Algemeen
MAFS-kijkers hebben het maar over één ding na huwelijk Dennis en Stefan
Bloemstukken stelen de show bij Married at First Sight: ‘Hebben ze de hele bloemenveiling meegebracht?’
Het nieuwe seizoen van Married at First Sight is nog maar net van start gegaan, maar de kijkers zitten er alweer middenin. Na een reeks bijzondere matches, ontroerende momenten en natuurlijk wat ongemakkelijk gespreksmateriaal bij het altaar, was het deze keer niet het koppel zelf dat de meeste aandacht kreeg. Nee, het waren de bloemstukken in de borstzakjes van Dennis en Stefan die de show volledig wisten te stelen.

Bloemen boven liefde?
Dennis en Stefan vormen het derde koppel van dit seizoen van Married at First Sight. Tijdens hun eerste ontmoeting bij het altaar was de spanning voelbaar. Beide mannen keken elkaar met een gezonde nieuwsgierigheid aan, hun zenuwen verborgen achter brede glimlachen en beleefde complimenten. Toch ging het bij de kijkers thuis maar om één ding: wat was er aan de hand met die bloemstukken?
Op sociale media, vooral op X (voorheen Twitter), werd het bloemenduo binnen de kortste keren trending. Kijkers begrepen er niets van. De romantische sfeer werd bijna volledig overschaduwd door de enorme corsages die Dennis en Stefan op hun borst droegen. En dat leverde een stortvloed aan grappige, kritische en oprechte reacties op.

‘Bloemenstal in je borstzakje’
Binnen enkele minuten
na de uitzending verschenen er al de eerste
reacties:
“Hebben die gasten de hele bloemenveiling in hun
borstzak?”
“Is die bloemenstal in het borstzakje een nieuwe
trend?”
“Mijn buurvrouw had nog minder bloemen op haar trouwdag!”

Het bloemstuk van Dennis bestond uit een bonte verzameling bloemen en takken die bijna een eigen leven leken te leiden. Bij elke beweging van zijn jasje wiebelde het geheel mee alsof het wilde meedansen op de huwelijksmars. Stefan deed er niet veel voor onder: zijn bloemstuk was iets compacter, maar zeker niet bescheiden.
Het commentaar was niet per se gemeen, maar eerder verbaasd én vermakelijk. “Ik kan niet zeggen dat ik het mooi vind… Die bloemstukken die uit die borstzakjes ‘groeien’,” schreef iemand. Een ander merkte op: “Je verwacht een subtiel bloemetje, geen botanische tuin.”

Mode of misser?
Het is niet de eerste keer dat modeaccessoires in reality-tv tot gespreksstof leiden. Denk aan te opvallende schoenen bij Lang Leve de Liefde, te gekleurde pakken bij Kopen Zonder Kijken, of de zonnebrillenparade bij Ex on the Beach. Toch zijn bloemstukken als fashion statement vrij ongewoon. Het roept de vraag op: was dit een bewuste stylingkeuze, of is hier iets compleet uit de hand gelopen?
Stylistes op sociale
media mengen zich inmiddels ook in de discussie. Een weddingplanner
reageerde op Instagram: “Ik hou van bloemen, maar dit was misschien
een tikkeltje over de top voor een borstzak. Een corsage moet iets
toevoegen, niet afleiden.”
Toch zijn er ook fans die het juist gewaagd en charmant vonden. “Ik
vind het ergens ook wel wat hebben. Het is tenminste niet zo
standaard. Het zegt: dit is een speciaal moment.”

De context van het huwelijk
Ondanks de bloemenbuzz ging het natuurlijk in de kern om Dennis en Stefan. En dat mag ook gezegd worden: het was een prachtige match. Beide heren straalden van oor tot oor, gaven elkaar een warme omhelzing en lieten zien dat er vanaf het eerste moment een klik was. Hun gesprekken waren natuurlijk, hun grapjes oprecht en hun zenuwen volkomen begrijpelijk.
Toch voelde het voor sommige kijkers alsof de stylingkeuze hun moment een beetje overschaduwde. “Ik vond Dennis en Stefan echt lief samen, maar ik kon niet stoppen met staren naar die bossen op hun borst,” aldus een fan op Facebook.

