een kanshebber, maar ook hij wist uiteindelijk geen blijvende indruk te maken.

Het knelpunt lag volgens Ingrid bij de werkhouding van Frank. Terwijl zij zich elke dag volop inzet voor het onderhoud van haar verblijf, bleef Frank een beetje achter. “Je moet niet alleen kijken, je moet ook iets dóen,” gaf Ingrid hem aan. Ze confronteerde hem met het feit dat hij weinig initiatief toonde.

Frank begreep de kritiek, maar reageerde met zelfspot: “Ik voel me echt een sukkel. Normaal pak ik dingen aan, maar hier weet ik gewoon niet waar ik moet beginnen.” Ondanks dit inzicht kwam de boodschap te laat. Ingrid was er inmiddels uit: Frank mocht blijven voor een goede afsluiting, maar daarna was het klaar.

Met tranen in de ogen en een knuffel namen ze afscheid van elkaar. “Ik heb m’n koffer al gepakt,” zei Frank berustend. “Je voelt hem al aankomen, hè?” aldus Ingrid.

Ingrid blijft hoopvol

Toch blijft Ingrid positief. Ze is vastbesloten om haar avontuur voort te zetten, ook al is het pad hobbeliger dan gedacht. “Ik weet wat ik wil,” zei ze eerder. “En ik geef niet zomaar op.” Ze hoopt dat er binnenkort nog een kandidaat opduikt die haar zowel emotioneel als praktisch kan ondersteunen.

Voor de kijkers is Ingrid inmiddels uitgegroeid tot een van de meest besproken gezichten van dit seizoen. Haar karakter, doorzettingsvermogen én het vermeende mysterie rond haar kapsalon houden de gemoederen flink bezig.

Meer dan een liefdeszoektocht

Wat het verhaal van Ingrid duidelijk maakt, is dat B&B Vol Liefde veel meer is dan alleen een zoektocht naar romantiek. Het is ook een blik in het leven van mensen met dromen, twijfels en verleden. De spanning tussen wat ze wél vertellen en wat verborgen blijft, maakt het programma des te boeiender.

Of Ingrid uiteindelijk haar grote liefde zal vinden, is nog onzeker. Maar dat ze karakter heeft, is inmiddels wel duidelijk. En met een kapschaar in de ene hand en een koffiekopje in de andere, blijft ze in elk geval een van de meest kleurrijke deelnemers van dit seizoen.

Algemeen

Humberto Tan zwaar onder vuur na interview met Martijn Krabbé

Avatar foto

Gepubliceerd

op

RTL ligt onder vuur na het uitgebreide en emotionele interview met Martijn Krabbé in het programma RTL Tonight. De presentator, die ongeneeslijk z!ek is door uitgezaaide longk*nker, sprak dinsdagavond openhartig over zijn angsten, zijn gezin en het naderende afscheid. Het gesprek, dat plaatsvond aan zijn eigen keukentafel en werd geleid door Humberto Tan, maakte veel los bij het publiek. Waar veel kijkers het interview omschreven als indrukwekkend, eerlijk en ontroerend, klinkt er op sociale media ook stevige kritiek op de manier waarop het werd gebracht.

Een gesprek dat niemand onberoerd liet

Vanaf het eerste moment was duidelijk dat het interview geen standaard televisiegesprek zou worden. Geen studiopubliek, geen luchtige onderwerpen, maar een man die zonder omwegen sprak over de realiteit van leven met een ongeneeslijke z!ekte. Krabbé vertelde hoe zijn dagen eruitzien, hoe de nachten soms zwaarder zijn dan de dagen en hoe zijn grootste angst niet zozeer draait om zichzelf, maar om wat hij achterlaat.

Hij sprak met zachte stem, maar duidelijke woorden over zijn vrouw Deborah en hun kinderen. Over de gedachte dat zij straks zonder hem verder moeten, en hoe hij probeert hen zo goed mogelijk “achter te laten”. Juist die eerlijkheid maakte diepe indruk op veel kijkers. Tegelijkertijd riep het ook ongemak op bij een deel van het publiek, dat zich afvroeg of deze kwetsbaarheid wel thuishoort in een televisieformat.

Kritiek: ‘tranentrekkerij’ en ‘effectbejag’

Op sociale media ontstond al snel een fel debat. Met name op X uitten enkele bekende accounts hun ongenoegen. Influencer MiesBee schreef dat ze zich “onpasselijk” voelde bij wat zij omschreef als tranentrekkerij. Ze vroeg zich hardop af of Krabbé zichzelf hier wel een plezier mee deed door zo ver te gaan in zijn openheid.

Ook Marieke Derksen, dochter van een bekende mediapersoonlijkheid, liet zich kritisch uit. Volgens haar ging RTL een grens over door het gesprek zo uitgebreid en emotioneel in beeld te brengen. Zij sprak zelfs van het “uitbuiten van z!eke mensen voor goede kijkcijfers”. Die woorden vonden weerklank bij een groep kijkers die vond dat het interview te lang duurde en te veel nadruk legde op emotie.

