-

Algemeen

Roxy Dekker in opspraak na show in Paradiso: ´Dit is echt heel ver over de schreef´

Avatar foto

Gepubliceerd

op

Roxy Dekker, bekend van haar aanstekelijke nummers en groeiende populariteit op sociale media, kreeg donderdagavond te maken met felle kritiek na haar eerste soloshow in Paradiso.

Hoewel het publiek zichtbaar genoot en de zaal volledig was uitverkocht, liet de show bij velen een zure nasmaak achter. De reden? Het optreden duurde nog geen uur en werd door critici neergesabeld als ‘veel te kort’ en ‘inspiratieloos’.

Grote verwachtingen

De verwachtingen waren hooggespannen voor Roxy’s allereerste eigen show. Paradiso is immers geen onbekende plek voor muziekliefhebbers – het wordt gezien als heilige grond in de Nederlandse muziekscene. Het was dan ook bijzonder dat een relatief nieuwe artiest als Roxy daar twee uitverkochte shows wist te realiseren. Toch wisten de hoge verwachtingen niet te worden waargemaakt.

Stevige kritiek van Ronald Molendijk

Met name muziekexpert Ronald Molendijk liet zich in Shownieuws bijzonder kritisch uit over het optreden. “Ze heeft één album, dat is het,” zei hij. “En dan sta je daar in Paradiso met twee shows en speel je een set van 55 minuten, waarin sommige nummers zelfs drie keer voorbijkomen. Dat kun je gewoon niet maken.” Volgens hem liet Roxy een kans liggen om zich als artiest te bewijzen. “Je kunt ook een paar covers doen, iets verrassends toevoegen. Nu voelt het alsof ze dacht: ik kom ermee weg, want het publiek vindt alles leuk.”

Publiek tóch enthousiast

Opvallend genoeg was het aanwezige publiek wel enthousiast. Veel fans zongen luidkeels mee en deelden lovende reacties op sociale media. De kaartjes kostten 25 euro, wat relatief goedkoop is voor een Paradiso-concert. Toch blijft de vraag hangen of een dergelijk kort optreden recht doet aan de verwachtingen die een soloconcert met zich meebrengt – zeker op een iconische locatie.

Te vroeg voor Paradiso?

Molendijk stelt dat artiesten als Roxy Dekker nog te vroeg in hun carrière zitten om zulke grote podia aan te pakken. “Dit soort acts hebben de tijd nodig om te rijpen, om een repertoire op te bouwen. Je kunt niet van elk liedje een live-edit van tien minuten maken, en dan nog niet aan een fatsoenlijke showduur komen.” Hij benadrukt dat het ook een kwestie van respect is naar de zaal, de bezoekers én de muziektraditie die met Paradiso gepaard gaat.

Kwestie van leren?

Of Roxy zelf de kritiek ter harte neemt, is nog niet duidelijk. Ze heeft tot nu toe nog niet publiekelijk gereageerd. Het lijkt er echter op dat ze, ondanks haar snelle opmars, met deze show een les krijgt in wat het publiek – én de muziekwereld – verwacht van een ‘eigen show’. Enthousiasme is mooi, maar een volwaardig optreden vereist meer dan een paar hits en een opgewarmde setlist.

De vraag blijft dus: is Roxy Dekker te vroeg te groot gemaakt, of verdient ze gewoon de ruimte om te groeien, inclusief beginnersfouten?

Algemeen

Woest vtwonen-stel betaalde DIT enorme bedrag voor verbouwing: ‘Boosheid is terecht!’

Avatar foto

Gepubliceerd

op

Radio-dj verdedigt René en Denise na vtwonen-rel: “Hun reactie is best begrijpelijk”

De uitzending van vtwonen: Weer verliefd op je huis van zondag 2 november blijft voor veel gespreksstof zorgen. Het koppel René en Denise uit Hoofddorp ging viraal na hun uitgesproken reactie op de make-over van hun woning. Waar de meeste deelnemers dolenthousiast reageren bij het zien van hun vernieuwde huis, lieten René en Denise zich vooral kritisch uit.

Hun teleurstelling, die live te zien was op televisie, leidde tot een golf van reacties op sociale media. Duizenden kijkers spraken er schande van. Toch klinkt er inmiddels ook een ander geluid — en opvallend genoeg komt dat van de radio.


