Algemeen
Katja Schuurman ‘stomdronken’ gespot op Schiphol, KLM zet Katja op ‘watchlist’ vanwege overlast!
Katja Schuurman opnieuw onderwerp van gesprek: flamboyante levensstijl blijft fascineren
Katja Schuurman (50) is zonder twijfel een van de meest spraakmakende vrouwen in de Nederlandse entertainmentwereld. Met haar natuurlijke charme, uitgesproken mening en ogenschijnlijk onuitputtelijke energie, weet ze al decennialang de aandacht op zich gevestigd te houden. Haar carrière omspant inmiddels meer dan 25 jaar, van populaire soapseries en speelfilms tot televisieprogramma’s en podcasts. Maar ook haar privéleven, haar openhartigheid én haar liefde voor een goed glas wijn blijven voer voor gesprek.
Onlangs opnieuw gespot op Schiphol
Dat blijkt ook uit een recente melding bij juicekanaal Reality.FBI, dat regelmatig berichten deelt over BN’ers in het wild. Volgens een tipgever zouden Katja en presentator Dennis Weening onlangs lachend en losjes zijn waargenomen op luchthaven Schiphol, vlak voor een vlucht. “Ze waren erg lacherig en Katja leek wel wat aangeschoten,” luidde het bericht. De melder wist niet precies waar de vlucht naartoe ging, maar zag het duo richting Gate G vertrekken.
Een bijgevoegd filmpje laat zien dat Katja en Dennis zich zichtbaar ontspannen door de terminal bewegen. Of er daadwerkelijk sprake was van overmatig alcoholgebruik blijft onduidelijk, maar het fragment leidde snel tot speculaties op sociale media. Zeker omdat de naam van Katja al langer in verband wordt gebracht met een opvallend vliegincident.
Op de ‘watchlist’ bij luchtvaartmaatschappijen?
Volgens voormalige medewerkers van zowel KLM als Transavia, zou Katja in het verleden zijn opgenomen in een zogenoemde watchlist. Geen officiële blacklist, maar wél een interne aantekening die inhoudt dat bij het boarden extra alertheid is geboden. De aanleiding? Een eerdere vlucht waarop ze naar verluidt dusdanig veel had gedronken dat mede-passagiers klaagden over haar gedrag.
Er gaan zelfs hardnekkige geruchten rond over een “avontuurtje” in het vliegtuigtoilet, al is dit nooit bevestigd. De betrokken luchtvaartmaatschappijen hebben niet gereageerd op vragen over het incident, en Katja zelf heeft zich er nooit publiekelijk over uitgesproken.
Wat opvalt, is dat dergelijke verhalen zich blijven herhalen in de mediabubbel rondom de actrice en presentatrice. En dat heeft ongetwijfeld te maken met haar eigen openheid over het onderwerp.
Katja en alcohol: losbandig imago of bewuste zelfspot?
Katja Schuurman heeft in interviews vaker gesproken over haar band met alcohol. Zo gaf ze in haar eigen podcast toe dat ze soms een glaasje drinkt “om even niet echt aanwezig te hoeven zijn”. Ook tijdens televisieoptredens, zoals bij talkshow Jinek, klonk ze volgens kijkers soms alsof ze “net van het terras kwam”. In een luchtig moment tijdens een live-uitzending begon ze bijvoorbeeld al proostend te vertellen over haar reis naar Zanzibar en haar favoriete schoenen – een scène die viraal ging.
Juist die momenten – ongefilterd, spontaan en ongekunsteld – zorgen ervoor dat Katja bij een groot deel van het publiek geliefd blijft. Haar authenticiteit en zelfspot maken haar toegankelijk. Maar tegelijk brengen ze haar ook regelmatig in het vaarwater van kritiek.
Paragnosten en voorspellingen
Een opvallend detail uit het verhaal dat Reality.FBI deelt, is dat zelfs een paragnost recent heeft voorspeld dat Katja in 2025 opnieuw negatief in het nieuws zou komen door een alcoholgerelateerd incident. Of zulke voorspellingen serieus moeten worden genomen, is de vraag – maar ze dragen onbedoeld bij aan het grotere plaatje dat van Katja wordt geschetst: dat van een levensgenieter die grenzen opzoekt.