Tijdens het feest, waarin ze samen dansten en zichtbaar van elkaar genoten, kregen de bloemstukken een tweede leven. Volgens sommigen had een van de bloemstukken zelfs een ‘uitloopmomentje’ op de dansvloer toen Dennis zijn jasje uitdeed. “Zelden zo’n gevaarlijk accessoire gezien op een bruiloft,” grapte een kijker.
Humor en hartelijkheid
Het mooie aan dit soort uitzendingen is dat het gesprek na afloop doorgaat. Mensen kijken niet alleen, ze voelen mee, lachen samen en zoeken verbinding via het scherm. Juist daarom blijft een ogenschijnlijk klein detail zoals een bloemstuk zo hangen. Het is herkenbaar, grappig en het zorgt voor gespreksstof.

En laten we eerlijk zijn: we hebben allemaal wel eens een modemisser gehad op een belangrijke dag. Of dat nu een blouse was die nét te doorschijnend bleek, een haardecoratie die het halverwege de dag begaf, of schoenen die minder comfortabel waren dan gehoopt. Dennis en Stefan krijgen dus vooral warme reacties – mét een knipoog.
Wat vinden de deelnemers zelf?
Tot nu toe hebben Dennis en Stefan zich nog niet publiekelijk uitgesproken over de bloemstukken, maar insiders van het programma lieten weten dat het een keuze van de stylist was. De corsages zouden ‘persoonlijk en uniek’ zijn samengesteld, passend bij het karakter van beide heren.

Een bron binnen het productieteam bevestigde dat er extra aandacht is besteed aan deze outfits, juist omdat het het eerste mannenkoppel van dit seizoen betrof. “We wilden iets bijzonders doen, iets feestelijks. Misschien zijn we daarin net iets te enthousiast geweest,” lacht de medewerker.
Wat blijft hangen?
Op het einde van de dag zijn het de kleine dingen die bijblijven. De liefde, de spanning, maar ook de bloemetjes. Dennis en Stefan hebben hun debuut in Married at First Sight gemaakt met flair en oprechtheid. En ook al ging het op sociale media even wat minder over hun liefdesmatch, de herinnering aan hun bloemenmoment blijft – en dat is ook wat waard.

Het levert hen wellicht niet direct een bloemenzaak-samenwerking op, maar de kijkers zullen ze niet snel vergeten. En zeg nou zelf: liever een uitbundig bloemstuk in je borstzak dan een lege jas zonder liefde, toch?
Wil jij vaker van dit soort luchtige TV-analyses lezen? Laat het weten via Facebook of deel jouw favoriete bloemstuk-moment uit MAFS! 🌸📺
Algemeen
Asmara Thielen over rechtszaak Borsato: ‘Victim blaming op hogeschoolniveau’

Advocaat van Asmara Thielen: “Ze voelde zich slacht0ffer van victim blaming tijdens de rechtszaak tegen Marco Borsato”
De zaak rond Marco Borsato blijft veel losmaken in Nederland. Terwijl het land verdeeld reageert op de gebeurtenissen in de rechtszaal, heeft Peter Plasman, de advocaat van Asmara Thielen – het meisje dat de zanger beschuldigt van grensoverschrijdend gedrag – zijn zorgen uitgesproken over de manier waarop de zitting is verlopen.

