Algemeen
B&B Vol Liefde-Els is woest: ´Helemaal niet op zoek naar echte liefde´

Als je dacht dat B&B Vol Liefde nog een puur sprookje was, waarin onder de Toscaanse zon harten openbraken en liefde tot bloei kwam, dan heb je het mis. Els, de goedlachse publiekslieveling van het vorige seizoen, heeft haar rooskleurige bril definitief afgeschoven. Via Instagram deelt ze een verhaal dat zelfs de grootste cynici met open mond achterlaat.
“Wat ik nu weer meemaak?”
Els opent haar tirade met een duidelijke boodschap: “Moet niet gekker worden… Wat ik nu weer meemaak?” Dit keer geen liefdesbrief of spontane uitnodiging voor een romantische date, maar een ronduit gênante smeekbede die in haar inbox terechtkwam.
Iemand die ze voor het gemak ‘Jan’ noemt – een aspirant-deelnemer van B&B Vol Liefde – klopte bij haar aan voor tips. Maar niet over hoe hij de ware liefde kon vinden, nee, hij vroeg haar om advies over hoe hij vooral als merk op de buis moest verschijnen.
Een ongewone vraag voor Els
Duidelijk nog steeds in shock, citeert Els de wanhoopsmail van ‘Jan’: “Ik wil goed op de buis overkomen, tactisch de juiste dingen doen, niet mijn ongeremde enthousiasme laten gaan… heb je tips?” Els is verbaasd: hoe komt het dat een deelnemer van een programma dat draait om echte liefde zich zo focust op zijn televisie-imago en niet op het vinden van een echte connectie? Als dat nog niet voldoende was, vroeg ‘Jan’ ook of ze wellicht een managementbureau kende om zijn ‘merkstrategie’ te perfectioneren. Els kan haar verbazing niet verbergen: “Mijn mond heeft een uur open gehangen… zo verbijsterd was ik.”
Een duidelijk standpunt
In plaats van hem te helpen met zijn carrièrestap, wees Els hem vriendelijk doch duidelijk de deur. Liefde zoek je met je hart, niet met een marketingplan, benadrukt ze. “Mijn god lieve mensen, is dit nu wat eventuele kandidaten willen?” verzucht ze. “Anders kunnen de programmamakers er beter meteen een soap van maken met ingehuurde acteurs.” Els stelt dat dit gedrag een hardnekkige illusie doorbreekt: waar reality-tv ooit bedoeld was om echte emoties te vangen, lijkt het in 2025 steeds meer een castingbureau te worden voor ambitieuze dromers met sponsordeals in hun achterzak.
De waarheid achter de mediatrainingen
Els is duidelijk niet de enige die zich zorgen maakt over de richting waarin programma’s zoals B&B Vol Liefde zich ontwikkelen. De zoektocht naar ware liefde lijkt steeds meer een bijzaak te worden, verstopt tussen mediatrainingen en Instagram-shoutouts.
De ware emoties en spontane verbindingen, die ooit het hart van reality-tv vormden, verdwijnen naar de achtergrond, terwijl deelnemers zich steeds meer richten op hun imago en persoonlijke merk.
Conclusie
Els’ ervaring laat zien hoe de echte bedoeling van B&B Vol Liefde – het vinden van liefde – steeds vaker overschaduwd wordt door de commerciële belangen van televisie en sociale media. Het lijkt erop dat de zoektocht naar de ware liefde in deze nieuwe realiteit steeds meer een bijzaak is. Het is tijd voor de programmamakers om zich af te vragen: is dit de richting waarin we willen gaan, of moeten we terug naar het hart van de zaak: de liefde zelf?

Algemeen
Judith en Bart uit Winter Vol liefde verrassen fans met prachtig nieuws