Toch is het beeld genuanceerder dan vaak wordt aangenomen. Katja is immers ook een ondernemer, moeder en maatschappelijk betrokken vrouw, die zich inzet voor onder meer educatie en duurzaamheid. Die kanten komen in juiceberichten zelden aan bod.
Een leven vol contrasten
Wat Katja zo intrigerend maakt, is haar vermogen om tegenstellingen in zichzelf te verenigen. Ze is sensueel én spiritueel, uitgesproken én kwetsbaar, stoer én elegant. Dat maakt haar niet alleen tot een mediapersoonlijkheid, maar ook tot iemand waar veel mensen zich op een bepaalde manier in herkennen.
Waar sommige BN’ers zich voorzichtig opstellen uit angst voor publieke veroordeling, kiest Katja ervoor om haar menselijkheid juist te laten zien. Dat zorgt voor controverse, maar ook voor bewondering.
Ze is zich bovendien bewust van het effect dat haar gedrag kan hebben. In recente interviews benadrukte ze dat ze in het moederschap een andere balans probeert te vinden. “Ik heb nog steeds een hekel aan conventies, maar ik probeer nu wel bewuster te leven,” zei ze onlangs.
Dennis Weening: toevallig reisgezel of campagnepartner?
De vlucht op Schiphol waar Katja met Dennis Weening werd gespot, blijkt te maken te hebben met een nieuwe campagne. Het duo werkte samen aan een project dat binnenkort wordt gelanceerd, al is daarover nog weinig bekend. Reality.FBI bevestigt dat er dus géén sprake was van een wild feestje of onverwachte vakantie – al heeft het gerucht daarover inmiddels al zijn weg gevonden op sociale platforms.
Het is niet de eerste keer dat Katja en Dennis samenwerken. De twee delen een achtergrond in de muziek- en tv-wereld en staan allebei bekend om hun uitgesproken karakters. Het is dan ook niet verwonderlijk dat hun publieke optreden – hoe kort ook – meteen tot speculaties leidt.
Tussen publieke fascinatie en persoonlijke ruimte
De voortdurende media-aandacht voor Katja Schuurman roept de vraag op: waar ligt de grens tussen publieke interesse en persoonlijke ruimte? In een tijd waarin juicekanalen floreren en sociale media elk moment vastleggen, is het moeilijker dan ooit om als bekende Nederlander in de luwte te blijven.
Toch blijft Katja trouw aan haar eigen koers. Ze kiest ervoor om niet te reageren op elk gerucht, en behoudt haar mysterie zonder zich volledig af te sluiten. Ze deelt haar leven – op haar voorwaarden.
Katja op 50: een icoon met imperfecties
Op haar vijftigste is Katja Schuurman nog steeds een van de meest besproken vrouwen van het land. Niet alleen vanwege haar uiterlijk, dat volgens velen nauwelijks veranderd is sinds haar doorbraak in Goede Tijden, Slechte Tijden, maar vooral door haar karakter.
Ze durft te zijn wie ze is, met al haar rafelrandjes. Dat maakt haar tot een zeldzaamheid in de huidige showbizzwereld, waarin alles vaak draait om controle en reputatie.
Of het nu gaat om haar vermeende escapades in het vliegtuig, haar onstuimige avonden op tv of haar reflectieve momenten in podcasts – Katja blijft boeien.
Conclusie: imperfectie als kracht
De verhalen rond Katja Schuurman zijn vaak smeuïg, soms overdreven en niet altijd even genuanceerd. Maar één ding is zeker: ze laten zien dat zij haar eigen pad blijft volgen, los van wat anderen van haar vinden. En juist dát maakt haar interessant.
Katja is niet perfect. Maar misschien is dat wel precies wat haar zo krachtig maakt.
Wat vind jij van Katja’s openhartigheid en levendige imago? Deel je mening op onze Facebookpagina en praat mee over de grenzen van vrijheid, authenticiteit en publieke nieuwsgierigheid.