Tijdens een openhartig gesprek in het programma Pauw & De Wit op NPO 1 vertelde Plasman dat zijn cliënt de behandeling van de zaak als “een vorm van victim blaming” heeft ervaren. Volgens hem was het pijnlijk om te zien hoe de aandacht in de rechtszaal meer gericht leek op haar gedrag dan op wat haar is overkomen.
De terugblik bij Pauw & De Wit
Presentator Jeroen Pauw opende het programma met een korte terugblik op de afgelopen week, waarin de rechtszaak tegen Marco Borsato centraal stond.
“Vorige week waren alle ogen gericht op zanger Marco Borsato,” begon Pauw. “Hij moest zich twee dagen lang verantwoorden tegenover de rechter, omdat hij wordt verdacht van grensoverschrijdend gedrag met een vijftienjarig meisje.”
Daarna kondigde Pauw aan dat Peter Plasman te gast was als advocaat van het vermeende slacht0ffer. Plasman, die al vaker in spraakmakende zaken optrad, gaf aan dat hij niet van plan was te reageren op elk detail, maar wel op de toon van het publieke debat.

“Victim blaming op hoog niveau”
Plasman vertelde dat hij eerder in de week het interview had gezien met de advocaten van Marco Borsato, die bij dezelfde talkshow aan tafel hadden gezeten. Dat optreden had hem geraakt.
“Ja, en dat is eigenlijk de reden dat ik nu hier zit,” zei hij. “Wat ik toen zag, vond ik victim blaming op hogeschoolniveau.”
Volgens Plasman voelde zijn cliënt dat ook zo. Ze zou het idee hebben gekregen dat haar gedrag en keuzes ter discussie werden gesteld, terwijl de zaak juist om het gedrag van de verdachte draait.
“Dat was victim blaming pur sang,” zei Plasman nadrukkelijk.
Geen details over haar situatie
Hoewel Pauw probeerde meer te weten te komen over hoe het nu met het meisje gaat, bleef Plasman discreet.
“Daar ga ik helemaal niets over zeggen,” benadrukte hij. “Dat wil zij zelf niet. Ook niet over haar moeder. Zij heeft ervoor gekozen om zich niet publiekelijk uit te spreken, en dat respecteren we.”
De advocaat benadrukte dat het voor zijn cliënt al zwaar genoeg is om te weten dat haar naam en verhaal opnieuw in de openbaarheid komen.
“Ze is niet bekend geworden, ze is beschadigd”
Pauw merkte op dat het meisje door de rechtszaak opnieuw in de media is verschenen, en dus bij het grote publiek bekend is geworden. Plasman reageerde daar scherp op:
“Bekend geworden? Nee, ze is juist min of meer kapotgemaakt bij het grote publiek,” zei hij. “Mijn cliënten zijn niet beroemd geworden, ze zijn beschadigd. Dat is een groot verschil.”
Volgens Plasman is het publieke oordeel vaak genadeloos, zeker wanneer het om bekende personen gaat. “De druk van buitenaf, de commentaren op sociale media — het is iets wat mensen onderschatten,” legde hij uit.

