Algemeen
Frans Bauer en Mariska delen emotioneel bericht – fans reageren vol ontroering
Frans en Mariska Bauer raken volgers met intieme familiefoto’s: “Tijd vliegt, maar liefde blijft”
Een paar ogenschijnlijk eenvoudige foto’s. Een korte tekst. En toch weten Frans en Mariska Bauer er een bijzonder krachtig moment van te maken. Met hun recente post op Instagram laten ze opnieuw zien waarom het publiek zich zo verbonden voelt met deze warme en nuchtere familie uit Fijnaart.
Wat begint als een nostalgische terugblik op het verleden, groeit uit tot een ontroerend eerbetoon aan het gezinsleven – en aan het ongrijpbare verloop van de tijd. De reacties zijn massaal, liefdevol en vol herkenning. Zelfs collega’s uit de muziekwereld laten hun waardering blijken. Een van de meest opvallende reacties komt van Emma Kok, de jonge zangeres die regelmatig wordt gelinkt aan de familie.
Van kleine jongens tot volwassen mannen
Op Instagram deelt het echtpaar twee foto’s die direct in het oog springen. De eerste is een ouder beeld van hun gezin, met de kinderen nog jong, vol levenslust en kinderlijke dromen. De tweede foto toont het heden: de jongens zijn inmiddels uitgegroeid tot jonge mannen met karakter, zoals Mariska het omschrijft.
De begeleidende tekst bij de foto’s is kort maar krachtig:
“Van kleine jongens met grote dromen naar jonge mannen met karakter. Trotse mama en papa momenten, toen en nu. Tijd vliegt, maar liefde blijft.”
In die woorden schuilt alles: het besef dat het leven snel gaat, dat kinderen ineens volwassen zijn, en dat de liefde binnen een gezin als een vaste waarde overeind blijft – ook als de jaren verstrijken.
Fans reageren met warmte en herkenning
De post raakt duidelijk een gevoelige snaar. De reacties onder de foto’s stromen binnen: van moeders die zich herkennen in het gevoel van weemoed, tot fans die al jarenlang meeleven met het wel en wee van de familie Bauer.
Een volger schrijft:
“Wat een prachtige foto’s en tekst. Het ontroert me. Mijn kinderen zijn nu ook volwassen, en ik weet precies wat jullie bedoelen.”
Een ander voegt toe:
“Bijzonder dat jullie ondanks alle bekendheid zo’n hecht gezin zijn gebleven. Daar mogen jullie trots op zijn.”
De kracht van deze post zit in de herkenbaarheid en oprechtheid. In een wereld vol filters en perfect gestileerde content delen Frans en Mariska iets echts – en dat wordt gevoeld.
Een reactie van Emma Kok trekt extra aandacht
Tussen de vele reacties valt er eentje in het bijzonder op: die van Emma Kok, de jonge zangeres die eerder optrad met Frans Bauer jr. en geregeld wordt genoemd in geruchten over een hechte vriendschap – of misschien zelfs meer – met de zoon van Frans en Mariska.
Emma laat een reactie achter met enkel een emoji van hartjesogen, maar dat is genoeg om bij fans vragen en nieuwsgierigheid op te wekken. “Is dit een subtiele bevestiging?”, vragen sommigen zich af. Anderen houden het liever luchtig: “Wat leuk dat jullie zo goed met elkaar omgaan!”
De reactie onderstreept nog maar eens hoezeer het publiek niet alleen betrokken is bij de muziek van de familie Bauer, maar ook bij hun persoonlijke leven – zonder dat het ooit écht roddelachtig wordt. De toon blijft warm, liefdevol en respectvol.
Tijdelijk geen nieuwe afleveringen van De Bauers, maar familiegevoel blijft
Voor wie na deze post zin heeft gekregen in meer Bauer-content is er goed én minder goed nieuws. De realityserie De Bauers – 20 jaar later, die eerder veel lof kreeg voor de openheid en warmte waarmee het gezinsleven werd getoond, is voorlopig even op pauze.