De uitzending die viral ging

De bewuste aflevering van het populaire SBS6-programma stond in het teken van een totale metamorfose. Met behulp van het stylingteam van vtwonen kregen René en Denise de kans om hun huis een nieuw leven in te blazen. Na weken van ontwerpen, schilderen en inrichten was het moment van de onthulling daar.

Wat een emotionele climax had moeten zijn, draaide echter uit op één van de meest besproken scènes van het seizoen. Zodra het koppel hun vernieuwde woning binnenstapte, was hun afkeer niet te missen.

René keek om zich heen, fronste, en zei direct:

“Die kan er weer uit binnenkort,” doelend op de houten wandbekleding naast de trap.

En even later, nog scherper:

“Ik vind het verschrikkelijk.”

Het werd stil in de kamer — en ook op sociale media. Binnen enkele minuten na de uitzending verschenen de eerste fragmenten online, die zich vervolgens als een lopend vuurtje verspreidden.


Publiek noemt het stel ‘ondankbaar’

Op X (voorheen Twitter), Facebook en Instagram werden de reacties al snel fel. Veel kijkers noemden het stel “ondankbaar” en vonden dat ze respectvoller hadden kunnen reageren tegenover het stylingteam dat weken aan hun woning had gewerkt.

“Ze mochten ook wel iets dankbaarder zijn,” schreef een kijker. “Je krijgt een prachtige make-over, en dan reageer je zó?”

Anderen gaven aan dat ze zich schaamden tijdens het kijken:

“Ik kreeg plaatsvervangende schaamte. De styliste stond daar met een glimlach, en zij kraakten alles af.”

De beelden leverden René en Denise niet alleen landelijke bekendheid op, maar ook kritiek. Toch komt er inmiddels nuance in het debat — onder andere van Radio 538-dj Dylan Boet, die de situatie van een andere kant belichtte.


Radio 538-dj: “Ik dacht eerst ook: wat ondankbaar”

Tijdens zijn radioshow op Radio 538 ging Boet uitgebreid in op het onderwerp dat die week het internet domineerde. Ook hij had de aflevering gezien en begreep aanvankelijk goed waarom kijkers zo fel reageerden.

“Mijn eerste reactie was eigenlijk precies hetzelfde als bij iedereen,” vertelt hij in de uitzending. “Ik dacht: wat een ondankbare houding. Die mensen krijgen gratis een make-over van hun huis, en dan doe je zó?”

Hij lacht even en vervolgt: “Ik dacht ook: als je het zelf niet waardeert, geef het dan aan iemand anders die het wél kan waarderen.”

Toch bleef het Boet bezighouden. “Ik kon het niet loslaten,” zegt hij. “Ik dacht: er zal toch wel een reden zijn waarom ze zo reageerden.”


“Ik ontdekte iets op de website”

Uit nieuwsgierigheid besloot de dj zich te verdiepen in hoe vtwonen: Weer verliefd op je huis precies werkt. Hij ging naar de website van de producent om te zien hoe deelnemers zich kunnen aanmelden.

“Ik wilde gewoon weten of er voorwaarden aan verbonden zijn,” legt hij uit. “Want als het echt gratis is, dan snap ik de verontwaardiging van kijkers. Maar als je er zelf flink voor betaalt, ligt dat anders.”

Toen hij verder scrolde op het aanmeldformulier, stuitte hij op een opvallende passage.

“Onderaan stond de vraag: ‘Zijn jullie bereid om een financiële bijdrage te leveren aan de make-over van jullie huis van minimaal 15.000 euro?’ Toen dacht ik: ah, wacht eens even. Ze moeten dus zélf minstens vijftienduizend euro betalen om mee te doen.”

Volgens Boet veranderde dat alles. “Dan snap ik die reactie ineens een stuk beter. Als je zóveel betaalt en het eindresultaat voelt niet als jouw stijl, dan is teleurstelling best begrijpelijk.”


“Hun reactie was misschien fel, maar menselijk”

De dj benadrukt dat hij de toon van René en Denise niet goedkeurt, maar dat hij hun gevoel wél begrijpt.