Algemeen
Keiharde klap voor mama Mo: Realityserie van de buis

Bekende Nederlanders roepen op tot stoppen van De Hanslers: “Dit moet SBS 6 niet willen uitzenden”
De discussie rondom de realityserie De Hanslers is de afgelopen dagen flink opgelaaid. Waar kijkers al eerder lieten weten moeite te hebben met de sfeer in de serie, mengen nu ook meerdere bekende Nederlanders zich in het debat. Steeds meer mensen vinden dat de reeks beter van televisie kan verdwijnen, omdat het programma volgens hen een verkeerd signaal afgeeft en meer kwaad dan goed doet.

Hoewel de serie draait om het hele gezin Hansler, blijkt vooral één persoon onderwerp van gesprek: moeder Monique. Kijkers én BN’ers reageren massaal op de manier waarop zij zich opstelt tegenover haar gezinsleden, met name richting haar voormalige schoondochter Denise. En waar eerst vooral social media volstroomden met kritiek, gaan nu ook mensen uit de entertainmentwereld zich steeds nadrukkelijker uitspreken.
Steeds meer kritiek vanuit de mediawereld
Verslaggever Jordi Versteegden, die regelmatig aanschuift aan de desk van het programma Shownieuws, liet meerdere keren doorschemeren dat hij moeite heeft met het platform dat aan Monique Hansler wordt gegeven. Opvallend, omdat het programma onderdeel is van mediabedrijf Talpa, dezelfde groep achter de realityserie.
Volgens Versteegden zou een zender als SBS 6 zichzelf de vraag moeten stellen of dit écht het soort televisie is dat men wil maken. De toon is volgens hem te hard, de beelden te confronterend en de impact op betrokkenen groot.
Het is niet uitsluitend een kwestie van smaak, benadrukt hij. Volgens hem gaat het om de verantwoordelijkheid die een groot tv-bedrijf heeft richting kijkers én richting de personen die worden gevolgd.

BN’ers sluiten zich aan: “Dit moet je niet willen”
Nu mengen ook leden van het prominentenpanel van het tijdschrift Story zich in de discussie. Zij zijn unaniem kritisch. Hun belangrijkste punt: volgens hen maakt Talpa een mistake door Monique Hansler zo’n groot podium te geven.
Kunstenares Ans Markus reageert geschrokken op de manier waarop Monique zich in de serie presenteert. “Nee, dit moet je niet willen. Monique kwetst mensen, en dat hoort niet thuis op televisie. Zeker niet in deze tijd waarin respect en zorg voor elkaar zo centraal staan.”
Markus benadrukt dat televisie invloed heeft op hoe mensen met elkaar omgaan. Wanneer conflicten worden uitvergroot, kan dat volgens haar een verkeerd voorbeeld geven aan jonge kijkers.

Ook Bobbi Eden vindt dat SBS moet ingrijpen
Voormalig actrice en ondernemer Bobbi Eden schaart zich eveneens achter de oproep om de reeks te stoppen. Zij is vooral kritisch op de manier waarop negatieve interacties tussen familieleden worden uitvergroot.
Volgens haar is er in de samenleving al veel aandacht voor het tegengaan van pestgedrag. “We proberen pestgedrag juist overal te voorkomen,” zegt ze. “En dan maken we er nu een televisiesensatie van? Dat voelt dubbel, alsof kijkcijfers belangrijker zijn dan welzijn.”
Eden richt zich bovendien op zoon Mike, die volgens haar te weinig ingrijpt wanneer zijn moeder harde opmerkingen maakt. “Als vent moet je toch ergens een grens trekken? Hij had Denise moeten steunen.”

De kritiek richt zich niet op de familie als geheel
Opvallend genoeg gaat de kritiek nauwelijks over vader Peter of zoon Mike als personen; zij komen in de serie slechts sporadisch aan het woord. Het is vooral de dominante rol van Monique die veel kijkers en BN’ers zorgen baart.
Volgens sommigen is haar rol zo prominent dat de serie ongemerkt verschuift van luchtig familievermaak naar een programma waarin spanning overheerst. De vrolijke elementen waar realityshows vaak op drijven, zijn hierdoor naar de achtergrond verdwenen.
Kijkers benoemen dat vooral Denise, de ex-partner van Mike, regelmatig onderwerp lijkt te worden van kritiek of ongemakkelijke situaties. Dit zou bijdragen aan het beeld van een serie waarin eerder verdeeldheid dan warmte centraal staat.