Toch hoeven fans het gezin niet helemaal te missen. Rond de feestdagen was er immers nog de special Kerst met de Bauers, een reeks afleveringen waarin kijkers konden meekijken met de voorbereidingen op een traditioneel en sfeervol kerstfeest bij de familie thuis.
In deze afleveringen stond opnieuw de verbondenheid binnen het gezin centraal. De warme dynamiek tussen ouders en kinderen, de nuchtere gesprekken aan de keukentafel, en de onmiskenbare gezelligheid maakten het programma tot een feestelijk rustpunt in een vaak drukke decembermaand.
De serie werd goed bekeken en bevestigde nogmaals hoe geliefd de Bauers zijn bij een breed publiek.
Een stille boodschap in een snel veranderende wereld
De Instagram-post van Mariska en Frans is meer dan een terugblik. Het is ook een moment van bezieling en bewustwording in een samenleving waarin tijd vaak vliegt en aandacht schaars is. De woorden “Tijd vliegt, maar liefde blijft” vormen een bijna poëtische samenvatting van iets waar velen naar verlangen: rust, verbondenheid en het besef dat sommige dingen wél blijven.
In een tijd waarin gezinnen onder druk staan door werk, digitalisering en maatschappelijke veranderingen, voelt het verhaal van de familie Bauer als een anker. Het laat zien dat bekendheid en roem niet per se ten koste hoeven te gaan van echte familiewaarden.
De kracht van het gewone in het publieke oog
Wat Frans en Mariska al jaren doen – met hun muziek, televisieoptredens én sociale media – is het normaliseren van het ‘gewone leven’ in een bekend jasje. Ze laten zien dat je als BN’er ook gewoon moeder, vader, partner en mens bent.
De kracht van de Bauers zit in hun oprechtheid. Geen overdreven drama, geen glitter en glamour om het glitteren. Gewoon herkenbare verhalen over ouder worden, kinderen zien opgroeien, genieten van kleine dingen – en daar woorden aan geven die anderen niet altijd durven uit te spreken.
Een liefde die blijft
De liefde tussen Frans en Mariska staat al jaren als een huis. In interviews spreekt Frans vaak vol respect en genegenheid over zijn vrouw. Mariska op haar beurt laat geregeld zien hoe trots ze is op haar man, hun gezin, en de weg die ze samen hebben afgelegd.
Deze recente Instagram-post bevestigt dat beeld. Het is geen commerciële campagne, geen promotie voor een nieuw project – maar een persoonlijk moment van reflectie, liefde en dankbaarheid.
Juist dat maakt het zo krachtig. En daarom blijft de familie Bauer niet alleen zichtbaar op televisie of in de hitlijsten, maar vooral ook in de harten van hun trouwe volgers.
Conclusie: De kracht van een gezin in beeld en woord
Met twee foto’s en een paar zinnen weten Frans en Mariska Bauer opnieuw te raken. Niet door opsmuk of sensatie, maar door eenvoud, eerlijkheid en liefde. Ze brengen een universeel gevoel onder woorden: dat tijd snel gaat, maar dat liefde zich daar niets van aantrekt.
In een tijd waarin iedereen vluchtig leeft, filtert en scrollt, kiezen zij voor vertraging en verbondenheid. En dat maakt deze post – en hun hele publieke aanwezigheid – zo waardevol.
Voor hun fans zijn de Bauers meer dan bekende gezichten. Ze zijn een herinnering aan wat telt.
Algemeen
Keiharde klap voor mama Mo: Realityserie van de buis

Bekende Nederlanders roepen op tot stoppen van De Hanslers: “Dit moet SBS 6 niet willen uitzenden”
De discussie rondom de realityserie De Hanslers is de afgelopen dagen flink opgelaaid. Waar kijkers al eerder lieten weten moeite te hebben met de sfeer in de serie, mengen nu ook meerdere bekende Nederlanders zich in het debat. Steeds meer mensen vinden dat de reeks beter van televisie kan verdwijnen, omdat het programma volgens hen een verkeerd signaal afgeeft en meer kwaad dan goed doet.