“Kijk, je kunt altijd iets vriendelijker reageren,” zegt hij. “Maar we moeten ook eerlijk zijn: als je vijftienduizend euro inlegt voor een make-over en het resultaat is totaal niet wat je voor ogen had, dan is dat gewoon zuur. Dan kan ik me voorstellen dat je het moeilijk vindt om enthousiast te doen voor de camera.”

Boet vindt bovendien dat kijkers vaak vergeten dat televisie emoties uitvergroot. “Je ziet één moment, samengeknipt voor effect. We weten niet wat er buiten beeld is gezegd, of hoe het echt voelde voor hen.”

Zijn conclusie: “Ja, ze hadden het wat zachter mogen brengen. Maar ondankbaar? Dat vind ik te makkelijk.”


Veel steun op sociale media

Sinds de uitzending van Boet is er ook online meer begrip ontstaan voor het Hoofddorpse stel. Sommige kijkers erkennen nu dat ze misschien te hard hebben geoordeeld.

“Ik wist helemaal niet dat je moest betalen voor die make-over,” schrijft iemand op Facebook. “Dan snap ik het ineens veel beter.”

Een ander voegt toe: “Als je een groot bedrag investeert en het resultaat voelt niet als jouw thuis, is dat gewoon verdrietig. Daar hoef je niet meteen een slecht mens voor te zijn.”

Het fragment van Boet werd inmiddels duizenden keren gedeeld, en zijn nuchtere analyse krijgt veel bijval.


De kosten van meedoen aan vtwonen

Hoewel veel mensen dachten dat deelnemers een gratis interieurtransformatie krijgen, blijkt dat in werkelijkheid anders te liggen.

Deelnemers dragen zelf een aanzienlijk deel van de kosten. Volgens het aanmeldformulier van de producent moeten kandidaten minimaal 15.000 euro bijdragen aan de make-over. Dat geld gaat naar materialen, meubels en decoratie — onderdelen die de bewoners na de uitzending mogen houden.

Het programma investeert daarnaast zelf in begeleiding, productie en styling, maar het financiële risico ligt deels bij de deelnemers.

“Dat maakt de teleurstelling van René en Denise beter te plaatsen,” zegt mediapsycholoog Esther Cohen in een toelichting bij RTL Boulevard. “Mensen die zelf investeren, voelen meer eigenaarschap. Als het resultaat dan niet aansluit bij hun verwachtingen, komt de emotie harder binnen.”


De kracht van televisie

Ondanks alle commotie is er ook iets positiefs te halen uit het hele incident: het toont hoe betrokken kijkers zijn bij programma’s als vtwonen: Weer verliefd op je huis.

De aflevering met René en Denise werd een van de meest bekeken van het seizoen. Niet alleen vanwege de felle reacties, maar ook omdat het een gesprek op gang bracht over smaak, communicatie en verwachtingen.

“Televisie is emotie,” zegt Cohen. “En juist dat maakt het krachtig. We herkennen allemaal de spanning tussen wat we hopen en wat werkelijkheid wordt.”


“Ik hoop dat ze weer kunnen genieten van hun huis”

Hoewel de reacties soms scherp zijn, hopen veel fans dat René en Denise inmiddels weer rust hebben gevonden.

Ook styliste Fietje Bruijn, die verantwoordelijk was voor het ontwerp, liet eerder weten dat het voor het hele team een lastige ervaring was, maar dat ze hoopt dat het stel op termijn alsnog de schoonheid in hun huis ziet.

“Je doet dit werk met liefde,” zei ze in het AD. “Soms pakt het niet uit zoals je verwacht, maar we hopen altijd dat mensen zich thuis voelen.”


Een les in verwachtingen

Het verhaal van René en Denise laat zien dat televisie niet altijd perfect verloopt — en dat emoties soms hoog kunnen oplopen als het om iemands thuis gaat. Wat begon als een rel over ondankbaarheid, groeide uiteindelijk uit tot een bredere discussie over verwachtingen, geld, en de menselijke kant van televisie.

Zoals Boet het samenvat: “Misschien waren ze fel, maar eerlijk waren ze wel.”


💬 Wat vind jij? Had René zachter kunnen reageren, of begrijp jij zijn frustratie nu beter? Deel je mening in de reacties!

Lees verder