Sommigen wezen daarbij niet zozeer naar Krabbé zelf, maar naar de rol van de zender en de interviewer. De interviewstijl van Humberto Tan werd door critici omschreven als te sturend en te gericht op het losmaken van emoties. Er werd gesproken over “effectbejag” en “smakeloze televisie”.

Net zo veel steun en bewondering

Tegenover die kritische geluiden stond echter een minstens zo grote groep kijkers die het interview juist waardeerde. Voor hen was dit geen uitbuiting, maar een zeldzaam eerlijk gesprek dat herkenning en troost bood. Onder de hashtag van het programma verschenen honderden berichten van mensen die aangaven geraakt te zijn.

Kijkers schreven dat ze onverwacht tranen in de ogen kregen, maar dat die tranen niet voortkwamen uit sensatie, maar uit menselijkheid. Velen prezen Krabbé om zijn moed om zo open te spreken over een onderwerp waar nog altijd veel taboe op rust: angst voor het einde, zorgen om nabestaanden en de rauwe werkelijkheid van ongeneeslijke z!ekte.

Een kijker schreef: “Dit is geen televisie om weg te zappen. Dit is televisie die je dwingt om even stil te staan.” Anderen benadrukten dat ze zich gesteund voelden door het gesprek, omdat ze zelf of in hun omgeving met z!ekte te maken hebben gehad.

Angst, maar ook levenslust

In het interview vertelde Krabbé dat zijn angst vooral ’s nachts toeslaat. Overdag probeert hij te leven, te lachen en geen dag te verspillen. Maar als het stil wordt, komen de gedachten. Dan maakt hij zich zorgen over hoe zijn gezin het straks zal redden. Hij vertelde dat hij zijn vrouw altijd wakker mag maken, ook midden in de nacht. Deborah bevestigde dat die gesprekken zwaar zijn, maar dat ze proberen niet in somberheid te blijven hangen.

Wat veel kijkers raakte, was de balans die het stel liet zien tussen verdriet en levenslust. Ze spraken niet alleen over afscheid, maar ook over het leven dat er nu nog is. Over kleine momenten, humor en het belang van niet vooruitlopen op wat nog komt. Die nuance maakte dat het gesprek voor velen meer was dan alleen een confronterend portret van z!ekte.

Terugblik op zijn carrière

Een ander onderdeel van het interview was de terugblik op Krabbés lange carrière. Fragmenten uit eerdere programma’s kwamen voorbij, waaronder een aflevering waarin hij een ongeneeslijk z!eke vrouw hielp om haar kinderen financieel veilig achter te laten. Dat fragment raakte hem zichtbaar, omdat hij zichzelf daarin herkende.

Hij vertelde dat hij destijds al voelde hoe belangrijk het is om praktische zaken te regelen, juist uit liefde. Dat inzicht heeft hij meegenomen in zijn eigen bevestiging. Niet vanuit angst, maar vanuit zorg en verantwoordelijkheid.

De staande ovatie die bleef hangen

Een van de meest besproken momenten was het terugzien van de staande ovatie die Krabbé kreeg tijdens het Televizierring-gala. Het applaus duurde minutenlang en maakte diepe indruk. Krabbé gaf toe dat hij zich daar ongemakkelijk bij voelde. Hij wilde niet als individu op een voetstuk worden geplaatst.

Voor hem stond die ovatie symbool voor iets groters: voor iedereen die met k*nker te maken krijgt, voor patiënten en hun naasten. Hij benadrukte dat de enorme golf aan liefde en steun die hij nu ontvangt, onlosmakelijk verbonden is met zijn z!ekte. Die gedachte stemt hem dankbaar, maar ook weemoedig.

Waar ligt de grens?

Het interview roept een bredere vraag op die verder gaat dan dit ene gesprek: waar ligt de grens tussen openheid en exploitatie? Mag televisie ruimte bieden aan zulke kwetsbare verhalen, of moet er juist terughoudendheid zijn?

Voorstanders zeggen dat juist deze openheid het onderwerp bespreekbaar maakt en mensen verbindt. Tegenstanders vrezen dat emotie te gemakkelijk wordt ingezet als middel om kijkers te trekken. Het antwoord is niet eenduidig en lijkt sterk afhankelijk van hoe de kijker het gesprek beleeft.

Een gesprek dat blijft nazinderen

Wat vaststaat, is dat het interview met Martijn Krabbé niemand onberoerd liet. Het bracht tranen, boosheid, bewondering en discussie. Voor de één was het te veel, voor de ander precies wat nodig was. Krabbé zelf leek vooral één ding te willen: eerlijk zijn, zonder opsmuk.

Misschien is dat ook de reden dat het gesprek zo’n impact had. Niet omdat het perfect was, maar omdat het menselijk was. En juist dat maakt het debat eromheen zo fel en zo begrijpelijk tegelijk.

Lees verder