Wat mag je verwachten van een realityserie?
Realitytelevisie draait traditioneel om herkenning, humor en authentieke interacties. Maar volgens critici verschuift De Hanslers gevaarlijk richting iets wat minder onschuldig is: het uitlichten van onderlinge conflicten om het publiek te trekken.
Steeds meer mensen uit de televisiewereld vinden dat dit soort formats zorgvuldig gewogen moeten worden. Waar ligt de grens tussen entertainment en het exploiteren van persoonlijke worstelingen? En hoe zorg je ervoor dat deelnemers zich gesteund voelen, in plaats van ter bescherming van kijkcijfers te worden blootgesteld aan situaties die hen kunnen schaden?
Deze vragen spelen niet alleen bij commerciële zenders, maar in de hele sector.
Saskia & Serge pleiten zelfs voor een verbod op schadelijke tv-formats
Ook het zangduo Saskia & Serge mengt zich in de discussie. Zij vinden dat televisieprogramma’s waarin mensen elkaar openlijk tegenwerken of negatief behandelen, helemaal niet meer van deze tijd zijn.
“Wij vinden dat alle programma’s waarin mensen elkaar bedriegen, verraden of wegstemmen, verboden zouden moeten worden. Het is een slecht voorbeeld voor jongeren,” stellen ze.
Toch plaatsen ze een nuance. Volgens het duo kan het óók waardevol zijn dat kijkers zien hoe kwetsend gedrag iemand raakt. De pijn van sommige momenten in de serie zou volgens hen ook kunnen leiden tot gesprekken over het voorkomen van groepsdruk en sociale uitsluiting.
Waarom de serie zoveel reacties oproept
De Hanslers begon als een luchtige familieréalité over een gezin met duidelijke karakters. Maar gaandeweg veranderde het gevoel bij veel kijkers. In plaats van een vrolijke reeks vol herkenbare momenten ontstond een programma waarin spanning overheerst.
De combinatie van openlijke familieconflicten, stevige uitspraken en harde onderlinge verhoudingen zorgt voor verdeeldheid. Sommige kijkers vinden het “echte televisie” — rauw en ongefilterd — maar veel anderen ervaren het als te heftig voor een gezellig avondprogramma.
De kritiek lijkt zich te concentreren op drie punten:
-
De toon van het programma – te scherp, te beladen.
-
De invloed op betrokken deelnemers – vooral op Denise.
-
De verantwoordelijkheid van de zender – waar ligt de grens bij het uitzenden van persoonlijke drama’s?
Hoe kijkt SBS 6 hiernaar?
Officiële reacties blijven vooralsnog beperkt, maar achter de schermen ontstaat naar verluidt twijfel. Eerder al werd bekend dat er minder beeldmateriaal naar talkshows werd gestuurd, om de commotie te dempen. Dat zou erop kunnen wijzen dat de zender een adempauze zoekt voordat er verdere beslissingen worden genomen.
Voor nu lijkt SBS te willen afwachten hoe de discussie zich ontwikkelt. Toch is duidelijk dat de druk vanuit kijkers én bekende Nederlanders groeit.
Is er toekomst voor De Hanslers?
Of de serie nog lang zal blijven bestaan, is de vraag. De publieke reacties zijn intens en negatief, en zelden klonk er zoveel kritiek vanuit de entertainmentwereld zelf. Wanneer meerdere gevestigde namen oproepen tot beëindiging, kan dat een kantelpunt vormen.
Wat wél zeker is: het debat over dit soort realityformats stopt niet snel. Steeds vaker klinkt de roep om programma’s te maken die bijdragen aan verbinding, positiviteit en herkenbare emoties, in plaats van conflicten en pijnpunten uit te vergroten.
Conclusie: een realityserie onder druk
Waar De Hanslers begon als een nieuw televisie-experiment, is het nu een programma dat Nederland verdeelt. Met stevige uitspraken van BN’ers en kritische geluiden vanuit het publiek staat de serie onder zware druk. De komende weken zal blijken of de zender vasthoudt aan het format, of inziet dat de grens is bereikt.