Hoewel de serie draait om het hele gezin Hansler, blijkt vooral één persoon onderwerp van gesprek: moeder Monique. Kijkers én BN’ers reageren massaal op de manier waarop zij zich opstelt tegenover haar gezinsleden, met name richting haar voormalige schoondochter Denise. En waar eerst vooral social media volstroomden met kritiek, gaan nu ook mensen uit de entertainmentwereld zich steeds nadrukkelijker uitspreken.
Steeds meer kritiek vanuit de mediawereld
Verslaggever Jordi Versteegden, die regelmatig aanschuift aan de desk van het programma Shownieuws, liet meerdere keren doorschemeren dat hij moeite heeft met het platform dat aan Monique Hansler wordt gegeven. Opvallend, omdat het programma onderdeel is van mediabedrijf Talpa, dezelfde groep achter de realityserie.
Volgens Versteegden zou een zender als SBS 6 zichzelf de vraag moeten stellen of dit écht het soort televisie is dat men wil maken. De toon is volgens hem te hard, de beelden te confronterend en de impact op betrokkenen groot.
Het is niet uitsluitend een kwestie van smaak, benadrukt hij. Volgens hem gaat het om de verantwoordelijkheid die een groot tv-bedrijf heeft richting kijkers én richting de personen die worden gevolgd.

BN’ers sluiten zich aan: “Dit moet je niet willen”
Nu mengen ook leden van het prominentenpanel van het tijdschrift Story zich in de discussie. Zij zijn unaniem kritisch. Hun belangrijkste punt: volgens hen maakt Talpa een mistake door Monique Hansler zo’n groot podium te geven.
Kunstenares Ans Markus reageert geschrokken op de manier waarop Monique zich in de serie presenteert. “Nee, dit moet je niet willen. Monique kwetst mensen, en dat hoort niet thuis op televisie. Zeker niet in deze tijd waarin respect en zorg voor elkaar zo centraal staan.”
Markus benadrukt dat televisie invloed heeft op hoe mensen met elkaar omgaan. Wanneer conflicten worden uitvergroot, kan dat volgens haar een verkeerd voorbeeld geven aan jonge kijkers.

Ook Bobbi Eden vindt dat SBS moet ingrijpen
Voormalig actrice en ondernemer Bobbi Eden schaart zich eveneens achter de oproep om de reeks te stoppen. Zij is vooral kritisch op de manier waarop negatieve interacties tussen familieleden worden uitvergroot.
Volgens haar is er in de samenleving al veel aandacht voor het tegengaan van pestgedrag. “We proberen pestgedrag juist overal te voorkomen,” zegt ze. “En dan maken we er nu een televisiesensatie van? Dat voelt dubbel, alsof kijkcijfers belangrijker zijn dan welzijn.”
Eden richt zich bovendien op zoon Mike, die volgens haar te weinig ingrijpt wanneer zijn moeder harde opmerkingen maakt. “Als vent moet je toch ergens een grens trekken? Hij had Denise moeten steunen.”

De kritiek richt zich niet op de familie als geheel
Opvallend genoeg gaat de kritiek nauwelijks over vader Peter of zoon Mike als personen; zij komen in de serie slechts sporadisch aan het woord. Het is vooral de dominante rol van Monique die veel kijkers en BN’ers zorgen baart.
Volgens sommigen is haar rol zo prominent dat de serie ongemerkt verschuift van luchtig familievermaak naar een programma waarin spanning overheerst. De vrolijke elementen waar realityshows vaak op drijven, zijn hierdoor naar de achtergrond verdwenen.
Kijkers benoemen dat vooral Denise, de ex-partner van Mike, regelmatig onderwerp lijkt te worden van kritiek of ongemakkelijke situaties. Dit zou bijdragen aan het beeld van een serie waarin eerder verdeeldheid dan warmte centraal staat.
Wat mag je verwachten van een realityserie?