De kern van de zaak
Daarna beschreef Pauw kort de achtergrond van de zaak, zonder in juridische details te treden.
“We hebben het hier over een meisje dat vijftien was, en over wat haar is aangedaan in de periode voordat ze zestien werd,” zei Pauw.
Plasman bevestigde dat het ging om gebeurtenissen vlak voor haar zestiende verjaardag — een leeftijd waarop volgens de wet duidelijke grenzen gelden.
“De wet is daar helder over,” zei hij. “Het maakt niet uit hoe iemand zich gedraagt of wat iemand zegt, een volwassene moet die grens respecteren.”
Pauw voegde toe:
“Je blijft met je handen van een minderjarige af.”
Plasman antwoordde:
“Precies. Ook als die minderjarige zegt dat ze het leuk vindt of zelfs iets uitlokt — dat verandert niets aan de verantwoordelijkheid van de volwassene.”
“Ze wilde alleen erkenning”
Tijdens het gesprek ging Pauw dieper in op de persoonlijke motivatie van het meisje om destijds aangifte te doen. Plasman benadrukte dat het haar nooit om wraak of geld ging, maar om erkenning.
“Mijn cliënt heeft vanaf het begin gezegd: ik wil alleen erkenning,” vertelde Plasman. “Ik wil niet dat hij de gevangenis in gaat. Ik hoef geen geld. Ik wil alleen dat hij erkent dat hij dit heeft gedaan.”
Volgens de advocaat had een vroegere erkenning veel kunnen voorkomen. “Er zijn momenten geweest waarop dit niet zo ver had hoeven komen,” zei hij.
Waarom kwam die erkenning er niet?
Pauw vroeg waarom die erkenning nooit is gekomen. Plasman antwoordde dat hij dat niet weet, maar dat het een vraag is “die alleen Marco Borsato kan beantwoorden”.
“Misschien heeft hij de gevolgen niet kunnen overzien,” zei Plasman. “Het is nooit makkelijk om te zeggen: ‘Ik heb dat gedaan.’ Maar soms is dat de enige manier om dingen goed te maken. Tenzij je ervan overtuigd bent dat je niets verkeerd hebt gedaan.”
Pauw reageerde met een verwijzing naar de verdediging van Borsato:
“Hij zegt ook steeds dat hij niet iets kan bekennen wat hij niet heeft gedaan.”
Plasman bleef bij zijn standpunt:
“Dat zegt hij, maar ik vind de bewijzen meer dan voldoende om tot een veroordeling te komen.”
Een zaak vol emoties en meningen
De zitting tegen Marco Borsato duurde twee dagen en werd breed gevolgd door de media. Buiten de rechtbank verzamelden zich zowel sympathisanten van de zanger als mensen die hun steun betuigden aan het vermeende slacht0ffer. De publieke aandacht maakte de ervaring extra zwaar voor alle betrokkenen.
Plasman benadrukte dat het niet alleen een juridische strijd is, maar ook een emotionele. “Voor mijn cliënt gaat het om erkenning, maar ook om herstel van eigenwaarde,” zei hij. “Het is moeilijk als je het gevoel hebt dat jouw verhaal telkens in twijfel wordt getrokken.”
Reacties in het land
Na de uitzending van Pauw & De Wit ontstonden er online duizenden reacties. Sommige kijkers prezen Plasman om zijn rustige maar duidelijke woorden.
Een veel gedeelde reactie luidde:
“Wat een integere man. Hij zegt precies wat veel mensen voelen: dat slacht0ffers vaker worden beoordeeld dan gehoord.”
Anderen vonden dat het beter was geweest om de zaak niet in een talkshow te bespreken zolang er nog geen uitspraak is. “Iedereen heeft recht op een eerlijk proces,” schreef een kijker. “Zowel het meisje als de verdachte.”
De discussie toont aan hoe complex de balans is tussen openbaarheid en privacy bij dit soort gevoelige zaken.
Wachten op de uitspraak
Het 0penbaar Ministerie heeft in deze zaak vijf maanden cel geëist tegen Marco Borsato. De rechtbank doet naar verwachting volgende maand uitspraak. Tot die tijd blijft het stil aan beide kanten.
Plasman zei in Pauw & De Wit dat zijn cliënt de uitspraak met spanning tegemoetziet, maar probeert om zich zoveel mogelijk op haar eigen herstel te richten. “Ze wil verder met haar leven,” zei hij. “Maar dat kan pas echt als dit hoofdstuk is afgesloten.”
Reflectie op het publieke debat
Het gesprek tussen Pauw en Plasman kreeg veel aandacht, niet alleen vanwege de juridische details, maar vooral door de onderliggende boodschap: de manier waarop we in Nederland omgaan met slacht0ffers van grensoverschrijdend gedrag.
Pauw sloot de uitzending af met een reflectie:
“Wat deze zaak ons leert, is dat woorden ertoe doen. In de rechtszaal, maar ook daarbuiten. Hoe we praten over slacht0ffers bepaalt vaak hoe veilig mensen zich voelen om hun verhaal te delen.”
Daarop reageerde Plasman instemmend:
“Precies dat. Het gaat om respect, erkenning en menselijkheid. Dat verdient iedereen.”