Realitytelevisie draait traditioneel om herkenning, humor en authentieke interacties. Maar volgens critici verschuift De Hanslers gevaarlijk richting iets wat minder onschuldig is: het uitlichten van onderlinge conflicten om het publiek te trekken.
Steeds meer mensen uit de televisiewereld vinden dat dit soort formats zorgvuldig gewogen moeten worden. Waar ligt de grens tussen entertainment en het exploiteren van persoonlijke worstelingen? En hoe zorg je ervoor dat deelnemers zich gesteund voelen, in plaats van ter bescherming van kijkcijfers te worden blootgesteld aan situaties die hen kunnen schaden?
Deze vragen spelen niet alleen bij commerciële zenders, maar in de hele sector.
Saskia & Serge pleiten zelfs voor een verbod op schadelijke tv-formats
Ook het zangduo Saskia & Serge mengt zich in de discussie. Zij vinden dat televisieprogramma’s waarin mensen elkaar openlijk tegenwerken of negatief behandelen, helemaal niet meer van deze tijd zijn.
“Wij vinden dat alle programma’s waarin mensen elkaar bedriegen, verraden of wegstemmen, verboden zouden moeten worden. Het is een slecht voorbeeld voor jongeren,” stellen ze.
Toch plaatsen ze een nuance. Volgens het duo kan het óók waardevol zijn dat kijkers zien hoe kwetsend gedrag iemand raakt. De pijn van sommige momenten in de serie zou volgens hen ook kunnen leiden tot gesprekken over het voorkomen van groepsdruk en sociale uitsluiting.
Waarom de serie zoveel reacties oproept
De Hanslers begon als een luchtige familieréalité over een gezin met duidelijke karakters. Maar gaandeweg veranderde het gevoel bij veel kijkers. In plaats van een vrolijke reeks vol herkenbare momenten ontstond een programma waarin spanning overheerst.
De combinatie van openlijke familieconflicten, stevige uitspraken en harde onderlinge verhoudingen zorgt voor verdeeldheid. Sommige kijkers vinden het “echte televisie” — rauw en ongefilterd — maar veel anderen ervaren het als te heftig voor een gezellig avondprogramma.
De kritiek lijkt zich te concentreren op drie punten:
-
De toon van het programma – te scherp, te beladen.
-
De invloed op betrokken deelnemers – vooral op Denise.
-
De verantwoordelijkheid van de zender – waar ligt de grens bij het uitzenden van persoonlijke drama’s?
Hoe kijkt SBS 6 hiernaar?
Officiële reacties blijven vooralsnog beperkt, maar achter de schermen ontstaat naar verluidt twijfel. Eerder al werd bekend dat er minder beeldmateriaal naar talkshows werd gestuurd, om de commotie te dempen. Dat zou erop kunnen wijzen dat de zender een adempauze zoekt voordat er verdere beslissingen worden genomen.
Voor nu lijkt SBS te willen afwachten hoe de discussie zich ontwikkelt. Toch is duidelijk dat de druk vanuit kijkers én bekende Nederlanders groeit.
Is er toekomst voor De Hanslers?
Of de serie nog lang zal blijven bestaan, is de vraag. De publieke reacties zijn intens en negatief, en zelden klonk er zoveel kritiek vanuit de entertainmentwereld zelf. Wanneer meerdere gevestigde namen oproepen tot beëindiging, kan dat een kantelpunt vormen.
Wat wél zeker is: het debat over dit soort realityformats stopt niet snel. Steeds vaker klinkt de roep om programma’s te maken die bijdragen aan verbinding, positiviteit en herkenbare emoties, in plaats van conflicten en pijnpunten uit te vergroten.
Conclusie: een realityserie onder druk
Waar De Hanslers begon als een nieuw televisie-experiment, is het nu een programma dat Nederland verdeelt. Met stevige uitspraken van BN’ers en kritische geluiden vanuit het publiek staat de serie onder zware druk. De komende weken zal blijken of de zender vasthoudt aan het format, of inziet dat de grens is bereikt.








